◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
2.0k צפיות

מה גרם לירידות במיקומים בכל הביטויים באתר שלי?

על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
נערך על ידי
היה לי חודש שחור והכי אירוני או מוזר משום שהאתר מותאם למכשירים ניידים. יתרה מכך ביצעתי באתר הזה תיקון כפילויות בכתובת ידידותיות בעזרת קנוניקל, עשיתי אופטימיזצייה מבוקרת ואתמול כל הביטויים בירידה.
בכלי מנהל האתרים אין בעיות מיוחדות.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
עד כמה שידוע לי הכלי למנהלי אתרים מודיע רק על עונש שהוטל ידנית ולא על עונש שהוטל אוטומטית על ידי אחד האלגוריתמים. הוא גם לא מודיע כמובן על שינויים במיקומים כתוצאה משינויים באלגוריתם דירוג תוצאות החיפוש.

א. רק בתוצאות החיפוש במובייל? מאיזה מקום לאיזה מקום?

ב. רק דפי האתר שלך ירדו במיקומים או גם תוצאות חיפוש מתחרות?

ג. למה בדיוק אתה מתכוון ב"אופטימיזציה מבוקרת"?
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
א. 90% מהביטויים בירידה. למה הכוונה תוצאות חיפוש במובייל? תוצאות בגוגל זה תוצאות בגוגל.
ב. לא משהו דרסטי שראיתי
ג. אופטימיזצייה מבוקרת דהיינו לא אובר-אופטימיזצייה
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
יש הבדל בין התוצאות במוביל לשולחני
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
יש אפליקצייה שמראה מיקומים במובייל?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
ב WMT תמצא אפשרות לביצוע מיון וסינון של תוצאות חיפוש במוביל וב WEB
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
WMT לא מציג השוואה בזמן אמת בין סדר (!) הצגת תוצאות החיפוש של גוגל במחשב שולחני לבין סדר הצגת תוצאות החיפוש של גוגל במכשיר מובייל.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
עמנואל לא התבקשתי להציג השוואה בזמן אמת, אבל למרות זאת אין שום בעיה לבצע השוואה של התוצאות יום אחורה
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
יש לי רושם שאתה ואני מתכוונים במילה "תוצאות" לדברים שונים. אני מתכוון לדפי תוצאות החיפוש של גוגל כפי שהם נצפים במחשב שולחני בהשוואה לאיך שהם נצפים במובייל, ולא לנתונים על המיקומים של הדף הספציפי של בעל האתר בכל אחת מהאפשרויות. אולי אני לא מעודכן, אבל למה ש-WMT יציג לך את ה-SERPs של גוגל שכוללים כמובן גם את מיקומי המתחרים שלך?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
הוא לא מציג.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אם כן, ודאי תצטרף להמלצה שלי לבעלי\מנהלי\מקדמי אתרים לא להסתפק בניטור השינויים במיקומי האתר שעליו עובדים ולעקוב גם אחרי השינויים במיקומי כל תוצאות החיפוש שבצמרת לאותם ביטויי חיפוש, באמצעות כלים כדוגמת Zefo.

הנימוק הוא שירידה חריפה במיקומים, על רקע יציבות יחסית של תוצאות החיפוש המתחרות נגרמה כנראה על ידי תקלה טכנית או ענישה, בעוד שירידה הדרגתית, על רקע יציבות יחסית של תוצאות החיפוש המתחרות נגרמה כנראה על ידי עבודת קידום עדיפה של חלק מהמתחרים, ושינויים חריפים במיקומי כל תוצאות החיפוש נגרמו  כנראה על ידי שינוי בשיטת הדירוג לתוצאות החיפוש של ביטויי החיפוש המסויימים האלה, או אפילו על פני כל האינדקס של גוגל.

ללא ניטור מתאים של כל הזירה שבה מתחרים אי-אפשר אפילו לנסות לנחש את הסיבה לשינויים במיקומים ולהגיב בצורה מושכלת.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אני בהחלט לא מסכים וגם מתנגד לכל פעולה קבועה של ניטור מיקומים במנועי החיפוש.

בזבוז זמן מבחינתי.
אולי אחד לתקופה (חודש\שבועיים) לגשת ל WMT ולראות שהאתר נחשף, כל השאר בזבוז זמן ומעודד התנהגות ופעולות קידום מניפולטיביות
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
גוגל אכן לא אוהב את זה. זמן רב ניטרנו באופן ידני. פעם בשבוע או שבועיים יצרנו אמנם חיפוש סרק בגוגל לכל ביטוי חיפוש שניטרנו, אבל ממילא שיעור חיפושי הסרק לביטויים תחרותיים היה אז כ-85%!

