מה שקורה בפועל הוא שלמעט מקרים כמו זה שהצגתי מעלה, לא גוגל (!) הוא שקובע מה יהיה המקום של הדף שאתה מקדם בסדר הצגת תוצאות החיפוש של גוגל לביטוי חיפוש נתון, ואם המיקום יציב לאורך זמן רב זה משום שמקדמי האתרים שעובדים על תוצאות החיפוש שבצמרת הפסיקו לעבוד, או שעושים פעולות שאין בהן כל תועלת.
אבל אם סדר הצגת תוצאות החיפוש שבצמרת איננו יציב, כמו שקורה בדרך כלל, אי-אפשר לדעת מה היתה הסיבה לתזוזה במיקומים. התאמת את האתר למובייל ותוצאת החיפוש עלתה במיקום או ירדה מיקום - איך נדע מה הסיבה? מה שכן, גוגל הודיעו שבסדר הצגת תוצאות החיפוש למובייל בלבד, תוצאות מותאמות יזכו לתוספת ציון מסויימת.
הערה נוספת: ציינת עבודה על לינקים (קישורים). מזה כשלוש שנים גוגל התחיל להעניש אתרים בגין "בניית" קישורים שאינם טבעיים, ומעיף אותם מצמרת תוצאות החיפוש.