המזכירה האלקטרונית מייתרת את הצורך בביצוע "חיפושי מטרה" (שלא נועדו להפיק הנאה מעצם חווית השופינג) של מוצרים ושירותים במנועי החיפוש. באיזה תוצאות חיפוש היא בוחרת לבצע את פעולת השופינג ובאיזה אתרים היא מבצעת את הרכישה? ואם המזכירות האלקטרוניות של מרבית שוק היעד תעדפנה לבקר רק בחלק מתוצאות החיפוש ולרכוש רק מתוצאת חיפוש מסויימת, איך זה ישפיע על מקומה בסדר הצגת תוצאות החיפוש שמוצגות לגולשים אנושיים (או על ביצועי מסע פרסום מסוים ב-Adwords?).
זה ודאי לא מייתר את המשך הצורך ב-SEO טכני לאתרים חדשים (!) ובתחזוקה השוטפת של אתרים גדולים במיוחד (!), אבל מרבית עובדי ה-SEO גם מתיימרים לעסוק ב"קידום אתרים בתוצאות החיפוש" ולהבטיח לפחות "שיפור ניכר במיקומים או בתעבורה" לכל אתר חדש או ותיק וגדול או קטן, בהיקף מכירות שיצדיק את עלות עבודת ה-SEO. מכל מקום, בעקבות ההערה שלך שיניתי את נוסח השאלה.
המזכירה האלקטרונית המשוכללת, זו שגם מבצעת עבורך רכישות ולא רק מכינה עבורך רשימת ספקים מקוצרת, מייתרת גם את "מקדם האתרים" האמיתי, זה שאיננו מתחזה ובאמת מצליח להביא את האתר למקום הראשון בגוגל לביטוי חיפוש תחרותי במיוחד, כדי להגדיל למקסימום את הסיכוי ששוק היעד יבקר באתר וימיר בו. המזכירה האלקטרונית, אם היא לא עסוקה מדי או עצלנית במיוחד, יכולה לסקור את כל (!) תוצאות החיפוש ממקום 1 למקום 1,000 עבור 1,000 ביטויי חיפוש או יותר, לבחור מכולן את מה שביקשת, ולבצע בעצמה את הרכישה.
האתגר של מקצוע קידום האתרים יהפוך אם כן, בתוך זמן קצר, מעבודה שנועדה "לשפר מיקומים ולהגיע לצמרת", או "להגדיל את התעבורה באתר", לעבודה שנועדה לגרום (!) ל"מזכירות האלקטרוניות" לכלול את האתר\דף הנחיתה ברשימה הקצרה (או, כאמור, לבחור ולרכוש בחלופה אחת מסויימת ולא לבחור באחרות) וגם (!) לגרום ל"בוסים" שלהן, שבחרו בכך, להורות להן לרכוש מחלופה אחת מסויימת ולא מהאחרות.