הבנת לא נכון כי לא קראת את מה שנכתב פה בשלושת השנים האחרונות, מתוך מאמץ לבנות מודל נאות של אופן פעולת מערכת דירוג תוצאות החיפוש של גוגל, על פי מה שיציב ומה שמשתנה במדיניות הנהלת חברת גוגל, כדי לפתח פתרונות מעשיים לאתגרים החדשים.
א. מערכת הדירוג של גוגל נמצאת במצב של מעבר מתמשך, שהתחיל לפני כמה שנים ויימשך עוד כמה שנים משיטת דירוג שמחשבת משקל רב מאד, ובדרך כלל גם מכריע, לסך ערך הקישורים הנכנסים לדף, אל שיטה שמתעלמת מסך ערך הקישורים ומחשבת במקום זאת את סך ערך איתותי שביעות רצון (או אי-שביעות רצון) המבקרים בדף, שמצביעים על "רצונם (!) להשתמש באתר ולשתף אותו" (יותר מרצונם להשתמש בתוצאות החיפוש המתחרות ולשתף אותן). מדובר בעשרות או מאות טיפוסי איתותים, שלמקדמי אתרים אין גישה אליהם (שיעור נטישה וזמן שהייה אינם (!) איתותים אוניברסליים של שביעות רצון). יתר על כן, צריך להניח מראש שהסיבה ששוק יעד ספציפי אחד (נעלי ספורט לנשים) עושה שופינג באינטרנט למוצר הספציפי שלו באופן ששונה מאיך ששוק יעד ספציפי אחר, אפילו קרוב (נעלי ספורט לגברים) עושה שופינג באינטרנט למוצר הספציפי שלו.
ב. המעבר ההדרגתי משיטה לשיטה מתבצע בכל פעם על קבוצת ביטויי חיפוש קטנה (1-2%) נוספת, ורק לאחר שגוגל בדקו ומצאו ששינוי שיטת הדירוג לא מעלה לצמרת תוצאות חיפוש עוד יותר גרועות.
ג. אפשר בהחלט שבביטוי חיפוש שאתה מקדם עדיין פועלת שיטת הדירוג הקודמת, אבל אתה לא יכול לדעת האם זה רק עד מחר, לעוד חודש או לעוד שנה. ברור שכל מי שמשקיע ביצירת אתר שמבקריו ישפטו אותו כראוי להשתמש בו ולשתף אותו יותר מאשר מתחריו, תורם להחלפת השיטה.
ד. גוגל כבר ממליץ מזה שנים אחדות לבעלי\מנהלי אתרים להפיץ (!) את עובדת קיומו של האתר ואת יתרונותיו היחסיים ברשתות החברתיות. אבל גוגל לא מודד את מספר השיתופים הגולמי, כי זה ערך מספרי שקל מאד לנפח באופן מלאכותי, אלא רק את השיתופים מתוך מדגם של משתמשי גוגל אמינים, ולהערכתי רק את השיתופים שמצליחים לשכנע לבקר בכתובת שמשתפים.
ה. לא די ב"יכולת ראיה שיווקית טובה", אם כי היא הכרחית לביצוע ברמה של "ניהול השיווק באינטרנט" של המיזם, ופרספקטיבה כזאת חסרה לחלוטין לבוגרי הקורסים ל"אופטימיזציה לדרישות מנוע החיפוש" (SEO). השאלות הנשאלות על ידם משקפים חשיבה פשטנית שמתעלמת מהרבגוניות האנושית ורואה בכל שוק יעד עדר של קונים חסר ייחוד שחייבים לצרוך את המוצר שלך ומיד. בעל האתר חייב להעסיק את מי שמסוגל להמציא תוכן (לא בהכרח טקסט) שיפתיע (!) את שוק היעד הספציפי עד כדי יצירת רצון מכריע להעדיף את האתר שלו, באופן שירתיע (!) את מי שירצו להעתיק את הרעיון.
ו. זאת לא "אידיליה של גוגל" אלא המשך עקבי, צעד אחרי צעד, של מדיניות הנהלת חברת גוגל מזה כ-8-10 שנים (כאשר התחילו להעניש אתרים בפועל) להוציא את מרבית עובדי ה-SEO מהמשחק. המאסה העיקרית של בעלי העסקים מגיבה תמיד באיחור רב מדי לשינויים קיצוניים בתנאי הסביבה העסקית, ולכן אתה ממשיך למצוא מודעות "דרושים" לעובדי SEO. התשובה הסטנדרטית שקיבלתי ממי שהצעתי לו לדחות בכמה ימים את העיון בהצעות המחיר לקידום האתר, ולהקדיש כמה שעות ללימוד השינויים שחלו במדיניות הנהלת חברת גוגל מאז המועד שעליו הוא מעודכן, היתה ש"אין לי זמן לעשות דוקטורט בקידום אתרים".
נ.ב. הרחבתי עכשיו גם את התגובה הקודמת.