אם מספר רב של דפי האתר של החבר שלך נפגעו בבת אחת, יום אחד בלבד לאחר החלפת ה-Titles, סביר ביותר להניח שלא זאת היתה הסיבה לנפילה במיקומים.
החל מלפני כשלוש וחצי שנים, לפני שנה-שנתיים, וגם כיום, עשרות אלפי אתרים שקודמו בישראל ממשיכים להיענש ולעוף מצמרת תוצאות החיפוש בהרצות מתמשכות של שינוי האלגוריתם "פינגווין". איך החבר שלך שלל את האפשרות שזו היתה סיבת הנפילה במיקומים - הוא החזיר למשל, אולי בהדרגה ובזהירות, את ה-Titles הקודמים והצליח להחזיר בכך את המיקומים הקודמים?
כל מקדם אתרים מתפאר בהצלחות שלו ונמנע לדבר על הכשלונות. לעומת זאת, בעלי המקצוע מליגת העל, מעדיפים לספר מה הם למדו מהכישלונות שלהם.
ראה ב-
http://www.askpavel.co.il/qa/18834 דוגמא של דף שגבר על כל המתחרים שלו בגוגל, פרט לשלושה, מבלי שנעשתה בו אפילו פעולת קידום אחת לביטוי המפתח. איך זה שהם (!) נכשלו בלגבור עליו, למרות שתילת ביטוי המפתח ב-Title, ב-Description, בכותרות H1-H3, בגוף הטקסט, בטקסט העוגן של הקישורים הנכנסים ובכל מקום אחר שנכלל בארגז הכלים של מקדם אתרים?
נקודה נוספת למחשבה: קידום אתרים זה לא מכונאות. אתה, בעקבות חברך, מתייחסים במקרה זה לפעולה "שגויה" על ה-Titles של דפים רבים באתר כאל הסיבה שגרמה לתקלה - ממש כמו לחבר את מצבר המכונית הפוך. אבל גוגל הוא מנוע חיפוש ולא מנוע של מכונית, והוא פועל לגמרי אחרת. אם הוא יעיף את דפי האתר המסויים הזה מצמרת תוצאות החיפוש כי בוצעה כביכול פעולה "אסורה" ב-Titles, אפשר שהוא יפסיד במישור אחר, הרבה יותר חשוב, למשל רמת הרלוונטיות הממוצעת של תוצאות החיפוש העליונות בשל, למשל, הצגת תוצאות חיפוש יותר חדגוניות - דומות מדי האחת לשניה. שאיפה ליצירת ושמירת רבגוניות בצמרת תוצאות החיפוש קיימת ומופעלת בגוגל מזה כתשע שנים לפחות.