◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
1.9k צפיות

האם יש משמעות קידומית (SEO) להשארת פרטים בטופס ?

על ידי 480 צפיות
אחדד שאלתי.
נאמר ודף באתר מקודם במילת מפתח כל שהיא.
ידוע לי ישנו מדד ה BOUNCE RATE (בין השאר) שמנסה למדוד את זמן השהייה בדף.
האם, לדעתכם\לידיעתכם, יש הבדל בין גולש שהגיע לדף ויצא ממנו אחרי מספר שניות, לבין גולש שהגיע לדף ובתוך מספר שניות השאיר פרטיו ויצא.

אשמח לתשובה בעניין

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אם הגולש נכנס לדף הזה מבחוץ ויוצא ממנו מחוץ לאתר, אז בשני המקרים שיעור הנטישה הוא 100%. אתה מתכוון לזמן השהיה שגם הוא יירשם כ-0.
 
אנשי גוגל אומרים, ואני בהחלט מאמין להם, ששיעור הנטישה וזמן השהיה לא נחשבים לצורך שקלול ציון הרלוונטיות של הדף. חשוב על ביטוי חיפוש כמו "שעות קבלת קהל ביטוח לאומי" ועל כך שהדף שימלא בצורה הכי טובה את רצון השואלים יציג רק את המידע שביקשו.
על ידי
תודה על תשובתך.
לאחר ששלחתי את השאלה, עלתה בראשי המחשבה שמי שמשאיר פרטיו הרבה פעמים גם עשוי להגיע לדף תודה (שהרי טכנית זה מעבר לדף אחר באתר). הואיל והשארת פרטים בטופס זו איזו שהיא אינטראקציה, עלה בדעתי שיש לך משמעות שונה מאשר סתם לצפות בדף ולצאת.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
שאלת אם יש לזה משמעות (תרומה) מבחינת קידום האתר בתוצאות החיפוש (על חשבון תוצאות החיפוש המתחרות). גם לקבלת דף תודה אין תרומה לקידום. למרות הפיתוי הרב, אני ממליץ לך להפסיק לחפש התחכמויות שאלפי עובדי גוגל, מוכשרים וחרוצים, חזו מראש ותכננו לפני זמן רב איך להתגונן מפניהן.
על ידי
קיבלתי את תשובתך מקודם והודיתי לך. לפיכך לא ברור לי מדוע אתה חושב שאני מחפש התחכמויות, בסכ"ה הסברתי לך מדוע חשבתי את מה שחשבתי.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
כי שאלת כאמור "האם יש משמעות קידומית (SEO) להשארת פרטים בטופס?" ואחר כך הערת ש"מי שמשאיר פרטיו הרבה פעמים גם עשוי להגיע לדף תודה (שהרי טכנית זה מעבר לדף אחר באתר)". את שני המשפטים הבנתי כחיפוש אמצעים מלאכותיים (!) להאריך את זמן שהותו של המבקר באתר ולעודד אותו ליצור אינטראקציה שנועדה אך ורק לגרום ל"הענקת משמעות קידומית" לאתר בתוצאות החיפוש (ואולי זה גם הצליח בגוגל מודל 2005), משמע התחכמויות.

אם לא הבנתי אותך נכון, אני מתנצל ומבקש ממך להסביר למה נועד הטופס ולמה נועד המעבר האוטומטי (!) מדף הטופס לדף התודה, שהרי הוא לא מתבצע ביוזמת המבקר.
על ידי
היי,

הטופס הוא טופס צור קשר רגיל ולאחריו עובר המשתמש לדף תודה (וממנו לדף הבית חזרה..)
פשוט תהיתי האם אינטראקציה כזאת יש לה משמעות כלשהיא לידיעתך או לידעתו של מישהו אחר זה הכל

חלילה לא התחכמויות :-)
תודה על תשובתך
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
הוא מועבר אוטומטית מדף התודה לדף הבית?

על פי ההנחיה של הנהלת חברת גוגל לבעלי\מנהלי אתרים מחודש מאי 2013 (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw) המערכת של מנוע החיפוש מודדת את "רצון המשתמשים להשתמש בתוצאת החיפוש ולשתף אותה" (יותר מרצונם להשתמש בתוצאות החיפוש המתחרות ולשתף אותן).

מההנחיה הזו משתמע שהמערכת של גוגל מודדת (את עוצמתם וכיוונם של) עשרות, ואולי מאות, איתותים המעידים על שיעור שביעות או אי-שביעות הרצון של אוכלוסיית משתמשי גוגל להשתמש בתוצאת החיפוש ולשתף אותה. מי שמעריך  שכל האיתותים הללו, ללא יוצא מן הכלל, נמדדים לפני שמשתמשי גוגל נכנסים לתוצאת החיפוש ולאחר שהם יוצאים ממנה מתחייב ממילא לומר שלרישום הפרטים בטופס אין כל תרומה להעלאת ציוני  הרלוונטיות של דפי האתר. לעומת זאת, מי שמעריך שגוגל משתמש במידע שהוא אוסף מאנליטיקס, או שיודע בדרך אחרת לפחות חלק גדול מהפעולות של המבקרים בתוך האתר, מאמין כפי הנראה גם שמילוי הטופס כן משפר את ציוני הרלוונטיות (או אולי רק בתנאי שהוא מוצלב עם איתותים נוספים המעידים על שביעות רצון). אינני רואה עדיין דרך איך להכריע בין שתי ההערכות הללו.
על ידי
בהחלט גם אני לא יודע להכריע.. :-)
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אני לא חושב שאתה פונה לפתרון בצורה הנכונה.
עד כמה משנה מה הגולש עשה אחרי שהוא נחת בדף שלך, כלומר אני בספק אם מנועי החיפוש בוחנים את התהליך באותו האופן.

לדעתי נכון יותר היה לשאול אם הביקור בדף שלך עזר לגולש לסיים את המשימה שאותה הוא מעוניין לבצע במסע החיפוש שלו.
הוא יכול להגיע לדף ולנטוש אותו לאחר שהדף ענה על הצורך שלו(לדוגמה למצוא את שעות קבלת הקהל של הביטוח הלאומי)
או שהוא יכול להגיע לדף למצוא בו תוכן שמספק מידע על הביטוח הלאומי, אבל לא מציג את שעות קבלת הקהל, ואז הוא ינטוש את הדף יחזור ל SERP ויפנה לאתר אחר שיענה לו על הצורך.

בשני המקרים טכנית תראה נטישה, למרות זאת מקרה אחד סיפק פתרון לגולש והשני בזבז לו את הזמן

4,356 שאלות

7,386 תשובות

9,949 תגובות

2,127 משתמשים

שאלות קשורות

4 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 23/01/15 על ידי kobisa 170 צפיות
3 תשובות
קולות
+1
1 תשובה
קולות
0
3 תשובות
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 17/04/15 על ידי Roi 230 צפיות
...