1. בשנת 2015 גוגל לא חושף למקדמי האתרים כ-95% ממה שהיו רוצים לדעת כדי שיהיה אפשר לתחמן בהצלחה את מערכת דירוג תוצאות החיפוש. ולכן קידום אתרים איננו מקצוע טכני שבו העובדים פועלים על פי צ'קליסט נתון מראש כדי להשיג את המוטל עליהם, אלא מקצוע של קבלת החלטות בתנאי אי-וודאות קיצונית. למרות זאת עובד מן השורה מבקש רשימת טיפים, ולא מתעניין בנימוקים, בעוד שברמת העל של המקצוע בונים מודל נאות של אופן פעולת מערכת דירוג תוצאות החיפוש של גוגל מתוך רצון להבין יותר. את המודל משכללים (מרחיבים או מחליפים חלקים ממנו או את כולו) על פי תוצאות של ניסויים (במקרים הנדירים שבהם ניסוי מבוקר אפשרי), על פי תצפיות (ראה
http://www.askpavel.co.il/qa/18834 ) ועל פי מידע מוסמך שמתקבל מאנשי גוגל (שלפעמים מחליף ומפריך מידע מוסמך קודם כי שיטת הדירוג הוחלפה בבת אחת או בהדרגה). גם במודל שלי אין לשאלה שלך תשובה כי לא השקעתי עבודה בשכלול פרטי המודל באופן שיצליח אולי להשיב עליה. יתר על כן ההגיון שלנו תמיד מטעה, כי ההיגיון של גוגל מייצג את השכל הקולקטיבי שנבנה במיליוני שעות עבודה של צוות גדול של מדענים, מהנדסים ומתכנתים, בעוד שההגיון שלי בתחום הזה נבנה ב-16 שנות עבודה (כ-38,000 שעות) בלבד במסגרת מיגבלות השכל הפרטי שלי, וכאשר מקדמי אתרים מדברים על ההגיון שחייב לדעתם להנחות את גוגל, הם לא השקיעו בכך יותר מחמש דקות. נסה לתכנן ניסוי מבוקר או תצפית ואולי תהיה לך תשובה מדויקת (שגוגל יפריכו אותה אולי כעבור שבוע, לאחר שינוי קטן במערכת הדירוג).
2. מה לא הבנת בסעיף ג? מה שכתבתי שם בתגובה האחרונה רק אומר שמנקודה זו והלאה דרוש מחקר ומחקר לא עושים בכיכר העיר כי נהיה מוצפים במי שיספרו שהניסיון שלהם (!) מלמד אחרת. אם אתה רוצה להצטרף, אשמח מאד.
3. לא הבנתי מה אתה שואל לגבי סעיף ד.
4. בסעיף ה אתה צודק ואני חוזר בי ממה שכתבתי, מה עוד שאני מסביר מזה שנים שלא די בכך שהאתר יהיה מקורי וייחודי, אלא דרוש גם שמה שהפך אותו לייחודי לא יהיה ניתן להעתקה. יחד עם זאת המקרה שאתה מציג הוא היחיד שאני יכול להעלות כרגע על הדעת שבו ניתן ליצור ייחוד כלשהו, תוך שימוש באמצעי פורמאלי, מבלי שיהיה צורך להמציא משהו.
5. במדור ה"חדשות" פה פורסם לפני כמה שבועות שמישהו בגוגל אמר שהם לא משתמשים בנתונים מאנליטיקס של האתר לצורך דירוגו בתוצאות החיפוש. זה לא אומר כמובן שהם לא משתמשים בנתונים מהאנליטיקס של כל האתרים לצורך שכלול מערכת הדירוג.
6. הצגתי לך ב-ו דוגמא של ביטוי חיפוש שעבורו שיעור נטישה גבוה וזמן שהיה קצרצר דווקא מצביעים על רמת שביעות רצון גבוהה של השואלים. אם היו מחביאים את המידע הזה בתוך מלל רב, כדי להכריח באופן מלאכותי את המבקרים לחפש בכל דף ולשהות יותר זמן באתר (כמו שמומלץ במרבית ה"טיפים"), לרמת שביעות הרצון היה ערך שלילי.