זו בכלל לא פרשנות אישית אלא עובדה קיימת שלמדנו מניתוח השינויים שחלו כאמור לפני כשמונה או עשר שנים, כאשר עבדנו כמעט אך ורק עבור עורכי דין בתחום הנזיקין מארה"ב, ותוצאות החיפוש של מרבית עורכי הדין, כולל המתחרים שלנו, נדחקו בבת אחת מהצמרת במרבית ביטויי החיפוש (למעט mesothelioma lawyer ו- cerebral palsy lawyer למשל), אבל אף פעם לא על ידי אתרי עורכי דין אחרים אלא רק על ידי אתרים אינפורמטיביים, קבוצות תמיכה וכו'.
מה פירוש "גוגל...מעדיפים מבחר עסקים?" לא כל ביטוי חיפוש משקף חיפוש בית עסק, אולי רק מיעוט קטן. אנחנו, וגם המתחרים, קידמנו לשם המחלה התעסוקתית, או התרופה שהורדה מהמדפים כי התברר שגרמה לתופעות לוואי חמורות, כדי לתפוס את הלקוח הפוטנציאלי של עורך הדין בשלב שהוא רק שמע (!) את האבחנה, ולפני (!) שבכלל עולה על דעתו לפנות לעורך דין. ומאז לא הצלחתי למצוא יותר מאתר אחד של עורך דין בעשירייה הראשונה לביטויי החיפוש הללו. ולכן התחלנו לעבוד על פי מודל שאומר שאם יש אתר של עורך דין, נניח במקום 5, והאתר הבא של עורך דין הוא נניח במקום 11, שיפור ציון רלוונטיות משמעותי מספיק (!) של תוצאת החיפוש מס' 11 לא תעלה גם אותו לאחד המקומות 6-10, אלא תגרום לו להחליף מקום עם מי שבמקום 5!