ניטור מיקומי דפי האתר ב-WMT זה כמו לצפות בתוצאות ליגת העל בכדורגל כאשר מציגים לך על פי הסדר רק את הגולים שהקבוצות הכניסו ומתעלמים מהגולים שהן קיבלו. איך אפשר לתכנן ולנהל ככה את עבודת הקידום? ואיך אפשר לגרום ככה לעובדי הקידום להתחיל להבין שהם לא משחקים לבד מול גוגל? תשובה סטנדרטית שלי לרבים מהשואלים פה למה הם לא (!) ממשיכים לעלות במיקומים, או אפילו התחילו לרדת, היא ש"גם בכדורגל שתי הקבוצות משחקות האחת נגד השניה ולא שתיהן נגד השופט".

3 Answers

קולות
0
על ידי <סגן משנה> 1.8k צפיות
היי

אם האתר היה יורד במילת חיפוש בודדת או מעט יותר היתה אפשרות שהמתחרים שלך התקדמו ואילו אתה נשארת מאחור, אך במקרים של ירידה כללית ישנה סבירות גבוהה להענשה בשל קידום החורג מהוראות גוגל לבעלי האתרים.

מנהל אתרים אינו מראה בשלבים המוקדמים על שינוי ולוקח זמן (כחודשיים לפחות) עד שרואים ירידה בשאילתות וכניסות.

סבירות נמוכה מאוד שאופטימיזצייה של אתמול פגעה באתר ויש לצפות לריבוי קישורים לא טיבעיים או כל פעילות קידום אגרסיבית.
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
איזו אפליקצייה מומלצת ביותר לאיתור בעיות באתר?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
ירדן, הטענה "מנהל אתרים אינו מראה בשלבים המוקדמים על שינוי ולוקח זמן (כחודשיים לפחות) עד שרואים ירידה בשאילתות וכניסות" היא טענה תמוהה. אם דפי האתר איבדו מיקומים באופן משמעותי בראשון לאפריל, מאיפה בא עודף הכניסות שהכלי למנהלי אתרים מדווח עליו עד הראשון ליוני?

המקרה היחיד שאני יכול להעלות על הדעת הוא שבביטויי החיפוש הספציפיים ששוק היעד הספציפי של האתר מרבה לשאול, מתרחש היוצא מן הכלל והשואלים מקפידים לבקר בכל עשרת או 20 תוצאות החיפוש העליונות, או משום שמדובר במוצר או שירות שמחירו גבוה ביותר (שיפוץ בנין וכדומה), או משום שמרבית תוצאות החיפוש שבצמרת אינן רלוונטיות למה ששוק היעד התכוון לשאול. אבל אז אין סיבה לצפות בירידה בכניסות גם אחרי חודשיים, אלא אם מוצה שוק היעד.
קולות
0
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
גם אצלי נפל האתר בכל המיקומים וכלי מנהלי אתרים נשאר באותו המצב והראה כניסות רגילות ופעילות רגילה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
א. רק בתוצאות החיפוש במובייל? מאיזה מקום לאיזה מקום?

ב. רק דפי האתר שלך ירדו במיקומים או גם תוצאות חיפוש מתחרות?
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
מדובר על אתר לפני שנה שנפל בכל המיקומים וכלי מנהלי האתרים הראה פעילות כרגיל.

רק דפי האתר שלי ירדו לגמרי ונוכחות שהיתה במילים חלשות במקומות ראשונים, פתאום האתר קפץ למקום חמישים...
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
לא הבנתי - האתר הוא בעל ותק של שנה ונפל במיקומים עכשיו, או שזה אתר ותיק שנפל במיקומים לפני שנה?
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
עמנואל

זהו אתר ותיק שנפל במיקומים לפני שנה, מאז כבר הערתי אותו לדומיין חדש והוא ממריא מחדש (הוא נענש בשל ריבוי קישורים ופעילות קידום אגרסיבית)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
בתשובה ל-wmgary כתבתי בין השאר:
"...הפתרון הנכון לענישה שכבר הוטלה ולמניעת ענישה הוא לעתים קרובות להתחיל מחדש עם דומיין חדש, שמקודם על פי ההנחיות העדכניות של הנהלת חברת גוגל."

המציאות היא שהפתרון הזה נדחה על הסף על ידי כמעט כל מקדמי ובעלי האתרים. אולי תסכים לכתוב פה מה היו השיקולים שלך לאמץ דווקא אותו.
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
כל מקדם אתרים מהדור הישן פעל בצורה של בניית קישורים על ידי פתיחת בלוגים, אתרי מאמרים אשר ניתן היה פשוט לסגור אותם ולבטל את הקישורים.

