◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+2
1.6k צפיות

אילו שיטות OFF PAGE עוד עובדות ולא מזיקות?

על ידי 410 צפיות
אילו שיטות OFF PAGE עוד עובדות ולא מזיקות?

3 Answers

קולות
0
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
אם נחשוב על שיווק מוצר לשוק בכל אפיקי הפרסום השונים, נוכל לקדם אותו בפייסבוק, יו-טיוב, מגזינים נחשבים מהתחום, בלוג מוביל של מרצים מהענף, מוסד לימודי אשר תומך באתר שלנו וכו...

בעיקרון כל הפנייה בעלת ערך שתגרום לגולשים המתאימים להיכנס לאתר שלנו ולהיות מסופקים מהמידע שמצאו שם..

אם הקישור מפנה תנועה כללית והגולשים אינם מרוצים או ששיעור הנטישה הינו גבוה מאותו הקישור, התוצאה עלולה להיות חסרת ציון או אפילו ציון נמוך יותר..

יותר קל להסתכל על זה מנקודת יחסי ציבור עבור האתר ויצירת עניין של גולשים לשתף או אתרים שונים, לשתף את הפוסטים שלך או להפנות גולשים מתאימים לאתר שלך..
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
בהנחיה הספציפית של הנהלת חברת גוגל לבעלי\מנהלי אתרים מה עליהם לעשות כדי לקדם את האתר בתוצאות החיפוש ( https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw ), אין מאז שנת 2013 שום אזכור לפעולות Offpage כלשהן, אם כי איזכור כזה היה קיים קודם לכן והוסר.
על ידי 410 צפיות
אם כך,
רוב הפעילות צריכות לעשות באתר עצמו על ידי תכנים וקישורים פנימיים ואילו מחוץ לאתר, הקידום היעיל, הינו רק על ידי "שיתופים"?
על ידי 270 צפיות
נערך על ידי
זקן השבט, עד מתי תמשיך להטעות אנשים?? הקישור שאתה מציג אינו הנחיה של גוגל. מה עוד אתה צריך בשביל להבין שזה לא עמוד ההנחיות של גוגל??

וחוץ מזה, אז אם כבר, העמוד שאתה מקשר אותו כותב במפורש שכדי לדרג את האתר שלך טוב יותר אתה צריך שהמשתמשים באתר שלך ישתפו אותו!!! מה זה לשתף אותו אם לא אופליין??
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
oot,
 
א. לא כתוב שם כלום על קישורים פנימיים, ואין לנו גם שום עדות לכך שביצוע אופטימיזציה לדרישות מנוע החיפוש - SEO - היא תנאי מספיק, או אפילו תנאי הכרחי לאופטימיזציה לדרישות בעל האתר (השגת ניצחון על המתחרים בתוצאות החיפוש). מאידך, אם יש תקלה שמונעת אינדוקס יש כמובן צורך לתקן אותה, ואם הניווט באתר כל כך מסורבל שהוא פוגם בחווית הגלישה בו יש לשפרו. אבל זה לא אומר שאם תרבה בקישורים פנימיים זה ישפר את ציוני הרלוונטיות של הדפים ואת מיקומיהם.

ב. לא די בלכתוב תכנים טובים! על רגל אחת: התוכן צריך להפתיע (!) עד כדי כך שהמבקרים ירצו להעדיף להשתמש באתר שלך על פני רצונם להשתמש בתוצאות החיפוש המתחרות. חקוק בזכרונך את הפקודה "להפתיע!"

ג. לא די בלקבל שיתופים לאתר (שיתוף זה גם במייל ובעל פה) - אנשים משתפים אתרים עם אחרים כדי להראות להם אתר גם משום שהוא גרוע במיוחד מבחינה זו או אחרת או שתוכנו שגוי. גוגל מודד הצלבה (!) של איתותים שונים ולא רק את עוצמתם, ומתעלם מאיתותים שסותרים את האיתותים האחרים. צריך לקרוא את המשפט הזה כ"...ירצו להשתמש באתר וגם (!) לשתף אותו". פעולת שיתוף שתתרום לקידום נובעת מהרצון להשתמש באתר, וללא איתותים לקיומו של הרצון הזה היא תיחשב במרבית המקרים לפיקטיבית ועלולה להזיק לקידום, או לפעולת שיתוף שערכה 0, ממש כמו בקישורים שאינם טבעיים.

