◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
915 צפיות

מה היחס של גוגל לחומרים שמועברים מאתר מיושן לאתר עם דומיין חדש?

על ידי 220 צפיות
נערך על ידי
האתר הנוכחי שלי מיושן מאד ומאבד דירוגים בגוגל. אני עובד כרגע על אתר חדש רספונסיבי שיעלה בקרוב.
החלטתי לעשות אותו על דומיין חדש - במקום להעביר דומיין - האם ההחלטה הזו טובה?
ועוד שאלה, באתר הישן יש המון מאמרים שכתבתי שעלו גם בהרבה אתרים אחרים. האם ההוספה שלהם לאתר החדש עלולה לפגוע בדירוג שלו?
מה החשיבות של מאמרים אלה מבחינת גוגל?
תודה

3 Answers

קולות
+1
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
היי  

"באתר הישן יש המון מאמרים שכתבתי שעלו גם בהרבה אתרים אחרים"

אתה מדבר על תוכן משוכפל לאתרים אחרים? אם כן כל התוכן הכתוב חסר ערך ורצוי להתחיל מחדש עם תוכן חדש, שכן גוגל מעניש אתרים או מורידם בדירוג בשל תוכן משוכפל.

המאמרים האלו אינם שווים מאומה ואף עלולים לפגוע באתר החדש שלך ואני מניח שלאתר הישן יש גם קישורים נכנסים מתוכן משוכפל ועוד מיני שיטות ישנות שיכולולת להענש על ידי גוגל..

בהתאמה לגוגל - 2015 רצוי להתחיל מחדש עם תוכן נקי ללא עבר, זה גם חוסך זמן בניקוי תוכן מאתרים שונים והמתנה עד אשר מנועי גוגל יקראו את השינויים מכל שאר האתרים.

יש לי תוכן מעולה שכתבתי עבור מהנדסים וחלקו עדיין מופיע באתרים מאמרים, כרגע הוא חסר ערך ובחלק מהאתרים בעלי האתר מתנערים מרצון להוריד את התוכן. מתוך חוסר עניין לבזבז על נושא זה, העדפתי פשוט לכתוב חומר חדש נקי ומותאם לרוח הזמן..
על ידי 220 צפיות
עמית תודה רבה על ההסבר המפורט! החלטתי להעלות דומיין חדש כדי שלא יהיו קישורים נכנסים. אבל עדיין אשמח לשמוע עוד על העברה של מאמרים ישנים שלי והודעות לתקשורת שהיו באתר הישן. האם כדאי לעשות לאתר הישן נו פולוא או נו אינדקס?
קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
ה"מאמרים" שהפצת באתרים אחרים נועדו כנראה אך ורק כדי להוציא מהם קישורים לאתר שלך, ולהציג לגוגל את קיומם של קישורים נכנסים מתוכן רלוונטי, כאשר גם לגוגל ברור שאלה קישורים "מלאכותיים" ב-100%. ערכם 0 ואולי גם הפך בינתיים לשלילי (במיוחד משום שהם הוצגו ביותר מאתר אחד), מה שעשוי להסביר את אבדן המיקומים.

כדאי שתתעדכן איך לקדם בשנת 2015 ובעתיד הנראה לעין, ואיך להפטר מהאתר הישן באופן שלא יפגע בחדש.
על ידי 220 צפיות
תודה רבה! עזרת לי מאד והעלית שאלה גדולה - איך להיפטר מהאתר הישן שלא יפגע בחדש... שאלה שאלה!
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
א. אני סבור שלא כדאי לך למהר ולהפטר מהאתר הישן לפני שאתה בטוח שאתה יודע איך לקדם את האתר החדש בגוגל על פי הנחיות הנהלת חברת גוגל לבעלי\מנהלי אתרים שמעודכנות להיום. האם קראת למשל את https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw ויודע איך לפעול על פי ההנחיה הזו?

ב. איך למנוע משני אתרים, שאחד מהם יימחק בקרוב, להתאנדקס במקביל היא שאלה טכנית טהורה, ואני משער שתקבל פה הנחיות ברורות ממי שמומחים לנושא הזה. אני לא מומחה.
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
לדעתי הוא גם הפיץ את אותם המאמרים באתר שלו לאתרי מאמרים, כך שכל התוכן משוכפל...

לפי עניות דעתי יש לו בדיוק את הזמן לבנות אתר חדש מאפס ולהתחיל לעבוד על הבנייה שלו בהתאם לצורת עבודה המקובלת ב - 2015.
כל ניסיון לשחזר או להציל חלקים מתוכן ישן יעלו בהרבה עבודה ולא תמיד אפשרי, יש תוכן בחוץ שמקבל אינדוקס או זכות לאינדוקס על ידי שיכות לאתר מאמרים. האתר החדש יהיה בעל תוכן משוכפל מאתר מאמרים שגוגל מזהה אותו כבעלים של אותו מאמר, זה מתכון לא בריא לבניית אתר חדש..
על ידי 220 צפיות
תודה רבה.נתת לי טיפ שימושי ביותר תודה
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
עמית, מה שכתבת נכון. אבל אין לדעתי כל תועלת בלבנות אתר חדש,  ולנסות לקדם אותו שוב באמצעות שתילת מאמרים באתרים אחרים או דרכים אחרות לנסות לתחמן את המערכת של גוגל. הכרחי לבדוק האם יודעים איך לקדם אותו על פי ההנחיות החדשות של הנהלת חברת גוגל לבעלי\מנהלי אתרים, ואם לא, לרדת בכלל מהנסיון לשווק על ידי קידום בתוצאות החיפוש האורגניות.

