◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
1.8k צפיות

האם אפשר היום לקדם חנות וירטואלית?

על ידי 200 צפיות
שלום לכולם יש לנו חנות למוצרי חשמל ואנחנו חושבים לפתוח חנות וירוטאלית
לפי מה שהצלחתי ללמוד (בעיקר מפורומים מאמרים וכו) איין מצב לקדם אורגני במנועי חיפוש
מכיון שכל תוכן שאני יכניס קים כבר באתרים אחרים גם אם בוריאציה קצת שונה אבל לא מספיק שונה בשביל גוגל וכו וגם אם אני יעשה עיצוב מענין ומחיר נמוך זה עדיין לא יספיק כיון שיש אתרים יותר ותיקים ויותר גדולים
ופרסום ממומן גם כן אמור להיות מעוד יקר כי כל מילה רלונטית היא עם תחרות מאוד גבוה
אשמח לקבל את חות דעתכם בענין וכמובן אם יש דרך בכל זאת לעשות את זה ולהצליח
תודה מראש על תגובתכם

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מה שאתה כותב על מיגבלות הקידום האורגני הוא נכון בהחלט. אבל מי שמוכשר, חרוץ ומוכן להסתגל לדרישות החדשות של הנהלת חברת גוגל בשנת 2015, ימצא פתרונות יצירתיים שיגרמו לאתרים שלך להגיע לצמרת תוצאות החיפוש. אלא שבניגוד לעבר, כאשר היתה נוסחא אחידה לקידום כל אתר, עכשיו צריך לעבוד כדי להמציא נוסחא ייחודית לכל שוק יעד ולכל אתר הפונה לאותו שוק יעד לחוד.

בנושא הפרסום הממומן אני סבור שאתה טועה. אין דבר כזה מחיר יקר מאד לקליק לביטוי חיפוש מסויים - מה שיקר מאד הוא המחיר למודעה שתוצג במקום עליון בסדר הצגת המודעות. אתה יכול גם להציע את המחיר המינימלי - 30 אגורות - ואז המודעה שלך תוצג רחוק מאד מהצמרת. קרא את מה שכתבתי ב-http://www.askpavel.co.il/qa/16088 ותראה שאפשר שרחוק מהצמרת גם יחס ההמרה בתוך דף הנחיתה יהיה גרוע מספיק כדי לגרום להפסד. אבל אפשר שיש גם ביטויי חיפוש (במקרה שלך לרוב שמות מוצרים או דגמי מוצרים) שבהם יחס ההמרה איננו יורד כפונקציה של המרחק מהצמרת, וצריך לעבוד כדי לאתר אותם.
על ידי 200 צפיות
נערך על ידי
קודם כל תודה על תגובתך
לגבי הקידום האורגני וגם לגבי הממומן כך חשבתי ואני חושב על הכיוון שכתבת לפנות לכל מיני קהלים בצורות שונות רק שזה לא השקעה קטנה השאלה אם במוצרים פופולרים שזה לדעתי בעיקר אנשים מחפשים יש דרך להגיע למקומות הראשונים בלי שזה יעלה הרבה כסף
כמו שכתבת לגבי הפרסום הממומן
את הדברים הפחות פפולרים בהם אני מאמין שאפשר להגיע למקום גבוה ובממומן לא בהרבה כסף אבל הבעיה שאנשים לא מחפשים את זה
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
גם הקידום האורגני וגם הפרסום הממומן (Adwords ודומיו) הם פרסום. אם אתה משקיע מעט מדי אתה מפסיד את מה שהשקעת; אם אתה משקיע מספיק אתה מחזיר את ההשקעה בתוספת רווח. כמה זה מספיק אי-אפשר לדעת מראש, ולכן צריך לשכור מומחים מוכשרים והגונים, ולקחת בחשבון שגם הם עלולים לפשל לפעמים.

שינוי שיטת דירוג תוצאות החיפוש האורגניות יוצר עכשיו הזדמנות לגבור על המתחרים הותיקים, מבלי שיהיה צורך בהוצאה חודשית מתמשכת וגדלה, כמו בעבר.
 