הבעיה של האתר שלי היתה ריבוי קישורים מאתרים שבהם הוטמעו אותם קישורים בצורה לא ישרה ואותם בעלי אתרים אינם בעלי עניין לעזור לי להוריד את אותם קישורים או מתקשרים איתי באותו שפה.

גם לאחר ניקוי רוב הקישורים וההפניות, האתר כבר לא הגיב באותה הצורה ולא עלה בתוצאות. אני העלתי אותו על גבי דומיין עם ותק אך עם כמעט ללא קישורים (כ- 14 - 16) ולעניות דעתי הותק רק תרם לקידום האתר מהר יותר.
האתר שלי פרץ בתוך מספר חודשים קצרים ללא שום עבודה של בניית קישורים ואני חייב להוסיף שהוא עלה בתוצאות כאילו גוגל זכר את ערכו של התוכן וקידם אותו מהר.
קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
הייתי בודק קודם כל שאין גורם טכני גלוי שגורם לירידה, אולי הטמעה שגויה של הקנוניקל באתר, הטמעה שגויה של גרסת המוביל וכו.

אשמח לעיין בתשובות לשאלות אותם עמנואל העלאה.

מעבר לזה כל תשובה אחרת שתקבל תתבסס על ניחושים ושום דבר קונקרטי שיעזור לך לפתור את הבעיה
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
מה שעשיתי החודש הוא איווררתי את הפוטר שהיה מלא בקישורים על ביטויי מפתח, לא עשיתי שום דבר דרסטי בקישורים פנימיים או שיניתי משהו בקישורים הפנימיים (לדוגמה כתבה על הפרעת קשב שהביטוי המוביל הפרעת קשב וריכוז מקושר לדף הייעודי שלו, זה הכל)
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
בכל מקרה שבו "אווררתי" את הפוטר וניקיתי ספאם ראיתי שיפור משמעותי ומהיר מאוד בתנועה שהאתר קיבל ממנועי החיפוש, אינני חושב שזה הבעיה.

למרות זאת אם הניווט וארכיטקטורת המידע באתר לא מספיק מחושבת\מתוכננת אז זה יכול להפוך דפים ל "יתומים" ולגרום להם לאבד PR
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
לא הבנתי אם אתה מדבר על פוטר שמלא בקישורים פנימיים או על פוטר שמלא בקישורים יוצאים. אבל אם זה מה שעשית רק החודש, ומדובר בקישורים יוצאים, הרי שלאתר היתה אובר-אופטימיזציה מזה זמן רב, כי לכל הקישורים היוצאים מהפוטר לאתרים אחרים היתה כנראה תמורה של קישורים נכנסים מאתרים אחרים. הפתרון הנכון לענישה שכבר הוטלה ולמניעת ענישה הוא לעתים קרובות להתחיל מחדש עם דומיין חדש, שמקודם על פי ההנחיות העדכניות של הנהלת חברת גוגל.
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
מתי הזכרתי שהוצאתי קישורים לאתרים אחרים?? כל הקישורים באתר הם פנימיים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אתה לא ממש נדיב במתן מידע מלא שיעזור למי שמביע רצון לענות על שאלתך. ארכיטקטורה מסורבלת של מבנה האתר איננה סיבה להטלת עונש על ידי גוגל, וגם לא מפריעה בעיקרון להשיג את המקום הראשון בגוגל לביטוי החיפוש הכי תחרותי, אבל היא יכולה לקבל ביטוי באיתותים של חוסר שביעות רצון של המבקרים, שתגרום לירידה בציוני הרלוונטיות של דפי האתר ולירידה במיקומים בהשוואה לתוצאות החיפוש המתחרות.
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
זה האתר: www.tomatis.co.il
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אין למקדמי האתרים כל דרך למדוד או אפילו להעריך את רמת שביעות הרצון היחסית (בהשוואה לתוצאות החיפוש המתחרות) של המבקרים (האם הפרעת קשב וריכוז היא תורשתית? - כי אם כן גם להורים יהיה קשה לקרוא אתר עמוס במכל כך הרבה מידע).

אבל שמתי לב במקרה ששני קישורים בפוטר:
1. אבחון הפרעות קשב וריכוז
2. אבחון קשב וריכוז
מקשרים לאותו דף. הפוטר שבכל דף גם מגדיל את כמות הטקסט שזהה בכל דף בהשוואה לטקסט הייחודי שבכל דף. אינני סבור שאלו הן הסיבות לענישה אבל גם אינני סבור שגוגל מתחשב בכלל בקישור הנוסף. ניסוי מבוקר פשוט ואלגנטי שעשה אצלנו בזמנו ברנקו ריכטמן הראה שגוגל מתעלם מכל קישור נוסף פרט לראשון היוצא מאותו הדף אל אותו הדף, גם אם טקסט העוגן שונה. אבל אותו ניסוי מבוקר בוצע על קישורים שיוצאים לאותו הדף באתר אחר, ולא בטוח שהוא תקף גם במקרה זה.

