◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
1.7k צפיות

האם שימוש בתמונה, קובץ מוסיקה, וידאו או קישור זהה עלולים לפגוע בדירוג אתר?

על ידי 160 צפיות
האם שימוש בתמונה, קובץ מוסיקה, וידאו או קישור זהה עלולים לפגוע בדירוג אתר?
אני רוצה לבנות אתר, האם עליי להזהר באילו תמונות אשתמש באתר ובאילו אשים בדף הפייסבוק שלי כדי שזה לא ייחשב כתוכן משוכפל?

3 Answers

קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
באופן כללי, נדמה לי שאתה שואל איזה פעולות קידום "גוגל אוהב" ואיזה פעולות "גוגל לא אוהב". השאלה הזו הפכה לשגויה. ההנחיה העדכנית של הנהלת חברת גוגל לבעלי\מנהלי אתרים מחודש מאי 2013, מה עליהם לבצע כדי שהאתר יתקדם בתוצאות החיפוש מוצגת ב-https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw. אני ממליץ לך לקרוא אותה בעיון, ואם היא מפתיעה אותך, או שמשהו בה לא לגמרי מובן, חזור לכאן ושאל.

שיבוץ תמונה, קובץ מוסיקה וסרטון וידאו יכולים להועיל או להזיק לציוני הרלוונטיות של האתר. מי שקובעים האם הם מועילים או מזיקים הם לא אני, לא אתה ואפילו לא אנשי גוגל או אלגוריתם אוטומטי של גוגל שבוחן את האתר, אלא מבקרי האתר שעשויים לאהוב את התמונה, המוסיקה או סרטון הוידאו שמעצימים (!) את חווית הביקור באתר או, לחילופין, לאותת לגוגל שהם חווים אותם כמטרד שמזיק (!) לחווית הביקור.

לא הבנתי למה אתה מתכוון ב"קישור זהה" באתר, ועל תמונות זהות בדף הפייסבוק ובאתר אני מעדיף שתקבל תשובה מהמומחים לפייסבוק.
על ידי 160 צפיות
קודם כל תודה על התגובה המהירה, כרגע הנוכחות שלי באינטרנט היא רק באמצעות דף פייסבוק עיסקי, אם למשל יש לי תמונת פרופיל שאני אוהב ומעלה כתמונת שער בדף וארצה להשתמש באותה תמונה לטובת דף הבית באתר העתידי שאבנה, האם זה ייחשב ע"י גוגל כתוכן משוכפל? כנ"ל לגבי סרטון שיצרתי שארצה להעלות גם לדף העיסקי ובעתיד לאתר, באופן כללי אני שואל, האם כדאי לי לדוגמא להשתמש בתכנים שונים בדף העיסקי ובאתר העתידי כדי להשמר ממה שנקרא תוכן משוכפל?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
התשובה שלי התייחסה אך ורק לקידום אתר בגוגל ולא לכפילות של תכנים בדף העסקי בפייסבוק ובאתר בגוגל, כי גם אם מי שמומחים ממני בנושא הכפילות יאמרו לך שאין בעיה עם הכפילות, את הקידום בגוגל תהיה חייב לעשות על פי ההנחיה האחרונה של הנהלת חברת גוגל, שאליה הפניתי אותך.
קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
עיין בהרחבה שפה
http://searchengineland.com/googles-matt-cutts-stock-images-do-not-impact-search-engine-ranking-163697
נכון לעכשיו לא נראה שמשהו השתנה מאז
קולות
0
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
נערך על ידי
אני מסכים עם הדברים של חבריי המכובדים, אבל הייתי רוצה להוסיך ולחדד כמה נקודות.

ראשית, תמונות שחוזרות על עצמן במקומות שונים באתר וברשת בכלל הן תופעה טבעית שגוגל לא רוצה וגם לא יכולה להילחם בה. לא רק stock images שהן תמונות שהשימוש בהן זול יחסית, ותמונות ברשיון CC שהשימוש בהן לא עולה כסף, אלא גם תמונות של צלמי עיתונות וסוכנויות ידיעות שיכולות לעלות הרבה כסף - לפעמים מדובר בתמונה בלעדית שכלי תקשורת גדולים בכל העולם רוצים להציג לקוראים שלהם, והיא בוודאי לא אמורה להזיק לדירוגי הדף והאתר שמציגים אותה.

לכן אולי מעניין יותר לשאול עד כמה לתמונה ייחודית, שלא קיימת בשום אתר אחר (או דף אחר באותו אתר), יש השפעה *חיובית* על דירוגי האתר (או הדף).

גם על השאלה הזו אפשר להשיב שאם יש לך באתר תמונה ייחודית שמעוררת עניין באנשים, אז גוגל יזהה את העניין הזה בהתנהגות הגולשים באתר שלך.

ומצד שני, סביר שגוגל רוצים להיות מסוגלים (וכבר מסוגלים, עד גבול מסוים) לזהות תוכן ייחודי ומעניין עוד לפני שהגיעו אליו (ממקורות תנועה אחרים) מספר מספיק של גולשים כדי שיהיה להם מידע איכותי על ההתנהגות של גולשים רבים. לא הגיוני שגוגל יהיו "האחרונים לזהות".

