"חברות" הקידום, כמעט ללא יוצא מן הכלל, לא רק שהן לא יודעות מה הן עושות, הן אפילו לא יכולות (!) לדעת מה הן עושות. קרא את ההסבר לכך בתגובות שלי למאמר של עופר לנגר ב-
http://www.searchi.co.il/annotations-08102015/ ולמאמר של עינת חוביאן ב-
http://k.co.il/blog/seo-2016-klogic/ .
התגובה לפוסט של עינת חוביאן לא קריאה בגלל קושי ליישר אותה לימין. זה תוכנה:
קראתי ברוב עניין את הפוסט של עינת. היא כותבת:
"עולם ה-SEO משתנה ומתפתח בקצבים מהירים, עד כדי הגדרתו מחדש בכל פעם - מהוספת תחומים שמשפיעים על הדירוג ועד חידוד איכויות של פרמטרים..."
ועוד כהנה וכהנה תיאורים עד כמה גוגל החכים משנה לשנה, בעוד שמקדמי האתרים ממתינים לו בפיסגת התבונה וצופים בו מטפס לאט ובהדרגה. הרי לא מזמן, כשהוא רק נולד בשנת 2000, עוד היה צורך ללמד אותו באמצעות כל מיני "פעולות קידום (Title, H1, Anchor text, וכו') עבור איזה ביטויי חיפוש יש לאנדקס את הדף, ואם כן, באיזה מקום בסדר הצגת תוצאות החיפוש.
אבל מערכת דירוג תוצאות החיפוש של גוגל איננה תינוק ששכלו מתפתח בקצב אנושי, אלא פרי עבודת השכל הקולקטיבית, לאורך 15 שנים, של אלפי מדענים, מהנדסים ומתכנתים בוגרים, נבונים וחרוצים, שכל אחד מהם נבחן בקפידה ונבחר מבין מאות מועמדים.
כך קרה שגוגל הפתיע, לפחות אותי, יותר מפעם אחת. לפני כתשע שנים גוגל הוסיף פרמטר חשוב שמייצג באופן כמותי את תרומת תוצאת החיפוש המסוימת ליצירת רבגוניות של הרכב תוצאות החיפוש שבצמרת. מעטים שמו לב לקיומו כי כולם המשיכו להעתיק את הקונצפט השיווקי, את העיצוב ואת הטקסט של תוצאות החיפוש שבצמרת.
ואז, לפני כשלוש או ארבע שנים, אתר שכתובתו k.co.il כיכב במשך קרוב לשנה במקומות 6-7 בגוגל לביטוי החיפוש התחרותי למדי [קידום אתרים] מבלי שיהיו לו דפים פנימיים, כותרת האתר היתה האות האנגלית k, לא היה תג תיאור וכל הטקסט שלו היה מורכב משתי המילים [פרסומות יבואו]. אפשר שזאת היתה מהתלה של מישהו אצלכם, ואפשר גם שזה היה בתגובה להכרזה שלי באחד הפורומים המקצועיים ש"אפשר לקדם דף ריק לצמרת תוצאות החיפוש של ביטוי תחרותי". האתר עף מהצמרת בעקבות מתקפת קישורי ספאם זדונית, יחד עם seoisrael.co.il ועוד כמה אתרים. מכל מקום, הוא הפגין במשך כשנה שעבודת ה-SEO על פי הפרוטוקול המקובל איננה נחוצה יותר מבחינת מערכת הדירוג של גוגל.
לפני כחודשיים גיליתי במקרה ממצא מפתיע נוסף (
http://www.askpavel.co.il/qa/18834 ) - לכאורה, אין יותר צורך אפילו בפעולת קידום אחת שמשתמשת בביטוי חיפוש נתון כדי לגרום לגוגל לאנדקס את הדף בתוצאות החיפוש לאותו ביטוי, שלא לדבר על מקום בצמרת. אז מה עוד נשאר לעובד ה-SEO לעשות בשנת 2016 כדי "לקדם" תוצאת חיפוש?