אולי לא הייתי מספיק ברור בתגובה הקודמת - גם במוצרים פופולריים במיוחד, אם יחס ההמרה בתוך דף הנחיתה איננו יורד כאשר המודעה רחוקה מהצמרת, אתה יכול לשלם מעט מאד על כל קליק ולקבל מספיק קליקים ומכירות כדי שיהיה לך רווח, שחלק ממנו יושקע בהשגת יותר קליקים. אלא שצריך לאתר את המוצרים הללו, ועבודת האיתור עולה כסף.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אפשר בהחלט, במקרה והחשש הוא תוכן באיכות ירודה, יש לתת מאמץ ולהשקיע משאבים בתכנון והתאמת אסטרטגיית תוכן עבור האתר.
על ידי 200 צפיות
תודה על התגובה
החשש שלי הוא לא תוכן באיכות ירודה
הבעיה שלי היא לדוגמה אני מכניס מקרר של חברה ודגם פופולרי כמה שאני יעשה אותו בצורה ואיכות הכי טובה אם מילות מפתח וכל מה שמיסביב יש כבר המון אתרים שהם גם יותר ותיקים
(שלפי מה שהבנתי זה חלק מהמדד של גוגל) שיש להם את אותו מוצר באיכות לא פחות טובה ואולי אפילו גוגל יכול להיסתכל על התוכן בתור תוכן מועתק כי במפרט הטכני והצגת המוצר אין לי הרבה מה לשנות
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
ותק האתר איננו חלק מהמדד של גוגל! מה שכן, בשיטת דירוג תוצאות החיפוש הישנה, שגוגל מחליף עכשיו, היה יתרון לצבירת  שעות העבודה שהושקעו בקידום (ויצרו למשל כמות גדלה והולכת של קישורים נכנסים), ואתרים ותיקים מאד הספיקו לצבור הרבה השקעה בשעות עבודה, גם אם הוציאו מדי חודש מעט יחסית. לגבור עליהם לא היה מעשה בלתי אפשרי - הוא רק דרש השקעה של עוד יותר שעות עבודה ממה שהם צברו, אבל בתוך כמה חודשים.

דווקא משום שאין מה להוסיף למפרט הטכני של המוצר דרושה עבודה יצירתית. עד עכשיו בעלי האתרים סברו שמשרד הקידום מביא את הידע "מהבית" - נוסחא שמתאימה לכל האתרים - ואחרי שמסכימים על המחיר עובדיו רק מבצעים את מה שהם כבר יודעים מזמן. ב"עבודה יצירתית" אני מתכוון שלא קיים ידע שמביאים מהבית, ולכן חייבים להמציא אותו תוך כדי ולצורך עבודת הקידום עבור שוק היעד שנבחר.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
בכל נישה תמיד היו לך מתחרים וותיקים.
אסטרטגיית תוכן מספקת מענה לנקודה שאתה מציג בכל הקשור לאיכות\ייחודיות\ערך התוכן בדפי האתר.

העתקת מפרט טכני זה לא ממש תוכן וספק אם יספק ערך כלשהו למבקרי האתר.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מנשה, אתה ודאי מתכוון לאסטרטגיית תוכן מוצלחת, כי אסטרטגיית תוכן כושלת לא תספק מענה. אולי כדאי שתפרט לקוראים למה אתה מתכוון באסטרטגיית תוכן מוצלחת, מה מאפיין את מי שמוכשר לתכנן אסטרטגיית תוכן מוצלחת, מבחינת כישוריו האישיים ומסלול ההכשרה שלו, ומה הוא סדר הגודל של שכרו לשעה או עבור פרויקט שלם.
על ידי 200 צפיות
אני אולי יפרט יותר את השאלה שלי
אני אולי כתבתי בהתחלה כאילו אני מאמין שאיין דרך איך לעשות את זה
אז זה ברור לי שיש דרך בשביל זה אני שואל ומחפש רעיונות לדרך הנכונה
לפי מה שאני קורה במיוחד אחרי העידכונים של גוגל
קישורים חיצוניים זה לא רלונטי ואפילו מזיק מפרט טכני אין מה לשנות השאלה האם תוכן אחר כמו מידע מדריכים וכו כן רלונטי האם עדיין יש לי מה להציע בזה דהינו שזה לא יחשב לתוכן מועתק
שזה דרך אגב גם נושא שלא הצלחתי לרדת לעומקו אם אני כותב מדריך קניה לצורך הענין על מקרר שהוא שונה בעצם רק בניסוח האם זה נחשב לתוכן מקורי? וכמובן אני ישמח לשמוע על כיונים אחרים שלא חשבתי עלהם וכמובן אני מצטרף לבקשתו של זקן השבט למנשה לגבי האסטרטגיה
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
עד שחברי מנחם יענה לשאלה הזו (הוא אף פעם לא מתחמק וגם לא מתעכב יותר מדי) קרא שוב את מה שכבר כתבתי לך פה אתמול בעניין בקשתך "אני ישמח לשמוע על כיוונים אחרים שלא חשבתי עליהם":

