אלי, ברגע שאתה (!) נותן לגוגל "סימן שהקישור טבעי", גוגל מיד מזהה אותו כסימן לכך שהקישור איננו טבעי! יש לגוגל 50,000 עובדים, שכולם משכילים, מוכשרים וחרוצים, וההנהלה יכולה לבחור מכולם צוות שכבר מצא ב-10 שנות עבודה פרוצדורה בדוקה למדידת סימנים מובהקים (ומצטלבים) המעידים שהקישור איננו טבעי. ובהשוואה לעשרות אלפי שעות העבודה של הצוות הזה, כמה זמן אתה הקדשת להיום לחיפוש סימן שאמור להטעות את הפרוצדורה של גוגל?
הסימן שאתה מציע איננו בשום אופן סימן שהקישור טבעי. לכל היותר הוא סימן פחות מובהק לקישור "שאינו טבעי" מאשר שתילתו של הקישור בפוטר, יחד עם עוד ארבעה קישורים נוספים. אינני סבור שאם יוצא לגוגל לחשב הסתברות של 49.999% לכך שהקישור איננו טבעי לעומת הסתברות של 50.001% לכך שהוא טבעי, די בכך כדי להכריז עליו כעל קישור "טבעי". שלא לדבר על הסימן שמהווה נדידת הקישור, יחד עם עוד ארבעה, לאזור אחר בדף המקשר, והסימן שמהווה מחיקתם מהפוטר של 28,999 הדפים של קטגוריית הרכב.
אני מתקשה לדמיין אפילו סימן חיובי אחד ל"טבעיות הקישור", אבל גם אני לא עבדתי על זה עשרות אלפי שעות. זו הסיבה שהנחתי את האתגר לפתחו של עמיתי מנשה. נוסף על כך, אני מתקשה לדמיין אייקון שיצליח לבדו לשכנע את המבקרים להשתמש בקישור. ואם גוגל אכן מוכן להחליף את דרישת הטבעיות במדידת שיעור השימוש בתוך מדגם של משתמשי גוגל "אמינים", הם גם צריכים להיות עוד יותר שבעי רצון מהביקור באתר שלך מאשר מביקוריהם בארבעת האתרים המתחרים בך על תשומת לב המבקר באותו אזור של הדף המקשר.
קרא גם את הדיון שהתקיים פה לפני שנתיים ב-
http://www.askpavel.co.il/qa/8234#a8235. במקום לעסוק במה לעשות עם קישור רוחבי שלא מייצר לך תעבורה, וספק אם הוא תורם משהו למיקומים הגבוהים שהשגת, עדיף לדעתי לעסוק בהבטחת שימור המיקומים הללו בתנאים של שינוי הדרגתי של שיטת דירוג תוצאות החיפוש.