היי כפיר,
כשיועצי SEO מציינים בהצעות המחיר ללקוחותיהם סעיף לפיו יתנו פיתרונות לבעיות שכפול תוכן, זה תמיד מחייך אותי. כי בפועל, ב - 99% מהמקרים, זו תהיה עצה פשוטה שתדרוש מהלקוח הרבה עבודה. אז לפני הכל - זו אכן בעיה באתרי איקומרס ואין לבעיה הזו פיתרון קל ומהיר, שלא ידרוש מבעל האתר להקדיש כמה שעות עבודה לטובת טיפול בתכנים.
אתה מציג שני מקרים של שכפול תוכן:
1. התוכן שמופיע בדף המוצר מופיע במלואו בדפי קטגוריה \ דף בית בהם מוצג המוצר.
2. אם המוצר מוצג ביותר מקטגוריה אחת \ מוצג בקטגוריה ודף בית - תיאור המוצר מופיע בכל המקומות האלו במקביל.
פתרון אפשרי:
1. חלק את התוכן בעמודי המוצרים לשניים, כאשר החלק הראשון יהיה תיאור כללי, "טיזר" אם תרצה... והחלק השני יכיל מידע מפורט יותר על המוצר. את החלק הראשון תציג בעמודי קטגוריה \ דף בית והחלק השני יוצג רק בעמוד המוצר. לצד תגי מטא ייחודיים לכל מוצר, אחוז התוכן המקורי בעמודי מוצרים אמור לאפשר קידום שלהם בצורה יעילה.
2. אם כל עמוד קטגוריה \ דף בית מכיל תגי מטא יחודיים, מעט טקסט ייחודי ותמהיל תיאורי המוצרים המוצגים בהם שונה - זה אמור להיות בסדר.
ובכללי:
חשוב להימנע ממספר עמודים לאותה קטגוריה, אם יש אפשרויות שונות כמו מיון לפי מחיר או מיון לפי דירוג גולשים וכיו"ב... וכל אפשרות כזו מייצרת גרסה נוספת לאותה קטגוריה עם URL משלה - קנוניקל אל הגרסה המקורית אמור להיות פיתרון טוב.
אם מדובר באתר "עמוק", כלומר כזה שיש בו גם תתי קטגוריות ותתי תתי קטגוריות, כדאי לחשוב טוב על תגי מטא ותוכן דינאמיים שיאפשרו אחוז גדול של תוכן ייחודי בכל עמוד \ שכתוב ידני. אם אי אפשר, ניתן לפתור באמצעות תג קנוניקל או noindex, follow.
לדוגמא: אם אתה מוכר מוצרי אופנה ויש לך קטגוריית לואי ויטון ותת קטגוריה לואי ויטון תיקי נשים ותת תת קטגוריה לואי ויטון תיקי נשים שחורים ותת תת תת קטגוריה לואי ויטון תיקי נשים שחורים מעור...
גם pagenation, במקרים בהם יש לקטגוריה מספר עמודים, כלומר עמוד לואי ויטון תיקי נשים אינו מציג את כל המוצרים הרלוונטיים בעמוד בודד, אלא בתחתית העמוד יש קישורים לעמודים 2... 3... וכו', של אותה קטגוריה - יהוו בעיה. ניתן לפתור באמצעות תג קנוניקל או noindex, follow.
מקווה שזה עוזר, זו בעיה כואבת באתרי איקומרס ולוחות למיניהם, אם יש לך שאלות נוספות - אל תהסס.