אני יודע שאלה חדשות רעות, ותיכף יגיבו בו ודאי מי שסבורים שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם חדשות רעות היא להתיז את ראשו של השליח שבא לבשר אותן.
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
כתבתי להפך -

"לפי עניות דעתי יש לו בדיוק את הזמן לבנות אתר חדש מאפס ולהתחיל לעבוד על הבנייה שלו בהתאם לצורת עבודה המקובלת ב - 2015."

המלצתי על התחלה מאפס על מנת לפתוח דף נקי ולא להתעסק עם תוכן משוכפל או קישורים לא איכותיים..

לגבי שיטות עבודה מקובלות ב - 2015 ניתן יהיה לקרוא זאת בהנחיות של גוגל ולכן לא נכנסתי להמשך הסברים..
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
עמית, מה שניתן לקרוא בהנחיות גוגל לוקח דקה לקרוא ושבוע לפחות להבין. זה כבר לא עניין של פעולות טכניות שונות מאלה שהיו נהוגות ומועילות עד עכשיו, אלא עניין של כישורים אישיים נדירים ומסלול הכשרה שנמשך בדרך כלל 4 שנים. הסיבה היא שאין יותר דבר כזה "שיטות עבודה מקובלות ב - 2015" כי לכל אתר ולכל שוק יעד דרושה שיטת עבודה חד-פעמית שאותה יש צורך להמציא. הסברתי זאת בהרחבה, ובאופן שמגובה באסמכתאות ב-http://www.askpavel.co.il/qa/17239, אבל התרשמתי שעוד לא ממש הפנמת את משמעות הדברים. אתה מדבר שם על "תוכן איכותי", בלי להסביר מה זה, אבל גוגל חקרו ביסודיות ומצאו שכל אוכלוסיה ששאלה ביטוי חיפוש מסויים מתנהגת באופן שונה ויש לה העדפות שונות משל אוכלוסיה ששאלה ביטוי חיפוש אחר, אפילו קרוב מאד, ובעיקר לא רוצה לקבל תוצאות חיפוש שמועתקות האחת מהשניה, אלא מצפה למקוריות ולייחודיות, ובעיקר להיות מופתעת.

אני נוהג מזה שנה לפחות להמחיש פה את הבעייתיות בשאלה: "האם נשים עושות שופינג בגוגל לנעלי ספורט כמו שגברים עושים שופינג בגוגל לנעלי ספורט, או כמו שהן עושות שופינג בגוגל לנעלי הליכה וערב, או לא כך ולא כך?" מי שיש לו אתר שמוכר נעלי ספורט יבין בקלות שאין דבר כזה (!) "שיטות עבודה מקובלות ב - 2015" שעל פיהן יודעים איך ליצור "אתר באיכות גבוהה  שמשתמשי גוגל ירצו (!) להשתמש בו ולשתף אותו" (יותר מרצונם להשתמש בתוצאות החיפוש המתחרות ולשתף אותן). ראה: https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw. אבל בעל אתר מוכשר, שקשוב כמוך למנטליות הייחודית של שוק היעד שלו, משקיע עבודה וכשרון כדי לתרגם את מה ששקד ולמד מהמגע הממושך עם שוק היעד שלו לתוך תוכן האתר, ולא זורק את האחריות על מקדם אתרים מהדור הישן ש"בוחר" כביכול "שיטת קידום יעילה", יצליח במשימה גם בלי ללכת ללמוד 4 שנים, כי הוא כבר למד את מה שדרוש לו, ורק לו, בארבעת השנים הקודמות.  

לא פלא שמקדמי האתרים מהדגם הקודם, ומי שמעסיקים אותם, עושים כל מה שביכולתם לדחוק את הקץ. ומאחר והנהלת חברת גוגל מחליפה את שיטת דירוג תוצאות החיפוש בהדרגה (!!!), בכל פעם על קבוצת ביטויי חיפוש נוספת, יש עדיין ביטויי חיפוש רבים שעבורם שיטות התחמון הישנות עדיין עובדות, אבל אי-אפשר לדעת עד מתי - עוד יום? עוד חודש? עוד שנה?

למשרד קידום שמוכר עבודת קידום מהמודל הישן, שנועדה לתחמן את גוגל כל עוד אפשר, לא אכפת עד מתי זה יעבוד עבור בעל האתר. אבל לבעל האתר זה צריך להיות מאד אכפת, במיוחד אם הוא מקדם אותו בעצמו. גם אתה הגעת, כמדומני, למסקנה זהה בתשובה לשאלה אחרת.
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
היי עמנואל

אני יודע ומכיר היטב את הגישה שלך לגבי קידום אתרים בגוגל וכו..
האגנדה שלי שונה ומכוונת ממקום של בעל עסק אשר תלוי בהכנסות מאתרים באינטרנט ובעבורי מדובר באחריות גדולה של מקדמי האתרים. מעבר למציאת מיקומים טובים עבור הלקוחות, יש גם להבטיח את איכות האתר ולשמר את הצמיחה שלו לאורך זמן.