"...דווקא משום שאין מה להוסיף למפרט הטכני של המוצר דרושה עבודה יצירתית. עד עכשיו בעלי האתרים סברו שמשרד הקידום מביא את הידע "מהבית" - נוסחא שמתאימה לכל האתרים - ואחרי שמסכימים על המחיר עובדיו רק מבצעים את מה שהם כבר יודעים מזמן. ב"עבודה יצירתית" אני מתכוון שלא (!) קיים ידע שמביאים מהבית, ולכן חייבים להמציא (!) אותו תוך כדי ולצורך עבודת הקידום עבור שוק היעד שנבחר."

מה שמכריח את מקדמי האתרים שהצליחו להסתגל לשינויים הדרמטיים במדיניות הנהלת חברת גוגל בשנים האחרונות, להמציא פתרון חדש (נוסחא חדשה) לכל אתר הוא ההנחיה של גוגל לבעלי\מנהלי אתרים ממאי 2013 שאומרת לך: "באופן כללי, מנהלי אתרים יכולים לשפר את דירוג האתרים שלהם על ידי יצירת אתרים באיכות גבוהה שמשתמשים ירצו (!) להשתמש בהם ולשתף אותם" (יותר מרצונם להשתמש בתוצאות החיפוש המתחרות ולשתף אותן).

כדי לפעול על פי ההנחיה הזו, ולגרום בכך לאתר שלך לקפוץ לצמרת תוצאות החיפוש ולייצר מכירות, מקדם אתרים מודל 2015 לא יכול להביא לך פה רעיון (כיוון) שהצליח יפה באתר אחר בתחום אחר, (למשל נעלי ערב לנשים) כי מבקרי אותו אתר רוצים (!) להשתמש בו מסיבות שונות מאלו שמבקרי האתר שלך ירצו להשתמש באתר שלך יותר מאשר בתוצאות החיפוש המתחרות. וכדי להמציא פתרון מקורי לא די בזריקת רעיונות אלא יש צורך בפסילת (!) מרבית הרעיונות, וזה נעשה בדרך כלל ובצורה אחראית ומוצלחת רק במסגרת 2-3 ישיבות של "סיעור מוחות" בהשתתפות צוות של 3-4 אנשים, משמע השקעה כוללת של 50 שעות עבודה לפחות.

