◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
5.2k צפיות

קורס קידום אתרים - האקריו או ג'ון ברייס?

על ידי 150 צפיות
ג'ון ברייס זולים יותר ושמעתי מחמאות על המרצים שלהם. כמו כן הם מציעים קורס חוזר בחינם כדי להתעדכן בדברים חדשים, הסילבוס שלהם נראה מאוד מפורט ומעמיק.

האקריו יקרים יותר, תוכנית לימודים קצת כוללנית ולא מפורטת, אין לי מושג מי סגל המרצים.. אבל יש להם תשלום מאוד נוח, למיטב זיכרוני הקורס ארוך יותר, והדבר הכי חשוב - הם מבטיחים שהם חותמים איתך שבסוף הקורס אתה מועסק בתחום - וזה שווה ערך לכמה קורסים.

מה דעתכם?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
מבלי לבצע השוואה ולהיכנס לפרטים אוכל להגיד שיצא לי לעבוד עם כמה חברה שסיימו את ההכשרה ב HACKERU ואכן נראה שהיה תהליך השמה.

אני החלטתי ללמוד את הפן הטכני של קידום אתרים באופן עצמאי ואת השאר בחלוקה כזו או אחרת המבוססת על שיווק בכללי סושיאל וערוצים אחרים ב WEB אין לי שום המלצה כזו או אחרת לקורסים שאוכל להציג לך

4 Answers

קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
שתי המכללות מלמדות מקצוע שכבר לא דרוש.
על ידי 150 צפיות
http://www.alljobs.co.il/SearchResultsMobile.aspx#search_results_page

מדוע מקצוע דרוש אינו דרוש? אני מרגיש שיש לך סיבה להגיד את זה אבל אתה לא מנמק למה.

מצטער:http://www.alljobs.co.il/SearchResultsGuest.aspx?page=1&position=1160,463,1601&type=&city=&region=
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מה שכבר לא דרוש בשנת 2015 הוא מקצוע שעוסק ב"אופטימיזציה לדרישות מנוע החיפוש" (SEO) שמתחזה (!) למקצוע שעוסק גם ב"אופטימיזציה לדרישות בעל האתר" (= קידום אתרים = השגת ניצחון על המתחרים בך על מקום בצמרת תוצאות החיפוש לביטויי החיפוש ששוק היעד של האתר מרבה לשאול).

את הנימוקים הצגתי פה כבר מאות פעמים, מול מחאות חריפות של מי שבזבזו את מענק השחרור שלהם על לימוד קורס של "אופטימיזציה לדרישות מנוע החיפוש" (SEO) בתוך משהו כמו 140 שעות (= 17.5 ימי עבודה. שוליה של סנדלר לומד יותר!) ומתקשים להודות שהיו פראיירים. אבל אלפי "מקדמי אתרים" ישראליים נטשו את המקצוע בשלושת השנים האחרונות, לאחר שגוגל העניש את האתרים שהם "קידמו" והעיף אותם מצמרת תוצאות החיפוש.

התשובה היא שבשנת 2015 יש כבר פער עצום בין הכישורים האישיים הנדרשים מהעובד ומתוכן מסלול ההכשרה שלו, כפי שמבינים אותם המעסיקים וכפי שמבינים אותם הנהלת חברת גוגל. לפני כמה שנים היה פער כזה בין דרישות בעלי החנויות לפיתוח סרטי צילום  והדפסת תמונות בתוך שעה, שפעלו בכל פינת רחוב, לבין הדרישות החדשות שוק היעד הגדל והולך של יצרני המצלמות הגדולים בעולם, שעברו בבת אחת ליצור מצלמות דיגיטליות, ואילצו את חנויות הצילום להיעלם בתוך שנה, שנים לפני שהשתילו מצלמה בכל טלפון סלולרי משוכלל.

הקורסים מכשירים כביכול "מקדמי אתרים", והמעסיקים מפנטזים שעובדים אלה למדו ויודעים איך להביא אתרים למקומות הראשונים בגוגל. אבל הנהלת חברת גוגל מנחה מאז יוני 2013 את בעלי\מנהלי האתרים ש"באופן כללי, מנהלי אתרים יכולים לשפר את דירוג האתרים שלהם על ידי יצירת אתרים באיכות גבוהה שמשתמשים ירצו (!) להשתמש בהם ולשתף אותם"  (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw).