לכן, די הגיוני שכבר היום, או בעתיד הלא רחוק, גוגל מתגמל או יתגמל (גם אם במידה צנועה) דפים ואתרים שמציגים תמונות ייחודיות.

יש להניח שהמשקל של אותן תמונות ייחודיות יתחזק ככל שיהיו יותר עדויות תומכות לכך שאכן מדובר בתמונה "איכותית"- הרי בכל בלוג שני אתה יכול למצוא תמונות שהבלוגר צילם בעצמו ולא קיימות בשום מקום אחר. לא מספיק שהתמונה תהיה שונה מכל תמונה אחרת ברשת, אלא צריכה להיות לגוגל אינדיקציה שטמון בה ערך מוסף שמעלה את האיכות הכללית של תוכן הדף.

באותו אופן - אין דבר טבעי יותר מכך שיהיה דמיון בתמונות ובתוכן בכלל, בין אתר ודף פייסבוק שמזוהה איתו. ככה השיתוף עובד. מצד שני גם כשאתה משתף משהו בפייסבוק - אם אתה רוצה שיקליקו עליו אתה תיתן לו הקדמה טקסטואלית קצרה וייחודית.

בקיצור: לדעתי אתה חושב נכון.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
א. לחידוד נוסף של הדיון הזה אני מציע לעשות כמוני ולצפות בתוצאות החיפוש לתמונות (אני ניסיתי Victor Hugo Portrait) ואז לראות האם גוגל מציג את אותה תמונה יותר מפעם אחת, באותן מידות של גובה ורוחב.

ב. כתבת:
"...סביר שגוגל רוצים להיות מסוגלים (וכבר מסוגלים, עד גבול מסוים) לזהות תוכן ייחודי ומעניין עוד לפני שהגיעו אליו (ממקורות תנועה אחרים) מספר מספיק של גולשים כדי שיהיה להם מידע איכותי על ההתנהגות של גולשים רבים. לא הגיוני שגוגל יהיו "האחרונים לזהות". לכן, די הגיוני שכבר היום, או בעתיד הלא רחוק, גוגל מתגמל או יתגמל (גם אם במידה צנועה) דפים ואתרים שמציגים תמונות ייחודיות."

ברור שהם מסוגלים, ולו רק לצורך ההכרעה האם להציג את התמונה בתוצאות החיפוש לתמונות. יחד עם זאת, לא הייתי מסכים עם הטענה הגורפת שהם תמיד "מתגמלים" את הדף בשל ייחודיות התמונה (משמע, משפרים את ציוני הרלוונטיות שלו) - מה אם התמונה היא בהחלט ייחודית אבל מרתיעה את מבקרי הדף עד כדי כך ש"לא ירצו להשתמש באתר ולשתף אותו"?
שאלה נשאלה על ידי 11/08/15 על ידי 160 צפיות
נערך 11/08/15 על ידי
תודה על התגובות המכובדות
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
א. הוא לא, אבל הוא כן מציג בדפי תוצאות רגילים תוצאות שונות שבהן יש תמונות זהות.

ב. הטענה לא גורפת. כתבתי "דפים ואתרים שמציגים תמונות ייחודיות". לא כל דף ולא כל אתר.

בכל אופן, אם התמונה מרתיעה או לא גוגל יידע רק בשלב מאוחר יותר. אני דיברתי על המצב שבו יש דף תוכן חדש ובו תמונה חדשה ולגוגל אין עדיין די "תוצאות אמת" מגולשים.

מלבד זאת, ייתכן בהחלט שתמונה תרתיע חלק מהמבקרים של הדף ולא תרתיע אחרים. אם, למשל, זו תמונה של אדם שחולה במחלת עור אז אולי היא תרתיע את רוב המבקרים אבל עשויה לעניין רופאי עור או אנשים שחולים במחלה.

לכן ציוני רלוונטיות לא רק שלא יכולים להיות דיכוטומיים, אלא גם לא יכולים להיות על סקלה אחת - השאלה היא לא יותר או פחות רלוונטי, אלא יותר או פחות רלוונטי עבור מי.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
ב. ואני כתבתי "הטענה הגורפת שהם תמיד "מתגמלים" את הדף בשל ייחודיות התמונה". מה ההבדל?

עם שאר הטיעונים אני מסכים מאז ומתמיד. תמונה של מחלת עור איננה דוגמא טובה כי הרופאים ישאלו את שם המחלה ולא את שם האדם, ולכן הצגתי תמיד דילמה שיש לגוגל בהצגת תוכן שמחזק דעות קדומות, לעומת תוכן "אובייקטיבי" ששולל אותן, לאוכלוסיה ששאלה את אותו ביטוי חיפוש, כשידוע שמרבית השואלים באותה אוכלוסיה (למשל אנטישמים בהונגריה) מעדיפים את התוכן הראשון, וסיכמתי שאינני יודע בשלב זה איך גוגל פותרים את הדילמה.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,091 משתמשים

שאלות קשורות

1 תשובה
קולות
+1
2 תשובות
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 16/03/14 על ידי ninecomp <סגן> 4.1k צפיות
2 תשובות
קולות
0
...