דבר דומה קורה פה, במדור ה"שאלות ותשובות" גם בתחום הטכני: אנשים פונים, מציגים אתר ושואלים "מה לא בסדר איתו?". התשובה שהם מקבלים לעתים קרובות מחברנו מנשה אברמוב היא "בבדיקה שטחית מצאתי ש..." "או בבדיקה שטחית לא מצאתי דבר" והמסקנה המתבקשת (או המפורשת) היא "לבדיקה יסודית, שדורשת השקעת הרבה שעות עבודה, העזר במומחה".
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
היי חברים אני עוקב אחרי הדיון, אני פשוט בעבודה אדאג להרחיב בערב
על ידי 200 צפיות
כנראה שטעיתי בניסוח והצגת השאלה שלי (אני בסך הכול לומד קבלו את זה בהבנה) אולי אני צריך לפתוח את זה בתור שאלה חדשה
אבל השאלה שלי היא כזאת כמו שכתב עמנואל לא יעזור לי עצות מתחום אחר ומהתחום הספציפי שלי המתחרה שלי לא יתן לי עצות
השאלה בעצם יותר עמוקה איך עובד גוגל במיוחד אחרי העדכונים
אם משהוא יודע\יכול להסביר
דהינו גם אם אני עושה את את הכול כמו שצריך דהינו אופטימיזציה נכונה עיצוב מושך איכות וערך התוכן קישורים וכל מה שצריך בצורה המוצלחת ביותר וגם אם אני שם מדריכים והסברים על המוצרים מה יכול למשוך את גוגל להביא אותי ולא עוד עשרות אתרים ותיקים שיש להם את אותו תוכן פחות או יותר רק בניסוח או בעיצוב קצת שונה (שזה דרך אגב עדיין לא קיבלתי תשובה האם אותו תוכן לדוגמה מדריך קניה על מקרר שמנוסח בצורה שונה מזוה על ידי גוגל בתור תוכן מועתק )
ודבר שני אני קורה כל הזמן שאחרי העדכונים מבחינת גוגל קישורים חיצוניים זה דבר פסול אז איך גוגל יודע שאני קים רק אם אני נרשם אצלם?
ודרך אגב עדיין אין לי אתר אז כך שאין לי מה להציג וכמו שכתבתי אני בנתיים לומד
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
שוקי, אל תתנצל - אני דווקא שמח מאד להשיב לכל שאלותייך. זה שינוי מרענן בהשוואה לסוחרים שרוצים להצליח בשיווק באינטרנט אבל אחרי ששומעים שני משפטים כבר אומרים: "שמע, אין לי זמן וחשק לעשות דוקטורט בקידום אתרים" - שזה מתכון בטוח לעשות את כל השגיאות הניהוליות האפשריות. זה גם שינוי מרענן בהשוואה למי שקטפו קצת מידע מיושן מהאינטרנט או, למזלם הרע, זה עתה סיימו קורס קצר אבל יקר לעשיית כסף קל ומהיר באינטרנט, מתאכזבים לשמוע ששום דבר לא פועל כמו שהם למדו, ומסרבים בתוקף להאמין.

בוא נתחיל בזה - בשביל לדעת איך עובד גוגל צריך לשאול את הגורם המוסמך ביותר: הנהלת חברת גוגל בפרסומים הכי עדכניים שלה לבעלי\מנהלי אתרים. קרא ידיעה שפורסמה לפני שנה וחצי בפורום מקצועי נפוץ בחו"ל ושאותה אני מציג פה לעתים קרובות:

http://searchenginewatch.com/article/2276448/Google-Improve-Your-Sites-Rank-by-Building-High-Quality-Sites-Not-Links:
Previously, the article (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=en)
(had a line that read:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by increasing the number of high-quality sites that link to their pages.
We’'ve bolded the key part, which was changed on May 27th, 2013 to say:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by creating high-quality sites that users will want to use and share.

הגירסה העברית של אותה הנחיה של הנהלת חברת גוגל לבעלי\מנהלי אתרים מה עליהם לבצע כדי שהאתר שלהם יתקדם בתוצאות החיפוש (על חשבון תוצאות החיפוש המתחרות) מוצגת ב- https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw.
על ידי 200 צפיות
אפשר לומר שלמדתי בתקופה האחרונה  פחות או יותר על כל החומר של גוגל בכל אופן בעיברית
השאלה היא כמו שכתבתי כבר א אם יש עו הרבה אתרים שעובדים לפי הוראות של גוגל באותו תחום ספציפי שלי והם יותר ותיקים למה שגוגל יבחר אותי
ב איך גוגל אמור להכיר אותי אחרי העדכון שכמו שהבנתי קישורים חיצונים זה פסול
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
שוקי, תאמין לי שאני עוד לא למדתי את כל החומר של גוגל, למרות שאני לומד אותו כבר 13 שנים, ובשלושת השנים האחרונות בהיקף של 10-12 שעות ביום.