מה הם הכישורים האישיים של התלמידים והמורים, ומה הוא מסלול ההכשרה, שבאמצעותו שתי ה"מכללות" הללו ודומיהן מכשירות את הלומדים בהן "ליצור אתרים באיכות גבוהה שמשתמשי גוגל ירצו (!) להשתמש בהם ולשתף אותם" (יותר כמובן מרצונם להשתמש בתוצאות החיפוש המתחרות ולשתף אותן)? מאיפה הם יודעים בכלל איך לגרום למבקרים לרצות (!) להשתמש דווקא באתר שלהם, על חשבון רצונם להשתמש באתרים המתחרים?

הדגש פה הוא על "ירצו". אבל אנשים באים ללמוד "קידום אתרים" מתוך הנחה שמדובר במקצוע טכני מובהק, שמפעילים בו כלים מתוך מחשב, ופועלים על פי צ'קליסט ידוע מראש ("איך מקדמים?", "תנו לי טיפ"), ולא מקצוע שבו יידרשו להשפיע באופן מכריע, באמצעות כישרון אישי ומסלול הכשרה מפרך, שמתגמל כושר המצאה ומעניש העתקה, על רצונם של אנשים שלעולם לא ייפגשו.
על ידי 150 צפיות
הרשה לי לסכם את זה בשביל עצמי.

אם הבנתי אותך נכון, בעל אתר שרוצה לקדם אתר מאפס מספיק שיפרסם את התוכן הסופר איכותי או מקורי או מועיל שלו בפייסבוק או רדיט או כל רשת חברתית אחרת והאנשים יעשו את הקידום בשבילו עם מינימום התעסקות טכנית כי יש לו תוכן שחייב להיקרא ע"י אחרים, וזהו השיקול המועדף ביותר מבחינת גוגל, נכון?

כלומר, כל אדם עם יכולת ראיה שיווקית טובה, התמחות מעמיקה בתחומו, ויכולת css בסיסית עדיף על עדר של מקדמי אתרים עם הסמכה.

אם זאת האידיליה הגוגלית אז כיום יש פער עצום בין הדרישה הזאת למה שקורה בפועל, וסביר להניח שהפער הזה יקטן לאט מאד ולעולם לא יסגר לגמרי.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
הבנת לא נכון כי לא קראת את מה שנכתב פה בשלושת השנים האחרונות, מתוך מאמץ לבנות מודל נאות של אופן פעולת מערכת דירוג תוצאות החיפוש של גוגל, על פי מה שיציב ומה שמשתנה במדיניות הנהלת חברת גוגל, כדי לפתח פתרונות מעשיים לאתגרים החדשים.

א. מערכת הדירוג של גוגל נמצאת במצב של מעבר מתמשך, שהתחיל לפני כמה שנים ויימשך עוד כמה שנים משיטת דירוג שמחשבת משקל רב מאד, ובדרך כלל גם מכריע, לסך ערך הקישורים הנכנסים לדף, אל שיטה שמתעלמת מסך ערך הקישורים ומחשבת במקום זאת את סך ערך איתותי שביעות רצון (או אי-שביעות רצון) המבקרים בדף, שמצביעים על "רצונם (!) להשתמש באתר ולשתף אותו" (יותר מרצונם להשתמש בתוצאות החיפוש המתחרות ולשתף אותן). מדובר בעשרות או מאות טיפוסי איתותים, שלמקדמי אתרים אין גישה אליהם (שיעור נטישה וזמן שהייה אינם (!) איתותים אוניברסליים של שביעות רצון). יתר על כן, צריך להניח מראש שהסיבה ששוק יעד ספציפי אחד (נעלי ספורט לנשים) עושה שופינג באינטרנט למוצר הספציפי שלו באופן ששונה מאיך ששוק יעד ספציפי אחר, אפילו קרוב (נעלי ספורט לגברים) עושה שופינג באינטרנט למוצר הספציפי שלו.

ב. המעבר ההדרגתי משיטה לשיטה מתבצע בכל פעם על קבוצת ביטויי חיפוש קטנה (1-2%) נוספת, ורק לאחר שגוגל בדקו ומצאו ששינוי שיטת הדירוג לא מעלה לצמרת תוצאות חיפוש עוד יותר גרועות.

ג. אפשר בהחלט שבביטוי חיפוש שאתה מקדם עדיין פועלת שיטת הדירוג הקודמת, אבל אתה לא יכול לדעת האם זה רק עד מחר, לעוד חודש או לעוד שנה. ברור שכל מי שמשקיע ביצירת אתר שמבקריו ישפטו אותו כראוי להשתמש בו ולשתף אותו יותר מאשר מתחריו, תורם להחלפת השיטה.