ד. הדף https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw אכן לא כלול בפרק "הנחיות גוגל למנהלי אתרים" אבל הוא מהווה תשובה רשמית של הנהלת חברת גוגל לשאלה ספציפית שנשאלה על ידי מישהו (בשם או יחד עם הציבור כולו) ויחד עם הסרטונים של מאט קאטס, ההנגאוטס של ג'ון מיולר ודפים רבים אחרים מהווה מבחינתי, ומבחינת ציבור מקדמי האתרים כולו דף בסט ההנחיות של הנהלת חברת גוגל לבעלי\מנהלי האתרים.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
בהשוואה ליובל אני דווקא לא חושב שעמנואל מטעה (בתשובה שנתן בדיון פה)
על ידי 270 צפיות
מנשה,

אתה יכול לחשוב מה שתרצה אבל עם עובדות אי אפשר להתווכח.

עמנואל כתב בתשובה במפורש שבהנחיות של גוגל (למרות שהוא מתכוון לעמודי העזרה של גוגל ולא לעמודי ההנחיות) לא מוזכר אופליין.

אז הנה עמוד עזרה נוסף של גוגל שבו כתוב באופן מפורש ובעברית צחה:

"כאשר משתמש מזין שאילתה, המחשבים שלנו מחפשים באינדקס דפים תואמים ומחזירים את התוצאות שהן להערכתנו הרלוונטיות ביותר למשתמש. הרלוונטיות נקבעת על ידי יותר מ-200 גורמים, שאחד מהם הוא דירוג הדף של דף נתון. 'דירוג דף' הוא המדד המציין את חשיבותו של דף, על סמך קישורים המגיעים מדפים אחרים. במילים פשוטות, ככל שיש יותר קישורים מאתרים אחרים המובילים אל דף כלשהו באתר שלך, כך עולה דירוג הדף שלו."

https://support.google.com/webmasters/answer/70897?hl=iw#3
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
דירוג הדף = ציון ה-Page Rank של הדף, שהוא רק אחד מתוך 200 הפרמטרים שמשוקללים בתוך ציון הרלוונטיות של הדף. ציון ה-Page Rank זהה לכל ביטוי מפתח, בעוד שציון הרלוונטיות המשוקלל שונה עבור כל ביטוי מפתח (למעט מקריות נדירה).

ועכשיו עובדה:
קח קטע טקסט שהוא מספיק ארוך ומספיק ייחודי מתוך כל דף אינטרנט שתבחר, ושים אותו בתוך מרכאות כפולות בחלון החיפוש של גוגל. אם פעלת נכון תקבל רק תוצאת חיפוש אחת, והיא הדף שממנו לקחת את קטע הטקסט. אבל בין כל טריליוני דפי האינטרנט שברשת יש ודאי הרבה מאד דפים בעלי ציון Page Rank גבוה במיוחד. איך אתה מסביר את העובדה (!) שאף אחד מהם לא מוצג בתוצאות החיפוש לחיפוש שביצעת?
על ידי 270 צפיות
זקן השבט, אנחנו בישראל. אין צורך לדבר יפנית. כאן אנחנו מבינים ומדברים עברית.

גוגל כותבים שאחד מהפרמטרים המשפיעים על דירוג האתר בתוצאות החיפוש הוא דירוג הדף שהוא מושפע מקישורים של אתרים אחרים אל האתר שלך.

אתה אמרת שאין אף כזה אזכור. זהו. זה מאוד פשוט ובסיסי!