אם יש מקום שבו הנהלת חברת גוגל מסכמת את כל ההנחיות שלה לבעלי\מנהלי אתרים במשפט אחד, זה באותה הנחיה שאליה הפניתי אותה בתגובה הקודמת:

"באופן כללי, מנהלי אתרים יכולים לשפר את דירוג האתרים שלהם על ידי יצירת אתרים באיכות גבוהה שמשתמשים ירצו (!) להשתמש בהם ולשתף אותם."

במילים אחרות, אם יש 100 בעלי אתרי מוצרי  חשמל באינטרנט שהאתרים שלהן מוצגים בתוצאות החיפוש לביטוי חיפוש כמו למשל "קניית מקרר באינטרנט", ויש נניח 500 משתמשי גוגל ששואלים את ביטוי החיפוש הזה מדי יום, ומי שמקדם את אחד האתרים, שנמצא נניח במקום 8, לגרום למספר הכי גדול מתוך אותם 500 לרצות להשתמש (!) דווקא באתר שלו, האתר יקפוץ ממקום 8 למקום 1! ואז, יש להניח, מספר עוד יותר גדול מתוך אותם 500 ליום ירצו להשתמש באתר הזה דווקא, מה שיגדיל עוד יותר את המכירות.

אם לא זה מה שלמדת מתוך החומר של (!) גוגל שקראת, אז לא למדת את החומר של הנהלת חברת גוגל עצמה אלא מה שהמציאו כל מיני מקדמי אתרים, כי בשום חומר של (!) הנהלת חברת גוגל לא הוזכר מעולם ותק האתר כגורם שנלקח בכלל בחשבון לצורך הדירוג. אם הנהלת חברת גוגל היתה מחליטה אחרת (לתת למשל עדיפות מכרעת לותק האתר) היא היתה מנחה אותך ואת שאר בעלי\מנהלי אתרים לרכוש אתר ותיק. אבל היא לא עושה זאת.

המערכת של גוגל יכולה להכיר את האתר שלך מיד כאשר האתר "יעלה לאוויר" ותרשום אותו ב"כלי למנהלי אתרים" (WMT) של גוגל. ובעניין הקישורים אני מרבה לכתוב שקישורים שנועדו רק להראות לגוגל שיש לך הרבה קישורים הפכו לאסורים, אבל קישורים שמזרימים לך מבקרים, והם גם מרוצים מאד ממה שמצאו באתר שלך הם מבורכים.
על ידי 200 צפיות
נערך על ידי
לגבי גוגל מה שקראתי זה מה שמצאתי בגוגל ישראל בעיברית
 באנגלית אני לא משהוא
לגבי ותק האתר אתה צודק לא קראתי את זה בגוגל
אבל זה נשמע הגיוני שאתר יותר ותיק אם יותר גולשים ולכאורה אותו אופטימיזציה ותוכן שלי שיוצג לפני
בכל אופן תודה על המידע
אני קורא המון תגובות שלך בכל מיני מקומות שדרך אגב גם אם תוקפים אותך הרבה אבל מה שאתה כותב לדעתי הרבה יותר מבוסס והגיוני
ועוד דבר קטן אני לא יודע מי אחראי על מדור השאלות והתשובות אם זה היה משוק ומקודם בתור פורום זה לא היה הולך הרבה יותר?
פשוט הממשק לדעתי יותר נוח גם מהפורומים שהכי נקראים
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
א. טוב. ההנחיה שהיתה בתוקף עד סוף מאי 2013, הוסרה (!) והוחלפה בהנחיה החדשה אמרה:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by increasing the number of high-quality sites that link to their pages.
מאחר ואין יותר גישה לנוסח הקודם, תרגום חופשי לעברית היה צריך להיות:

"באופן כללי, מנהלי אתרים יכולים לשפר את דירוג האתרים שלהם על ידי הגדלת מספר האתרים האיכותיים המקשרים לדפי האתרים שלהם."  

