כן, יותר ברור.
לפני שמדברים על מה טוב בראיית SEO צרה, הייתי אומר: תחשוב מה הכי טוב לגולשים שלך.
עכשיו, כמה הערות:
א. נכון לעכשיו, המצב האידיאלי הוא זה שזקן השבט מתאר והמצב האופטימלי הוא כאשר לכל ביטוי באתר שלך יש "דף מוביל" שאליו אתה מרכז את הכוח גם מדפים אחרים (נניח, בעזרת קישורים שה-Anchor שלהם הוא הביטוי).
ב. בטווח הבינוני-ארוך, המטרה של מהנדסי גוגל היא שזה לא ישנה. כלומר, גוגל יבחר בעצמו את הדף הנכון מבין מספר דפים שרלוונטיים לביטוי מסוים, ויעניק לו כוח תוך כדי שקלול של הדפים האחרים.
מאט כץ התייחס לזה באחת הסרטונים שלו, כשהוא בא דווקא מהכיוון של תגיות קנוניקל. הוא אמר שבאופן עקרוני גוגל כבר יודע לזהות את הדפים הקיימים ולבחור את הדף המתאים ביותר או החשוב ביותר אבל לא מזיק לעזור לו עם הקנוניקל.
הוא גם הדגיש שהדפים השונים עם התגית *לא* חייבים להיות עם כותרות זהות, אלא מספיק שהנושא שלהם קרוב. לדוגמא, דפי מוצרים ישנים שאפשר להעביר את הכוח שלהם לדפי מוצרים שמחליפים אותם בתגית קנוניקל. די בדומה למה שהם המליצו לפני שנתיים-שלוש לעשות עם 301.
ואם נחזור לשאלה שלך: דף יכול להיות סטטי ולהפיק תועלת מכך שהאתר שסביבו דינמי, אבל נכון שדף שהתוכן שלו מתעדכן מתפקד טוב יותר. אז אתה יכול לעשות אגרגציה של פוסטים לתוך דף סטטי קיים, או פשוט להוסיף ידנית קישורים רלוונטיים לדפים המובילים שלך.
אבל אם אתה חושב על הגולש - אין שום סיבה להוריד את הבלוג, שיכול להתקיים כישות נפרדת ולהצליח בזכות עצמו וכך לחזק את כל הדומיין. תביא בחשבון שלבלוג גם הרבה יותר קל לקבל לינקים טבעיים - ואלו הלינקים שאתה הכי רוצה, כי הם לא עולים שום דבר.