מה שאתה כתבת בתשובה כאן ובעוד אלפי תשובות במקומות אחרים (אין שום אזכור לפעולות אופייג' כלשהן) הוא פשוט לא נכון עובדתית!! אם אתה לא מבין את זה, כנראה שזה לעולם לא יקרה. כי זה הבסיס של לוגיקה בסיסית. מצא אולי מישהו שיעזור לך להבין את זה ותפסיק לכתוב דברים לא נכונים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
לא עשית את הניסוי הפשוט שהצעתי בתגובה הקודמת ואתה לא יודע להסביר את התוצאה הצפויה, למרות שאתה יודע היטב מה התוצאה הצפויה. אני רואה שאתה לא מבין את אופן פעולת מנוע החיפוש גוגל.

oot לא שאל אותנו, בשלושת השאלות שלו, מה צריך לעשות כדי לשפר את דירוג הדף (Page Rank) אלא מה צריך לעשות כדי לשפר את רלוונטיות הדף לביטוי חיפוש נתון, כדי לשפר בכך את הדירוג (המיקום) בסדר הצגת תוצאות החיפוש.
על ידי 270 צפיות
תגיד, אתה יודע לקרוא עברית???

אתה כתבת שגוגל לא מזכירים בעמודי ההנחיות ועמודי העזרה הנחיות שום פעילות offpage. הראיתי לך עמוד עזרה שבו גוגל כן מזכירים פעילות offpage. מה כל כך קשה להבין כאן?

אם יש לך השגות, ניסויים ופרשנויות משלך על גוגל זה סבבה ולגיטימי ואפילו ראוי שתשמיע אותם בכל מקום. אבל אל תשקר ותאמר שגוגל בכלל לא מזכירים פעילות offpage (קישורים מאתרים אחרים) בעמודי ההנחיות והעזרה שלהם, כי הם כן מזכירים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
העיתונאי תום שגב כתב פעם עלך השופט לנדוי ש"יש לו מוח משפטי שחושב גרמנית". אתה רואה סתירה בין שני הדפים וטוען שמבחינה משפטית (!) האמירה שלי שגויה. הצעתי לך לבצע ולהסביר ניסוי פשוט שמראה שמבחינה עניינית (!) האמירה שלי משיבה תשובה מעשית נכונה לשאלות של oot. בדיון זהה שניהלנו בפורום אקטיביטק גם הסברתי מדוע. אבל אתה מתעקש לא להבין איך באמת פועל מנוע החיפוש גוגל.
על ידי 270 צפיות
אם היית כותב בתשובתך שלדעתך, מבחינה מעשית אין צורך בפעילות off page, או שאולי היית כותב "גוגל כמעט ולא מזכירים פעילות off page בהנחיות שלהם", היה אפשר לקבל את זה. אבל אתה כתבת:

"בהנחיות של הנהלת חברת גוגל לבעלי\מנהלי אתרים מה עליהם לעשות כדי לקדם את האתר בתוצאות החיפוש ( https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw ), אין מאז שנת 2013 שום אזכור לפעולות Offpage כלשהן, אם כי איזכור כזה היה קיים קודם לכן והוסר".

והמשפט הזה הוא שקרי ולא נכון מתחילתו ועד סופו. ולכן, אתה סתם מטעה את הגולשים כשאתה מציג כביכול עובדה שהיא פשוט לא נכונה. אבל די, גמרתי אומר בכדי לנסות ולהסביר למישהו משהו כל כך פשוט ובסיסי.
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
אגו וצדקנות מופרזת אינם תורמים לאיכות הדיונים וחבל מאוד..

יש הרבה גולשים שקוראים את הדיונים האלה ולומדים מהם המון לגבי, סגנונות שונים של עבודה וצורות חשיבה.

אף אחד לא באמת צודק כאן מאחר ומנועי גוגל עובדים בשיטות שאנחנו לא באמת שולטים בהם, או מבינים עד תום ויכולים לרתום ידע כזה או אחר לצורך ניצחון ויכולת קידום גבוהה יותר.

בקרב ההתנצחות אנחנו מנצחים בקרב אך מפסידים את הדיון...
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
יובל64, במחשבה השניה ובעקבות הויכוח איתך מצאתי לנכון להחליף בתשובה ל-oot את תחילת המשפט "בהנחיות הנהלת חברת גוגל לבעלי\מנהלי אתרים מה עליהם לעשות כדי לקדם את האתר בתוצאות החיפוש..." ב"בהנחיה הספציפית של הנהלת חברת גוגל לבעלי\מנהלי אתרים מה עליהם לעשות כדי לקדם את האתר בתוצאות החיפוש...".

