◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+2
2.3k צפיות

הכלי של גוגל לבדיקת מילות מפתח מזייף חבל על הזמן נכון?

על ידי <סגן> 4.5k צפיות
נערך על ידי
אני בדרך כלל בודק תחרות וכמות חיפושים בכלי של בדיקת מילות מפתח בגוגל. (דרך אגב מי שלא מצליח לעבוד עם הכלי אז לאחר בדיקה שלי הוא עובד רק עם גוגל כרום).

בקיצור אני מכניס מילת מפתח כמו: משכנתא והוא מראה לי שהתחרות נמוכה מאד עם כמות ענקית של חשיפות ויותר מזה: המילה מחשבון משכנתא מראה לי תחרות כמעט של 100% וכמות חיפושים נמוכה, אני יודע בוודאות שזה לא נכון כי לפני 3 חודשים בכלי הישן של גוגל הכל היה הרבה יותר מדוייק ונכון.
ואותה הבעיה עם כל מילת מפתח שאני בודק...

יכול להיות שאני לא בודק טוב?

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
הכלי של גוגל נועד לשמש אותך לניהול מסע פרסום ב-Adwords. נתוני נפח החיפוש כוללים מספר גדול מאד (כ-85% בממוצע) של חיפושי סרק, ונתוני רמת התחרותיות מתייחסים לתחרותיות ב-Adwords בלבד ואינם משקפים את רמת התחרותיות בתוצאות החיפוש האורגניות. למרות שעשוי להיות מתאם מסויים ביניהם, הוא לא מספיק כדי להעריך במידת אמינות שימושית את כמות העבודה הנחוצה כדי להתגבר על המתחרים.
קולות
0
על ידי <סגן> 4.3k צפיות
הכלי החדש נותן לך נתונים שונים מהישן. בזמן ההשקה גוגל כתבו בבלוג שלהם:

"אנחנו גם שינינו את הדרך בה אנחנו מחשבים את נפח החיפוש המקומי ונפח החיפוש הגלובלי של מילות המפתח. הסטטיסטיקות בכלי החדש מראות נתונים מ- google.com בלבד, לפני כן הוא הראה נתונים גם מאתרי שותפים."

http://www.stoodio.co.il/2010/09/%D7%9B%D7%9C%D7%99-%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%A4%D7%AA%D7%97-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%A9%D7%9C-%D7%92%D7%95%D7%92%D7%9C-%D7%A1%D7%95%D7%A3-%D7%A1%D7%95%D7%A3-%D7%99%D7%A6%D7%90/
על ידי <סגן> 4.5k צפיות
אז איך אני יכול לבדוק תחרות מפרסמים וכמות חיפושים מדוייקת למסע קידום אורגני?
אין סיכוי שחברות לקידום אורגני יכולות לצאת למסע קידום אורגני טוב ומדוייק ללא כלי לפחות לכוון אותם!!!
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
א. השאלה בקידום בתוצאות החיפוש האורגניות איננה מה נפח החיפוש בגוגל אלא כמה מהם יכנסו לדף שלי אם הוא נמצא במקום הראשון, השני וכו' (בתנאי ששיפרתי עד כמה שאפשר את קטע הטקסט שגוגל מציג עבור הדף שלי). אומדן של 15% כניסות בממוצע למקום הראשון נמצא שימושי על ידינו ועל ידי רבים מעמיתינו. מי שסבור שניתן "לתכנן" קידום אורגני מתעלם הרי מעבודת בעלי האתרים המתחרים ולכן לא חוסר הדיוק של הנתונים הוא שיכשיל אותו אלא האקסיומה המופרכת שעליה הוא מבסס את עבודתו.

ב. את רמת התחרותיות של ביטוי חיפוש נתון לא ניתן כאמור לאמוד על פי הכלי של גוגל שמודד תחרותיות בפרסום הממומן, וגם לא ניתן להעריך ברמת אמינות שימושית בעזרת הכלים השונים שיש בשוק, משום שכל אלה בוחנים לכל היותר 36 פרמטרים מתוך כמה מאות, ולכן הנתונים "האמיתיים" מסתתרים כמעט תמיד בפרמטרים שלא נבדקים.

יחד עם זאת, לפני שנים אחדות פיתחנו אצלנו כלי למדידה ישירה של רמת התחרותיות היחסית של ביטויי חיפוש.
על ידי <סגן> 4.5k צפיות
בסך הכל רציתי לדעת איך אני בודק כמה חשיפות יש למילת מפתח בחוד ומה בערך התחרות על מילה זאת בכדי לדעת אם העבודה להגיע למיקומים גבוהים קשה במיוחד, קשה, ממוצעת או קלה.
פשוט מאד הכלי של גוגל עד לפני 5 חודשים נתן מענה מעולה ועכשיו כבר לא.
על ידי
ההנחה שלי היא שאמנם אי אפשר לסמוך על הנתונים של הכלי של גוגל, אבל מכיוון שהכלי כנראה מציע את הנתונים באופן בלתי אמין במידה שווה עבור כל ביטוי, ניתן להשוות נפחי חיפוש של ביטויים שונים..
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
ההנחה הזו שגויה משום שכאמור שיעור חיפושי הסרק של ביטויים תחרותיים הוא הרבה יותר גבוה משיעור הממוצע.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אני מבין מדברייך שאתה סבור בטעות שרמת התחרותיות של ביטוי חיפוש היא דבר אחד ואילו מידת הקושי להגיע למיקום 10 למשל עבור אותו ביטוי היא דבר אחר, שאיננו תלוי ברמת התחרותיות של הביטוי.

למעשה רמת התחרותיות של הביטוי נמדדת על ידי מידת הקושי להשיג עבורו את מיקום 10 בגוגל (שזה להשיג ציון הרלוונטיות העולה על הציון של מי שימצא באותו זמן במקום 10) ביחס לתקציב הקידום שלך (הסיכוי לסגור את פער ציוני הרלוונטיות בכמות שעות העבודה שהתקציב מאפשר). בזירות תחרותיות (פער ציונים גדול) התקציב הנמוך מדי של מרבית המשתתפים מוריד את הסיכוי ל-0.

4,356 שאלות

7,386 תשובות

9,949 תגובות

2,127 משתמשים

שאלות קשורות

1 תשובה
קולות
+1
1 תשובה
קולות
+2
2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 17/09/13 על ידי avivmanor8 250 צפיות
3 תשובות
קולות
+1
...