סיבת הכישלון היא זו:
אם היה למישהו רעיון טוב והוא מימש אותו על ידי פתיחת בית עסק בנהריה, אתה יכול להעתיק אותו ממנו ולהשקיע בפתיחת בית עסק זהה, וגם מצליח, בבאר שבע. אבל בשיווק באינטרנט אין טעם להעתיק רעיון שכבר מימשו אותו אלפים לפנייך ויממשו אותו עוד אלפים אחרייך, כי אם 300 מקדמי אתרים מתחרים ביניהם על השגת המקום הראשון בגוגל לביטוי חיפוש מסויים, ששוק היעד שלהם מרבה לשאול, רק אחד מהם יצליח, עוד 4 מהם ייכשלו כשלון מכובד, וכל השאר ייכשלו כישלון מחפיר – ממש כאילו כולם טעו ופתחו בית עסק פיסי זהה בנהריה.