לאחר החלפת ההנחיה לא קיים יותר שום בסיס להתייחס לקישורים כאל משהו שתורם לקידום האתר בתוצאות החיפוש. זה גם לא מתקבל על הדעת שהנהלת חברה בסדר גודל של גוגל תמליץ לציבור העצום של בעלי\מנהלי האתרים בעולם כולו להפסיק לבצע פעולות שתורמות לקידום האתר ולהתחיל לבצע משהו שעדיין לא יכול לתרום לקידום האתר.

ב. ההגיון שלנו מופעל בכל פעם לכמה דקות. ההגיון של גוגל מופעל באופן רצוף מזה הרבה מאד שנים, והוא הוחלף מספר פעמים לאחר שגוגל אספו, אגרו, ניתחו ויישמו מידע שמשקף את ההתנהגות וההעדפות של כל משתמשי מנוע החיפוש. מה שקובע הוא ההגיון של גוגל, במיוחד אם הוא סותר את ההגיון שלנו, וזה מה שאני חוקר מזה שנים. לא פלא שתוקפים אותי רבים מאלה שמצפים שגוגל יסתגל להגיון שלהם, במקום להתאמץ להסתגל להגיון של גוגל.

ג. בכל הפורומים המקצועיים היתה בשנתיים האחרונות ירידה חריפה במספר המשתתפים, המשקפת להבנתי נטישה המונית של המקצוע, בעקבות ענישת אתרים שקודמו באופן שסותר את ההנחיות של הנהלת חברת גוגל והעפתם מצמרת תוצאות החיפוש.
על ידי 200 צפיות
תודה על העזרה
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
"אולי כדאי שתפרט לקוראים למה אתה מתכוון באסטרטגיית תוכן מוצלחת"
אשמח, אסטרטגיית תוכן שתצליח לעמוד ביעדים שהוגדרו בתחילת תהליך המחקר, הראיונות, הסקת המסקנות ויצירת התכנים.

"מה מאפיין את מי שמוכשר לתכנן אסטרטגיית תוכן מוצלחת, מבחינת כישוריו האישיים ומסלול ההכשרה שלו, ומה הוא סדר הגודל של שכרו לשעה או עבור פרויקט שלם."
אין לי שמץ, בזמנו כשאני עבדתי ולמדתי על אסטרטגיית תוכן בתור מקצוע מעולם ה UX החלטתי ליישם את מה שלמדתי ועמדתי ביעדים שהגדרנו.
לא יצא לי לעבוד בשוטף עם איש מקצוע ולאפיין את הכישורים האישיים ומסלול ההכשרה שלו

" אז זה ברור לי שיש דרך בשביל זה אני שואל ומחפש רעיונות לדרך הנכונה"
יש מקצוע שלם שמתייחס לבעיה הזו, אם בתור משווק אינך מכיר אותו ולא מספיק מנוסה(כמוני אגב) בכדי ליישם אותו למה לא לפנות לאנשי מקצוע?

" קישורים חיצוניים זה לא רלוונטי ואפילו מזיק"
למיטב זיכרוני קישורים חיצוניים עדיין מהוות חלק משמעותי מהאלגוריתם של מנועי החיפוש

"מפרט טכני אין מה לשנות השאלה האם תוכן אחר כמו מידע מדריכים וכו כן רלוונטי האם עדיין יש לי מה להציע בזה דהינו שזה לא יחשב לתוכן מועתק"
הם היו רלוונטיים, אם תדע בדיוק מה היעדים שלך ומה צריך לספק לקוראים בכדי לעמוד ביעדים הללו
גוגל לא ממש רלוונטי לשלב הזה

"אם אני כותב מדריך קניה לצורך העניין על מקרר שהוא שונה בעצם רק בניסוח האם זה נחשב לתוכן מקורי? "
טכנית אולי כן, אבל זה לא ממש מה שצריך לעשות, שכתוב\סיבוב תוכן לא ממש מספק פתרון אמיתי לאסטרטגיית תוכן.