לא בדקתי האם תוכן הדפים הוא ייחודי ברשת או שתורגם ללא שינויים ניכרים מהאתר באנגלית. אבל בדקתי ומצאתי טקסט שחוזר בדפים רבים של האתר:
https://www.google.co.il/#q=%22%D7%9C%D7%A4%D7%99+%D7%A9%D7%99%D7%98%D7%AA+%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98%D7%99%D7%A1,+%D7%94%D7%A4%D7%A8%D7%A2%D7%AA+%D7%A7%D7%A9%D7%91+%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%96+%D7%A2%D7%9D+%D7%90%D7%95+%D7%91%D7%9C%D7%99+%D7%94%D7%99%D7%A4%D7%A8%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%99%D7%91%D7%99%D7%95%D7%AA+%D7%94%D7%99%D7%A0%D7%94+%D7%91%D7%99%D7%98%D7%95%D7%99+%D7%A9%D7%9C+%D7%9B%D7%A9%D7%9C%D7%99%D7%9D+%D7%A9%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D+%D7%91%D7%90%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%AA+%D7%94%D7%94%D7%A7%D7%A9%D7%91%D7%94.%22&filter=0

ושהאתר כולו מוצג גם בתוך Frame באתר http://info.smkb.ac.il/home/home.exe/2853/5592 וגם זה יוצר כפילות תוכן באינדקס של גוגל.
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
עכשיו שמתי לב בנוסף שהדומיין פג ב 21.5 וכל אחד יכול לקנות אותו. האם יש קשר?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
לא מאמין. האתר עולה בדפדפן ולא הוחלף עדיין בדף הודעה שתוקף הדומיין פג. למיטב זכרוני יש תקופת חסד כלשהיא שבה רק בעל הדומיין יכול לחדש אותו.

מצאתי שבתשובה לשאלה אחרת ( http://www.askpavel.co.il/qa/17566 ) כתבתי לך:
"...הנחיה ספציפית לבעלי\מנהלי\מקדמי אתרים מה צריך לבצע כדי לקדם אתר בתוצאות החיפוש תמצא ב: https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw
אין שם שום איזכור לקישור פנימי או חיצוני, אם כי איזכור לקישורים חיצוניים היה קיים בנוסח הקודם שנמחק והוחלף בנוסח הזה."

בוא נניח שאכן תמצא תקלה שגרמה לירידה במיקומים, ותיקון התקלה יחזיר לך את המיקומים הקודמים, פחות או יותר. אבל אם המתחרים שלך יפעלו על פי ההנחיה הנ"ל ואתה לא, שוב תרד במיקומים.
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
מעניין, דרך איזה כלי הגעת לאתר השני שמשכפל אותו?? איך גם עלית על הטקסט המשוכפל? נדמה לי ב\שבזכותך אנחנו מתקדמים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
דרך הכלי שמחובר לי בין האוזניים (ומפנים)...

לקחתי קטע טקסט באורך של 15-20 מילים מדף הבית והכנסתי אותו לחלון החיפוש של גוגל בתוך מרכאות כפולות. הקישור הראשון (זה שארוך מאד) שהצגתי בתגובה קודמת מוביל לדף תוצאות החיפוש שגוגל יוצר ומציג לחיפוש הזה, והקישור השני הוא של הדף (מ-smkb) שמצאתי שם ושמסתבר שהוא מציג את האתר שלך בתוך frame. יש אמנם גם כלים מיוחדים לאיתור כפילות תוכן, אבל יש גם גבול ליכולת הזיכרון שלי.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
בגדול לא הייתי חושש כלל מתוכן משוכפל הנוצר ממסגרות (IFRAMES)

בבדיקה של תגיות הקנוניקל אני רואה שהם מוגדרות בצורה שגויה לכתובות לא ידידותיות במקום לנקיות.

משום שהצגת שמדובר בשינוי שנעשה לא מזמן, ומשום שמדובר בפרמטר שהוצג שנלקח בחשבון באלגוריתם הדירוג הייתי בוחן את ההטמעה של תגית הקנוניקל בהקדם!
על ידי
אבל הקנוניקל מותאם לחלוטין!כך שכל כתובת ידידותית לא תהיה מוכפלת. כל עמוד שורה 6 בקוד מקור:
<link rel="canonical" href="http://www.tomatis.co.il/index.php?dir=site&page=content&cs=3208" />
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
למה הוא מפנה לכתובת מלוכלכת ולא ידידותית
על ידי
הבנתי אותך, עדיף באמת שהראשי יהיה כתובת חברותית. תודה

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,091 משתמשים

שאלות קשורות

...