הגישה של גוגל, כבר משלבים מוקדמים בהתפתחות של האלגוריתם, היא א) שמה הגולש לא רואה לא צריך להשפיע על רלוונטיות ודירוגים וב) כאשר אתה מציג לגוגל משהו שונה ממה שאתה מציג לגולש, זה אוטומטית מחשיד אותך כספאמר.
לא מדובר רק על cloaking. גם שדות ה-Keywords וה-Description, לפי אותו היגיון, לא משוקללים לציוני הדף. יש לי אפילו כמה case studies שמרמזים שכיתוב תמונה (כלומר, טקסט קצר שמופיע ממש מתחתיה) יכול להשפיע הרבה יותר מ-alt (שנראה בעיקר על ידי גוגל ועל ידי לקויי ראייה ועיוורים).
לפי אותו היגיון, אם יש לך קישור שלא מתנהג כקישור, קרוב לוודאי שא) הוא לא ישפיע כלל או ב) הוא יזיק.
יש הרבה דרכים ליישם קישורים פנימיים בצורה שלא תפריע לגולש ואולי גם תועיל, וזה מה שגוגל מחפש. תסתכל למשל על ערכי ויקיפדיה - האם הקישורים הפנימיים מפריעים? אולי הסיבה שהלכת בכיוון הזה היא שאתה משתמש ביותר מדי קישורים פנימיים? כי זה כשלעצמו עשוי להיות בעיה.
לדעתי, באופן כללי, בכל מקום שיש הפרדה מלאכותית בין מה שטוב לגוגל ומה שטוב לגולש זה אומר דרשני. המטרה צריכה להיות למצוא מה טוב לגולש *וגם* לגוגל.
כמובן, כל זה אמור על תוכן הדף ש*אמור* להיות מיועד לגולש. ישנם דברים שהגולש ממילא לא אמור לראות ודווקא כן מעניינים את גוגל (נגיד, גיל הדומיין). קישורים פנימיים לא שייכים לקבוצה הזו.