ד. גוגל כבר ממליץ מזה שנים אחדות לבעלי\מנהלי אתרים להפיץ (!) את עובדת קיומו של האתר ואת יתרונותיו היחסיים ברשתות החברתיות. אבל גוגל לא מודד את מספר השיתופים הגולמי, כי זה ערך מספרי שקל מאד לנפח באופן מלאכותי, אלא רק את השיתופים מתוך מדגם של משתמשי גוגל אמינים, ולהערכתי רק את השיתופים שמצליחים לשכנע לבקר בכתובת שמשתפים.

ה. לא די ב"יכולת ראיה שיווקית טובה", אם כי היא הכרחית לביצוע ברמה של "ניהול השיווק באינטרנט" של המיזם, ופרספקטיבה כזאת חסרה לחלוטין לבוגרי הקורסים ל"אופטימיזציה לדרישות מנוע החיפוש" (SEO). השאלות הנשאלות על ידם משקפים חשיבה פשטנית שמתעלמת מהרבגוניות האנושית ורואה בכל שוק יעד עדר של קונים חסר ייחוד שחייבים לצרוך את המוצר שלך ומיד. בעל האתר חייב להעסיק את מי שמסוגל להמציא תוכן (לא בהכרח טקסט) שיפתיע (!) את שוק היעד הספציפי עד כדי יצירת רצון מכריע להעדיף את האתר שלו, באופן שירתיע (!) את מי שירצו להעתיק את הרעיון.

ו. זאת לא "אידיליה של גוגל" אלא המשך עקבי, צעד אחרי צעד, של מדיניות הנהלת חברת גוגל מזה כ-8-10 שנים (כאשר התחילו להעניש אתרים בפועל) להוציא את מרבית עובדי ה-SEO מהמשחק. המאסה העיקרית של בעלי העסקים מגיבה תמיד באיחור רב מדי לשינויים קיצוניים בתנאי הסביבה העסקית, ולכן אתה ממשיך למצוא מודעות "דרושים" לעובדי SEO. התשובה הסטנדרטית שקיבלתי ממי שהצעתי לו לדחות בכמה ימים את העיון בהצעות המחיר לקידום האתר, ולהקדיש כמה שעות ללימוד השינויים שחלו במדיניות הנהלת חברת גוגל מאז המועד שעליו הוא מעודכן, היתה ש"אין לי זמן לעשות דוקטורט בקידום אתרים".

נ.ב. הרחבתי עכשיו גם את התגובה הקודמת.
על ידי 150 צפיות
אמרת בדיוק את מה שאמרתי בתגובתי הקודמת רק במילים אחרות ובהרחבה. :)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אינני סבור כך. בשתי הנקודות הראשונות לא ממש הסכמתי איתך וה"הרחבה" פירטה מדוע. מכל מקום, אינני מרחיב ומפרט כדי להתנצח אלא כדי לדייק ולספק לקוראי המדור תובנות שימושיות. כך למשל, המסקנה העיקרית:
"בעל האתר חייב להעסיק את מי שמסוגל להמציא תוכן (לא בהכרח טקסט) שיפתיע (!) את שוק היעד הספציפי עד כדי יצירת רצון מכריע להעדיף את האתר שלו, באופן שירתיע (!) את מי שירצו להעתיק את הרעיון."
לא ממש מתחייבת ממה שכתבת באותה תגובה.
על ידי 150 צפיות
לא התכוונתי שאתה מתנצח, אלא מרחיב ומדייק.
מכל מקום השיחה הזאת עזרה לי להגיע למספר החלטות באשר לעצמי ולמדוע אני רוצה ללמוד את המקצוע הזה ושהרעיונות שלהם רצו לי בראש מזה מספר ימים אך לא הצלחתי להגיע לכדי תובנה.

תודה לך.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
דע לך שאינני שולל את לימוד מקצוע ה-SEO בתור שכזה, אלא רק את ההתחזות שלו למקצוע שעדיין ממשיך, בניגוד לשנה-שנתיים הראשונות שלו, לספק ניצחון על המתחרים בתוצאות החיפוש. אני מכנה את המקצוע הזה "טכנאות אתרים" (ולא מתוך זילזול חלילה) שמהותו תיקון שגיאות בוני האתר במבנה ובקוד, תיקון תקלות המתרחשות במהלך פעילות האתר, והתאמת האתר לחידושים ולשכלולים בטכנולוגיית האינטרנט.

אבל כמו שאם יש לך רק 10 מזגנים במשרד, ולא 1,500, אין צורך להעסיק טכנאי מזגנים במשרה מלאה ודי לקרוא לטכנאי כאשר מתעורר הצורך, אין כל צורך להעסיק עובד SEO קבוע, אלא אם מדובר באתר שמשרת פעילות online של לקוחות בנק, מבקרי אתר של מוסד ממשלתי או תלמידי וסגל אוניברסיטה.

