א. השאלה בקידום בתוצאות החיפוש האורגניות איננה מה נפח החיפוש בגוגל אלא כמה מהם יכנסו לדף שלי אם הוא נמצא במקום הראשון, השני וכו' (בתנאי ששיפרתי עד כמה שאפשר את קטע הטקסט שגוגל מציג עבור הדף שלי). אומדן של 15% כניסות בממוצע למקום הראשון נמצא שימושי על ידינו ועל ידי רבים מעמיתינו. מי שסבור שניתן "לתכנן" קידום אורגני מתעלם הרי מעבודת בעלי האתרים המתחרים ולכן לא חוסר הדיוק של הנתונים הוא שיכשיל אותו אלא האקסיומה המופרכת שעליה הוא מבסס את עבודתו.
ב. את רמת התחרותיות של ביטוי חיפוש נתון לא ניתן כאמור לאמוד על פי הכלי של גוגל שמודד תחרותיות בפרסום הממומן, וגם לא ניתן להעריך ברמת אמינות שימושית בעזרת הכלים השונים שיש בשוק, משום שכל אלה בוחנים לכל היותר 36 פרמטרים מתוך כמה מאות, ולכן הנתונים "האמיתיים" מסתתרים כמעט תמיד בפרמטרים שלא נבדקים.
יחד עם זאת, לפני שנים אחדות פיתחנו אצלנו כלי למדידה ישירה של רמת התחרותיות היחסית של ביטויי חיפוש.