אני מניח שהשינוי הזה מדגיש את העובדה שבדף הזה גוגל מדברים על שיפור המיקום בתוצאות החיפוש, בעוד שבדף שאתה מצביע עליו גוגל מדברים על שיפור דירוג הדף במונחים של Page Rank בלבד. העובדה שהם לא מסבירים האם קיים קשר בין שני המונחים ומה הוא  משאירה ערפול רב לקוראים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
עמית, אינני מסכים אתך. העיסוק העיקרי שלי הוא בללמוד מה יציב ומה משתנה במדיניות של הנהלת חברת גוגל, איך המדיניות מקבלת ביטוי בשינויים במערכת דירוג תוצאות החיפוש, ולחזות את השינויים הצפויים. פרסמתי פה לא מעט תחזיות כאלה והן התממשו.

בתחום הזה אני לבד בעולם ואין לי ממי ללמוד. כל מה שנותר לי הוא סיעורי מוחות פומביים או פרטיים עם עמיתים ולפעמים עם עצמי, לבד או תוך כדי ניסיון לשפר את הנימוקים והניסוח של התשובה שכבר נתתי למי ששאלו את אותה השאלה בעבר ולנסח נימוקים למי ששואלים שאלה בפעם הראשונה.

התגובה הקודמת שלי ממחישה לך שאפילו הויכוח הכמו משפטי עם יובל אילץ אותי לשפר את ניסוח התשובה הראשונה שלי ל-oot.
על ידי 270 צפיות
זה עדיין מטעה. אמנם בצורה פחותה יותר אבל עדיין מטעה. ובבקשה אל תבקש ממני להסביר לך למה. נסה להבין לבד. אם תתאמץ, תצליח.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אני בטוח שאתה בין הבודדים שזה עדיין מטעה אותם, ומכל מקום, מי שרוצה להבין את הסוגיה הזו עד הסוף חייב ללמוד קודם איך באמת פועלת מערכת דירוג תוצאות החיפוש של מנוע החיפוש גוגל.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
כמעט כל ה"שיטות" שאני מכיר עדיין "עובדות" אבל בכל הקשור למזיקות זה הרבה יותר מורכב
תאורטית אין דבר כזה מזיקות שכן לא תמיד הקישורים מענישים את בעל האתר לפעמים הם פשוט הופכים לחסרי ערך (אני לא מתייחס פה לסנקציה ידנית שמוטלת על האתר)
מה שמשתנה ממקרה למקרה זה "תקופת החסד" שבה לוקח למנועי החיפוש לזהות מניפולציה, וזה דיי אינדיבידואלי לכל מקרה.

כל OFF PAGE שיטתי שיציגו לך הוא בעצם אחד שאפשר לשכפל, לכן אם הוא עדיין לא "מזיק" זה רק שאלה של זמן עד שיתחיל.

המלצה שנהניתי לקרוא הייתה המלצה של Duane Forrester שטען שקישורים אמורים להפתיע אותך ואתה לא אמור לדעת מראש מתי הם יגיעו.
מקור:
http://blogs.bing.com/webmaster/2014/05/09/10-seo-myths-reviewed/
ציטוט
You want links to surprise you. You should never know in advance a link is coming, or where it’s coming from. If you do, that’s the wrong path
בערך כיום אחרי כתיבת הפוסט מאט קאסט גם שיתף את הפוסט וצידד בהמלצה של הכותב.

אם מתעלמים מהצד הפילוסופי יותר של השאלה ולמעשי יותר
ה"שיטה" הטובה ביותר תהיה ליצור אתר על בסיס קונספט שיתופי, כמו למשל כפתורי הליק של FB וההטמעות שלהם, כמו אמבטים כאלו ואחרים שהגולשים נוטים לשתף או בגדול כל תוכנית טקטית תשתיתית שבסופה המבקרים משתפים את האתר מרצון חופשי באופן טבעי
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
"קישורים שמפתיעים אותך" ומצב שבו "המבקרים משתפים את האתר מרצון חופשי באופן טבעי" (בתנאי שהמשתפים גם (!) אותתו לגוגל על נכונות להשתמש באתר יותר מרצונם להשתמש בתוצאות החיפוש המתחרות) אינם פעולות או שיטות OFF PAGE שאפשר ללמד כמו שמלמדים "לבנות קישורים", וכמו שלהבנתי ציפה oot לקרוא פה.