אם אתה מוכשר במיוחד בתחום הטכני, יש לך זיכרון מצויין וכושר לארגן גוף ידע גדל והולך על כל פרטיו, SEO הוא בהחלט מקצוע טוב, בעל אופק תעסוקה לשנים רבות (אם כי אשאל למה שלא תלמד בטכניון), והדרך הנכונה והיעילה ללימוד היא מקריאה תוך כדי חניכות לצד מומחה ותיק ברמה של מנשה אברמוב למשל.

אבל אם מה שמעניין אותך הוא יזמות בתחום השיווק באינטרנט, המכללות הללו מציעות רק אחיזת עיניים שתימאס בסוף גם על המעסיקים שהציעו השמה (ואז אשאל למה לא ללמוד לתואר שני בשיווק באינטרנט, מקצוע שלמיטב ידיעתי נלמד עד עכשיו רק באחת האוניברסיטאות היותר טובות שבפריז, צרפת).
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
דוגמא מצויינת לעובדה שציינתי קודם - שלומדים ומבצעים אופטימיזציה לדרישות מנוע החיפוש (SEO) בלי להבין שעבודת SEO מושלמת איננה תנאי מספיק, ואפילו לא תנאי הכרחי, להצלחה בעבודת האופטימיזציה לדרישות בעל האתר (השגת ניצחון על המתחרים בו על מקום בצמרת תוצאות החיפוש) תמצאו בשאלה שנשאלה היום ב-http://www.askpavel.co.il/qa/17917.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
דוגמאות נוספות לתדהמה שצפויה למי שלמדו במכללות, או מתוך קריאה שאיננה מודרכת באינטרנט או אפילו במהלך חניכות בבית מסחר לשיווק עבודת עובדי אופטימיזציה לדרישות מנוע החיפוש (SEO), שמתחזה בפני לקוחותיו למשרד מקצועי בקידום אתרים:

http://www.askpavel.co.il/qa/17932
http://www.askpavel.co.il/qa/17960
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מסתבר ש"האקריו" הפסיקו את קיומו של קורס לקידום אתרים ואיחדו אותו עם קורס PPC, קורס פרסום במדיה החברתית ולימוד מושגים מתחום השיווק והפרסום, תחת הכותרת של "קורס שיווק באינטרנט", בהיקף של 500 שעות לימוד (בהשוואה ל-128 שעות בג'ון ברייס).

ראה: http://www.askpavel.co.il/qa/18834 .
קולות
0
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
לפי עניות דעתי ומניסיון שלי עם מכללות בארץ..

אם אתה רוצה ללמוד מקצוע באמת או שתלך לטכניון או כל מוסד לימודי ברמה הזו ואם מתכנן על רמה נמוכה יותר חבל על הכסף והזמן.

אתה יכול בשנה אחת תוך הידבקות לחברה איכותית, ללמוד יותר מכל הידע שיש במכללות. אתה גם לומד ידע עכשויו ומקצועי, לצד שיטות עבודה פרקטיות אשר מיושמות מידי יום וסידור עבודה.

אני מסכים עם עמנואל שאם היית עובד שנה אפילו בחינם בתור מתלמד אצל מנשה, היית יוצא עם ידע ברמה הגבוהה ביותר וסביר להניח שעם הזמן היית הופך לאחד הכוכבים.

כל ניסיון לקצר את הדרך בקורס מזורז ישפיע על רמת ההתקדמות שלך בעתיד..
על ידי 150 צפיות
נערך על ידי
אם מנשה מחפש כח עבודה זול, אני בעניין.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
בחניך נבון שווה להשקיע, ואם בוחרים בו רק כי הוא זול מבזבזים את שכרו הגבוה של החונך.
על ידי 150 צפיות
נערך על ידי
אני לא ניזון מתקוות לקבל משרה גם בחינם. זה נאמר כהלצה לתגובה הקודמת.
אולי כמנקה שירותים, אבל לא בחינם.

אם יורשה לי לשאול אותך.. איך אתה מתייחס לתחום הזה באופן אישי?
על ידי <סגן אלוף> 21.8k צפיות
אני פועל כמקדם האתרים שלי אחרי שמקדם אתרים "עבד" קשה מאוד על האתר שלי וגרם להענשתו ולנפילה של העסק שלי.

אני במקביל עובד כרגע עם מספר מקדמי אתרים אשר מרגישים נוח לפתוח איתי, בשיטות עבודתם בשל חוסר העניין שלי להתפתח בתחום כמקדם עצמאי (אני קבלן בניין).

