אני חושב שהשאלה הזאת יותר עסקית (\שיווקית) ופחות קשורה ל SEO.
ההשקעה בקיסטום האתר יכולה להחזיר תמורה, הן מבחינת UX והם מבחינם מיקסום הרווחים מהטרפיק.
וזאת בהנחה ובחרת צוות מנצח (ולא מפתחים \מעצבים ברמה ירודה)
רוב מערכות התוכן באות עם דיפולט שדיי סבבה מבחינת SEO
הקיסטום וההשקעה יכול לתת ביטוי בנקודות קצת יותר מתקדמות מבחינת SEO (שאולי לא מקונפגות בדיפולט כמו דפדוף, זמני טעינה בזכוכית מגדלת, קנוניקל, פילטורים וזה)
בוא נגיד שהמון אתרים התקדמו גם מבלי שהשקיעו בדקויות הללו והסתדרו אחלה עם הדיפולט.