ניסיון רב בהדרכת מקדמי אתרים, כולל מתן תשובות במדור הזה, לימד אותי לחשוד בעקרונות ובהגיון הבריא של מקדמי האתרים. הסיבה העיקרית היא שלא מדובר ב"לוגיקה פורמלית" (אריסטוטלית ומאוחרת) שאת עקרונותיה ניתן ללמוד והיא מחייבת את כולנו, אלא בהשערות אודות איך פועלת מערכת דירוג תוצאות החיפוש של גוגל בשנת 2015, וכולן ניחושים אודות עובדה (!) שלא פורסמה. ההבדל הוא שהעובדה היא תוצר של מיליוני שעות עבודה של צוותים גדולים של עובדי גוגל שכולם מדענים, מהנדסים ומתכנתים מוכשרים וחרוצים במיוחד, בעוד שהניחוש של מקדם האתרים הוא תוצר של "הגיונו", משמע כמה דקות מחשבה בדרך כלל שמתייחסות למודל פשטני ביותר ומיושן של אופן פעולת מערכת הדירוג של גוגל, ובעיקר של חשש גדול להודות שהוא לא יכול לדעת.