◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
792 צפיות

קידום בFacebook Ads, אני בהפסד של פי 2 ממה שהשקעתי, מה לא נכון?

על ידי 120 צפיות
תקציר:
הוצאתי 520 שקל על מודעות פייסבוק, והרווחתי בחזרה רק באיזור ה230-250 שקל מאדסנס.
השגתי על הדרך רשימה של 20 אלף מיילים שאין לי מושג מה לעשות איתם, איך להרוויח איתם והאם כדאי לי למכור אותם למרבה במחיר או לשמור.

האתר הוא בנוגע לכתבות ומאמרים, ופרסמתי 2-3 מאמרים שחשבתי שיהיו ויראליים ויתפסו וקידמתי את שניהם במקביל לאורך 5 ימים בערך וקידמתי דרך הפייסבוק.
בגלל שמעולם לא הייתי בתחום הקידום ובטח שלא הממומן, פשוט זרקתי את הכסף בלי להתעמק בהגדרות, בלי a/b ובלי פיקלסר וחשבתי שפייסבוק כבר יעשה לבד את העבודה.

פירוט:

קצת סטטיסטיקות באתר:
ביום הראשון היו 2000 מבקרים, אחר כך 6000, אחר כך 10000, אחר כך 10000, ואז התחיל לרדת בהדרגתיות שוב ל6000 ואז ל4000 ואז חדלתי את הפרסום כי הבנתי שבמקום לגדול ולטפס לאיזור ה50 אלף ליום זה רק יירד ויירד והולך לי כסף לפח.
על מנת לצפות בכתבה יש להרשם לרשימת הדיוור של האתר, ובעצם נאספו במהלך כל ה5 ימים האלה כ20 אלף מיילים. (1800 מהכתבה השניה ו18500 מהכתבה הראשונה שהייתה יותר ויראלית בהרבה)
מבחינת האדסנס היו לי בסה"כ 72,000 impression, ו64,000 page views ובסה"כ כ290 קליקים. למה? כי העדפתי לשים באתר חדש וטרי פרסומת קטנה בתחתית כל עמוד מאשר לפוצץ כל עמוד עם 3 פרסומות ענקיות שמציקות לגולשים. גם ככה האתר חדש ולא רציתי להרחיק גולשים.

נתוני אדסנס:



לינק לתמונה - i.imgur.com/hcDNigY.jpg


נתוני פייסבוק:



לינק לתמונה - i.imgur.com/Oa8P4Dt.jpg

אני חושב שמקור ההפסד שלי הוא בהגדרת הקמפיין והמודעות פרסום בפייסבוק. אני מאמין שפשוט "זרקתי" כסף וציפיתי שפייסבוק יעשה את העבודה אבל זה לא עבד, ופייסבוק פשוט "בזבז" את הכסף בצורה שלא משתלמת לי.
לא התעמקתי יותר מידי בהגדרות כשיצרתי את המודעות פרסום, הגדרתי תקציב, לפעמים קבוע לכל הקמפיין לדוגמא 120 שקל לכל ה4 ימים, וביום הרביעי כשראיתי שאין תוצאות שאני מרוצה מהן, שכפלתי את אותו הקמפיין, והחלפתי לו את התקציב ל50 ש"ח יומי והרצתי במקביל את 2 הקמפיינים. כך יצא שהפסדתי המון כסף.
בימים השלישי והרביעי מתחילת הקידום היו לי את הפיקים - 11,000 כניסות לאתר - 140 ש"ח הכנסה ביומיים האלה מאדסנס.
ביומיים האלה הוצאתי 190 ש"ח בפייסבוק אדס.

הבנתי מחבר שעובד במשרד פרסום ברומניה שהנתונים שלי על הפנים, ושאצלו הוא שם 10$ ליום (שזה יוצא 37 שקל בקירוב) ומקבל 200 אלף impressions, ואצלו הpay per click הוא 0.008$, בקיצור משהו זול רצח והוא היה בשוק(!) שהוצאתי 520 שקל בשבוע וקיבלתי רק 10 אלף unique visitors בפיק של הפיק (היו יומיים שהיו בהם 10 אלף מבקרים וזהו ואז נפל והחלטתי לחדול מהפרסום כי הבנתי שסתם הולך לי הכסף).

רציתי לשאול קצת על דעתכם ומהנסיון שלכם והאם גם לכם עלויות הפרסום כל כך גבוהות וזה בעצם גבוה מעצם העובדה שאנחנו גרים בישראל או שצריך באמת להגידר כמו שצריך ולשחק נכון עם הקהל יעד והתקציבים והכל.

מה היו כאן הטעויות שלי ומה יש לי לעשות הלאה?

תודה.

1 Answer

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
שיווק דיגיטטלי זה מתמטיקה. מה שעשית פה נקרא בשפה המקצועית ארביטרז' ובשפת הרחוב ספסרות - רכשת תעבורת מבקרים בערוץ פרסום דיגיטלי אחד (פייסבוק) וציפית למכור אותה ברווח בערוץ פרסום דיגיטלי אחר (אדסנס). מה היה החישוב שהניע אותך לצפות שהרווח מהמרה יעלה על עלות ההמרה?
על ידי
היי,
אכן המטרה שלי הייתה לפרסם בפייסבוק ולקבל החזר+רווח מהאדסנס.
בניתי על מודל הויראליות. שהכתבות יהיו ויראלית ובאיזשהו שלב כתוצאה מסך השיתופים האורגניים (שצפיתי שיהיה גבוה) אני אוכל להפסיק עם הפרסום הממומן, ואז בעצם הפרסום יתרחש בצורה אורגנית בשיתופים של אנשים, ומשם הרווח ייכנס.

מה שלא קרה, ובעצם ברגע שהפסקתי את הפרסום הממומן אז הגעתי למצב שאין כניסות לאתר.

כן הצלחתי להוציא מהרצת הנסיון הזו 20 אלף מיילים מאושרי דיוור כי הכנסתי content locker של מייל ואישור לדיוור.

אמנם אין לי מושג עדיין מה לעשות איתם ואיך אפשר להרוויח איתם, אבל גם זה משהו לא?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
למה שתתקיים ויראליות?

4,356 שאלות

7,386 תשובות

9,949 תגובות

2,127 משתמשים

שאלות קשורות

1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 11/10/21 על ידי shlomo 120 צפיות
1 תשובה
קולות
0
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 8/11/18 על ידי toba 120 צפיות
...