עמית, מה שניתן לקרוא בהנחיות גוגל לוקח דקה לקרוא ושבוע לפחות להבין. זה כבר לא עניין של פעולות טכניות שונות מאלה שהיו נהוגות ומועילות עד עכשיו, אלא עניין של כישורים אישיים נדירים ומסלול הכשרה שנמשך בדרך כלל 4 שנים. הסיבה היא שאין יותר דבר כזה "שיטות עבודה מקובלות ב - 2015" כי לכל אתר ולכל שוק יעד דרושה שיטת עבודה חד-פעמית שאותה יש צורך להמציא. הסברתי זאת בהרחבה, ובאופן שמגובה באסמכתאות ב-
http://www.askpavel.co.il/qa/17239, אבל התרשמתי שעוד לא ממש הפנמת את משמעות הדברים. אתה מדבר שם על "תוכן איכותי", בלי להסביר מה זה, אבל גוגל חקרו ביסודיות ומצאו שכל אוכלוסיה ששאלה ביטוי חיפוש מסויים מתנהגת באופן שונה ויש לה העדפות שונות משל אוכלוסיה ששאלה ביטוי חיפוש אחר, אפילו קרוב מאד, ובעיקר לא רוצה לקבל תוצאות חיפוש שמועתקות האחת מהשניה, אלא מצפה למקוריות ולייחודיות, ובעיקר להיות מופתעת.
אני נוהג מזה שנה לפחות להמחיש פה את הבעייתיות בשאלה: "האם נשים עושות שופינג בגוגל לנעלי ספורט כמו שגברים עושים שופינג בגוגל לנעלי ספורט, או כמו שהן עושות שופינג בגוגל לנעלי הליכה וערב, או לא כך ולא כך?" מי שיש לו אתר שמוכר נעלי ספורט יבין בקלות שאין דבר כזה (!) "שיטות עבודה מקובלות ב - 2015" שעל פיהן יודעים איך ליצור "אתר באיכות גבוהה שמשתמשי גוגל ירצו (!) להשתמש בו ולשתף אותו" (יותר מרצונם להשתמש בתוצאות החיפוש המתחרות ולשתף אותן). ראה:
https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw. אבל בעל אתר מוכשר, שקשוב כמוך למנטליות הייחודית של שוק היעד שלו, משקיע עבודה וכשרון כדי לתרגם את מה ששקד ולמד מהמגע הממושך עם שוק היעד שלו לתוך תוכן האתר, ולא זורק את האחריות על מקדם אתרים מהדור הישן ש"בוחר" כביכול "שיטת קידום יעילה", יצליח במשימה גם בלי ללכת ללמוד 4 שנים, כי הוא כבר למד את מה שדרוש לו, ורק לו, בארבעת השנים הקודמות.
לא פלא שמקדמי האתרים מהדגם הקודם, ומי שמעסיקים אותם, עושים כל מה שביכולתם לדחוק את הקץ. ומאחר והנהלת חברת גוגל מחליפה את שיטת דירוג תוצאות החיפוש בהדרגה (!!!), בכל פעם על קבוצת ביטויי חיפוש נוספת, יש עדיין ביטויי חיפוש רבים שעבורם שיטות התחמון הישנות עדיין עובדות, אבל אי-אפשר לדעת עד מתי - עוד יום? עוד חודש? עוד שנה?
למשרד קידום שמוכר עבודת קידום מהמודל הישן, שנועדה לתחמן את גוגל כל עוד אפשר, לא אכפת עד מתי זה יעבוד עבור בעל האתר. אבל לבעל האתר זה צריך להיות מאד אכפת, במיוחד אם הוא מקדם אותו בעצמו. גם אתה הגעת, כמדומני, למסקנה זהה בתשובה לשאלה אחרת.