אם אתה כמקדם אתר יודע שימי האתר שלך הולכים ואוזלים, כתוצאה משינוי חוקי המשחק/טכנולוגיה ועוד, הרי שהתפקיד שלך הינו להיות ערוך ומוכן לספק מענה.
לא חסר נוכלים ושרלטנים אשר הבטיחו או מכרו מקומות בגוגל וגבו סכומים נאים עבור אתרים חסרי ערך ויכולת לתרומה עבור הלקוח או בעלי יחסי המרות טובות.

במקרה הנ"ל לפנינו אתר אשר ברור שלפי התוכן ההמשוכפל, קישורים מאתרי מאמרים ועוד תרגילים ישנים המבטיחים את סופו בזמן הקרוב. ההצעה שלי היא למהר ולבנות אתר חדש מאפס על מנת לספק המשכיות כל שהיא עבור הלקוח, מתוך רמת אחריות ורצון להמשיך ולספק תוצאות.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
עמית, זו לא הגישה שלי אלא הגישה של הנהלת חברת גוגל. לומר שזו הגישה שלי פוטרת את השומע מלהתייחס אליה ברצינות ובדחיפות הראויה.

האג'נדה שלי זהה לשלך, למעט הרחבה מסויימת: לא רק מה אמור לעשות בעל האתר שמקדם את האתר שבבעלותו, או לפחות משקיע עבודה רבה ומאמץ שכלי כדי לתדרך את מקדם האתרים (מרבית בעלי האתרים אמרו לי "אין לי זמן וחשק לעשות דוקטורט בקידום אתרים" , ותשובתי היתה: "אז מי שיש להם זמן וחשק ינצחו אותך בקלי-קלות"), אלא גיוס, מיון והדרכת מקדמי אתרים\משווקים  (שמבצעים כאמור "אופטימיזציה מירבית לדרישות משתמשי גוגל כדי להצליח באופטימיזציה לדרישות בעל האתר") שמסוגלים לעבוד עבור מגוון אתרים ומגוון שווקי יעד, מבלי שצברו ניסיון רב בכל אחד מהם, כמו בעל האתר המוכשר, ולכן מסוגלים לקדם גם את האתר השני לאותו שוק יעד, באופן שגם השני יהיה מקורי, ייחודי ומפתיע.

האתגר של בוב, ששאל פה את השאלה, איננו לבנות אתר חדש, שזה עניין קל ופשוט, אלא איך ליצוק בו תוכן מקורי, ייחודי ומפתיע, שיגרום למשתמשי גוגל "לרצות (!) להשתמש בו ולשתף אותו" יותר מרצונם להשתמש בתוצאות החיפוש המתחרות ולשתף אותן. וזה כבר לא עניין קל ופשוט, במיוחד משום שרק לבודדים יש את הכישורים האישיים המתאימים, ועברו את מסלול ההכשרה המתאים. הרי אין דבר שהוא יותר רחוק מזה מאשר לימוד השיטה של שתילת "מאמרים רלוונטיים" באורך של 300 מילים כדי להוציא מהם קישור לאתר שמקדמים.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נערך על ידי
לא הייתי ממהר להחליף דומיין.

אם אתה חושש שהספאם שעשית עד כה פוגע או יפגע בדירוג האתר חשוב לך להתחיל לטפל בו במקביל לעיצוב\עדכון האתר.

מבלי לעיין בנתונים נוספים על האתר אני לא בטוח אם בכלל יעזור לך לשכפל את המאמרים שהופצו לדומיין חדש
טכנית בתהליך המעבר אתה יכול או לדאוג להסרה מהירה מהאינדקס של התכנים בדומיין הישן, או להפנות את הדפים לדומיין החדש.
ב 2 המקרים יש בעיות פוטנציאליות שיש לקחת בחשבון:
אם תפנה - אתה תעביר גם את הסיגנלים השליליים שהאתר הישן צבר
אם לא תפנה- אתה פותח לאתרי המאמרים את ההזדמנות להפוך ליוצרי התוכן, משום שאתה מסיר את הדומיין הישן והמקורי ומעלה דומיין חדש שיכיל כמות משמעותית של תכנים משוכפלים.

לא הייתי שוקל שכתוב אם מדובר בתכנים איכותיים ובעלי ערך, לכן הייתי קודם מתחיל בטיפול בבעיה שיצרת, ורק לאחר מכן מעלה אתר חדש(וזאת בתנאי שמעבר הדומיין לא נעשה בגלל סיבות נוספות כמו מיתוג מחדש וכו).

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,092 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
0
3 תשובות
קולות
0
3 תשובות
קולות
0
3 תשובות
קולות
+1
...