מהכרתי עם ענף מקדמי האתרים, ישנה קבוצה של אנשים עם מחשבה אחראית ומקצועית אשר מבינים את הצורך של בעל עסק באתר רציני ויציב וכן שימור לקוחות טובים לאורך זמן.

והשאר פשוט פרילנסרים אשר למדו שיטות כושלות או מוכרים אשליות עבור בעלי עסק המצפים לתמורה אך לא מבינים אותה.
למכור מילה חזקה בתחומה בגוגל עם אתר לא יציב, שיכול לעוף בכל רגע, זה ברמה של נוכלות/שרלטנות מבחינתי!
ההובלה במילה בודדת אינה באמת מכסה הוצאות עבור בעל העסק והוא נהנה מהרבה שיחות אך ללא המרות רבות, לצד עסק שיכול להעלם בכל רגע מהמפה.

מקדם האתרים מוביל אותו כמו פתי עם ניפנוף של גזר...

אני מקבל מידי שבוע לפחות שלוש שיחות עם הצעות מפתות להיות במקום ראשון בגוגל, מדובר על כמעט כל חברת קידום אשר פונה אלי (יש שבועות עם 15-20 שיחות כאלה), איך הם יכולים להבטיח זאת???

ויש מקדמים אמיתיים אשר עובדים עם אסטרטגיה בריאה יותר ומפתחים אתרים איכותיים, שאני רואה בהם נכסים בעלי ערך לבעל העסק המשקיע סכומים גדולים לאורך זמן.

אם אני משלם לך מידי חודש 8000ש"ח לאורך מספר שנים אני מצפה לאתר בגודל פורטל עם כתבות, פורום, סרטונים,תמונות ועוד.עבודת ה - ONSITE תהיה גדולה ובעלת ערך ולא אמצא את עצמי לאחר מספר שנים עם אתר בעל 5 פוסטים עלובים ב - 30 שקל למאמר... אני מכיר בעלי עסקים ששילמו 300,000- 500,000ש"ח לאורך מספר שנים עבור קידום אתר בגודל של עשרה פוסטים אשר עף מהתוצאות מידי חצי שנה בממוצע.בכל פעם שנפל האתר, הבטיח מקדם האתרים עלייה חוזרת בקרוב - לבעל העסק זה היה מכה מוחצת ונפילות בעסק.

אם מגיע מתחרה ומציע לי ב- 4000ש"ח תמורת מיני אתר שיכבוש את הפסגות, הוא נוכל עבורי וחסר אחריות..
על ידי 150 צפיות
נערך על ידי
עמית, למיטב הבנתי מדבריך אתה עובד בתחום כיזם? (או לצורך קידום עסק עצמאי)
אפשר לראות דוגמה של אתר שלך? (אפילו בפרטי)

זקן השבט, מה בנוגע אליך? למה אתה בתחום?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אני הייתי מקדם האתרים הראשון בישראל, ואחד הראשונים בעולם כולו, שהתמקד בקידום אתרים בלבד, שלא במסגרת משרד לבניית אתרים.
קולות
–1
על ידי <סגן> 4.1k צפיות
היי זה קורס לימוד עצמי
http://www.9comp.com/?p=10983
תהנה יש פה את כל המידע שצריך בשביל לקדם.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
חגי,

השקעת בכתיבת המדריך הזה עבודה רבה והקפדה על הניסוח. אבל למרבה הצער גוגל התקדמו מאד והמדריך שלך הפסיק להיות שימושי. הוכחה: הממצא שהצגתי ב-http://www.askpavel.co.il/qa/18834 מפריך את כל מה שכתבת במדריך.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
הקורסים הללו מכשירים "פועלי קידום" שמודפס להם תאריך תפוגה על המצח - שינוי משמעותי בטכנולוגיה או בתנאי השוק והפועל הופך למיותר, ממש כמו פועלי "מגבות ערד". קראו למשל על ההתפתחויות הדרמטיות האחרונות ב- http://www.askpavel.co.il/qa/18804
ו- http://www.askpavel.co.il/qa/18834 .

גם בישראל אפשר ללמוד עכשיו "ניהול שיווק באינטרנט" ברמה של תואר ראשון ושני:
http://www.hit.ac.il/mot/overview בהצלחה!

4,355 שאלות

7,385 תשובות

9,949 תגובות

2,112 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
0
0 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 30/04/19 על ידי maor4 160 צפיות
4 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 5/05/12 על ידי oded050 <סגן משנה> 1.1k צפיות
...