"וכמובן אני ישמח לשמוע על כיונים אחרים שלא חשבתי עליהם וכמובן אני מצטרף לבקשתו של זקן השבט למנשה לגבי האסטרטגיה"
אני חשבתי על הכיוונים הללו בעבר.
היה לי זמן ורצון לקבל מענה לשאלה הזו ולכן החלטתי ללמוד על עולם ה UX(ברמה התאורטית לפחות, בתור חובבן).
אם זה מספיק חשוב לך אשמח להכווין אותך לקורסים שמהם למדתי והרחבתי את הידע המקצועי שלי
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מנשה, חוששני שכמו כמעט כל מי שמתבטא בנושא הזה (למשל ימימה ביסמוט ב-http://www.hamila.biz/?page_id=3454), גם אתה מבלבל בין אסטרטגיה לטקטיקה. הגדרת והצבת היעדים היא אסטרטגיה, בעוד שבחירת אופן הביצוע שנועד, כך מקווים, לגרום להצלחת האסטרטגיה היא בחירת הטקטיקה. ראה http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%98%D7%A7%D7%98%D7%99%D7%A7%D7%94.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
התבססתי על מה שלמדתי בקורסים(כמו שציינתי UX זה לא המומחיות שלי)  השלבים הראשונים שהוצגו בתהליך הם הגדרת יעדים(3 גג) ולהתבסס עליהם בהמשך התהליך.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
שכחת כנראה לשאול אותם "אם זו אסטרטגיה אז מה היא טקטיקה?". מכל מקום, האסטרטגיה מגדירה יעדים אסטרטגיים, והטקטיקה שנבחרת להשגתם מגדירה יעדים טקטיים.

לקראת המלחמה שתוכננה לשנת 1973 סאדאת הגדיר כיעד האסטרטגי שלה (כפי שהתברר לנו אחרי הרבה שנים), כיבוש שטח בעומק 10-20 ק"מ ממזרח וצמוד לתעלת סואץ - ולא יותר - כדי להתחיל להניע תהליך מדיני. פעל פה ודאי גם החשש שבחירת יעד אסטרטגי הרבה יותר יומרני יניע את ישראל להפעיל את מלוא היכולת הלא-קונבנציונלית שברשותה.

מהיעד האסטרטגי הזה נגזרה טקטיקה של נחיתת כוחות בסירות והקמת גשרים, ולא בנחתות (אוניות) על חוף הים, כפי שהיה אולי נגזר מבחירת יעד אסטרטגי של כיבוש כל סיני. היעדים הטקטיים היו קשורים בהשגת היעד האסטרטגי בהפתעה לפני שישראל תספיק לגייס ולהביא לחזית את כוחות המילואים, ובהשגת יכולת מבצעית ראויה על ידי אימון אינטנסיבי של הכוחות בצליחה בסירות, הקמת גשרים זמניים מסירות ורפסדות, והתזת סילוני מים על סוללות חול כדי להרסן, הכל תחת מטריה של טילי קרקע אוויר. יעד טקטי נוסף היה להטעות את השותף הסורי להאמין שהיעד האסטרטגי של מצרים הוא כיבוש כל סיני, או אפילו השמדת מדינת ישראל.

לא יהיה קשה לתרגם מהדוגמא הקיצונית הזו הבחנה בין אסטרטגיה לטקטיקה גם בתחום הניהול של בית עסק, גם אם איננו יותר מאשר חנות וירטואלית. ההכרעה בין פרסום בתוצאות החיפוש האורגניות, ב-PPC, במדיה החברתית, בכל ערוץ דיגיטלי אחר או בקומבינציה של שניים או יותר מהם, היא החלטה טקטית. לא יתכן לקרוא למשהו שנחות מזה בהיררכיה של תהליך קבלת החלטות ניהוליות בשם אסטרטגיה, אלא אם כל מה שרוצים להשיג בזה הוא לעשות רושם גדול על החניך או הלקוח.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,091 משתמשים

שאלות קשורות

1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 29/06/19 על ידי zahipan 470 צפיות
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 10/04/13 על ידי moriyonet 320 צפיות
...