אתה לא טועה, אבל אפשר שדף שתוכנו רלוונטי מאד מבחינה תוכנית יקבל דירוג נמוך בסדר הצגת תוצאות החיפוש כי משתמשי גוגל מעדיפים להשתמש בתוצאות חיפוש אחרות, ולשתף אותן, למרות שהרלוונטיות התוכנית שלהן יותר נמוכה. בעבר הרחוק לא עשינו את ההבחנה הזאת, אבל גם דיברנו במונחים של צפיפות ביטוי החיפוש בטקסט הדף וכיוצא באלה, כנגד "משקל" סכום ערך הקישורים הנכנסים, שגם הוא איפשר להעלות לצמרת דף בעל רלוונטיות תוכנית נמוכה משל תוצאות החיפוש המתחרות. במנועי החיפוש שקדמו לגוגל ונעלמו אכן לא היה דבר מלבד רלוונטיות תוכנית. מסיבה זו אני מדבר מזה שנים רבות על "ציון רלוונטיות משוקלל לביטוי החיפוש הנתון" שמחושב על ידי שקלול ציוני הרלוונטיות החלקיים שמקבלים הפרמטרים השונים. כמו שמשקללים ציון בגרות מציוני המקצועות השונים וכו' או ציון במבחן הפסיכומטרי, אבל בהבדל חשוב אחד - שלציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף אין גבול עליון, כי תמיד אפשר היה להוסיף עוד קישור וכיום תמיד אפשר להעלות את "רצון משתמשי גוגל להשתמש באתר ולשתף אותו".