אם כן, ודאי תצטרף להמלצה שלי לבעלי\מנהלי\מקדמי אתרים לא להסתפק בניטור השינויים במיקומי האתר שעליו עובדים ולעקוב גם אחרי השינויים במיקומי כל תוצאות החיפוש שבצמרת לאותם ביטויי חיפוש, באמצעות כלים כדוגמת Zefo.
הנימוק הוא שירידה חריפה במיקומים, על רקע יציבות יחסית של תוצאות החיפוש המתחרות נגרמה כנראה על ידי תקלה טכנית או ענישה, בעוד שירידה הדרגתית, על רקע יציבות יחסית של תוצאות החיפוש המתחרות נגרמה כנראה על ידי עבודת קידום עדיפה של חלק מהמתחרים, ושינויים חריפים במיקומי כל תוצאות החיפוש נגרמו כנראה על ידי שינוי בשיטת הדירוג לתוצאות החיפוש של ביטויי החיפוש המסויימים האלה, או אפילו על פני כל האינדקס של גוגל.
ללא ניטור מתאים של כל הזירה שבה מתחרים אי-אפשר אפילו לנסות לנחש את הסיבה לשינויים במיקומים ולהגיב בצורה מושכלת.