הסיבה היא ששיטת "בניית הקישורים" היתה שימושית בזמנו לקידום כל אתר ואתר, הקישורים הנכנסים לדף סמויים מעין המשתמשים, בעוד שאם הדף הוא מוצר פרסומי למי שעושים שופינג, ה"תוכנית הטקטית התשתיתית" לקידום דף שמכיל רשימה לבחירה של בתי מלון חמישה כוכבים בתל אביב חייב לשדר, בעיצוב ובתוכן, משהו שונה לחלוטין מה"תוכנית הטקטית התשתיתית" של דף שמכיל רשימה לבחירה של בתי מלון שני כוכבים בתל אביב. כנ"ל לגבי דף שמיועד לנשים לעומת דף שמיועד לגברים, עד לרזולוציה הכי קטנה, על פי השוני בההתנהגות וההעדפות האופייניות של כל אוכלוסיה נבדלת. אבל מי שלמד קידום אתרים עדיין מצפה, אבל עכשיו בטעות, ללמוד נוסחה אחידה שטובה לכל המקרים האפשריים, ולא להידרש להמציא בעצמו נוסחה חד-פעמית לכל דף באתר ולכל שוק יעד.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
בגדול יש כמה תנאים נוספים באלגוריתם אבל התשובה התייחסה ל OFFPAGE בלבד
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
על פי ההנחיה הספציפית של הנהלת חברת גוגל לבעלי\מנהלי אתרים מה עליהם לעשות כדי לקדם את האתר בתוצאות החיפוש ( https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw ) כל מה שאמור להתרחש Offpage (קישורים ושיתופים "מפתיעים") הוא תגובה מוצלחת (או כושלת) של הרשת למה שנעשה Onpage.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
יש לשים לב שעדיין ניתן לכך התייחסות:
"ירצו להשתמש בהם ולשתף אותם"

מה שאני ממליץ זה לעזור לגולשים לשתף את האתר ולדאוג שהתשתית של האתר תקל על הגולשים לקשר אליו
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
את ההנחיה "ירצו להשתמש בהם ולשתף אותם" יש לקרוא כ"ירצו גם (!) להשתמש בהם וגם (!) לשתף אותם" ולא כ"ירצו או (!) להשתמש בהם או (!) לשתף אותם". זה נותן פירוש מאד מדוייק וברור להמלצה שלך "לעזור לגולשים לשתף את האתר", פירוש שרחוק מכל מחשבה של ביצוע תחמון של מערכת הדירוג של גוגל.
על ידי 270 צפיות
לא. זה לא משנה דבר. בין אם זה "או" ובין אם זה "גם". כרגיל,  אתה לא מצליח להבין טקסטים פשוטים ומנסה בכח להוציא מהם משהו שלא שייך.  

כל מה שזה אומר,  זה שכדי שהאתר שלך ידורג טוב בתוצאות החיפוש עליך לשאוף שהגולשים ירצו להשתמש בו (חווית גלישה טובה) ולשתף אותו (קישורים ואיתותים מאתרים חיצוניים). אין צורך לסבך.

זה שאתה מנסה בכח להבין מכך כל מיני פירושים שמתאימים למתודיקה שאתה המצאת,  זה רק בראש שלך...
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
שמע יובל, אם אתה שוכח לקחת את הכדורים שלך בבוקר, תתאפק וכתוב פה רק למחרת.
על ידי 270 צפיות
וואו,  איזו תגובה מכובדת.  כל הכבוד!!

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,092 משתמשים

שאלות קשורות

3 תשובות
קולות
0
2 תשובות
קולות
+3
1 תשובה
קולות
0
2 תשובות
קולות
0
...