◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+3
34.1k צפיות

האם יש תפריט ראשי שכאשר עומדים עליו עם העכבר הוא מציג קטגוריות נוספות ולא פוגע במבנה?

על ידי <סגן משנה> 1.9k צפיות
נערך על ידי
אני מעוניין לשנות את התפריט הראשי של האתר לכזה אשר נפתח ומציג (בעת מעבר עכבר עליו) קטגוריות ראשיות נוספות, האם יש תפריט כזה שהוא איכותי וגוגל סורק אותו רגיל כאילו כל התפריט פתוח בחלק הזה.....

3 Answers

קולות
+2
על ידי <סרן> 5.5k צפיות
יש הרבה כאלה, אבל לגוגל בסופו של דבר פחות משנה איך דברים נראים, יותר אכפת לו איך דברים נקראים בקוד.
לכן אם הקוד כתוב תקין, גוגל יוכל לסרוק את התפריטים האלה כמו שצריך.
הדרך הכי טובה לדעתי ליצור תפריטים כאלה היא בעזרת UL ו- LI, ובעזרת הגדרות של הCSS אתר יכול ליצור את התפריטים.
ככה הלינקים וה  Anchor texts כולם כתובים בHTML פשוט והיוזר רואה את התפריטים בצורה טוב.
קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אני ירחיב מעט על מה שעידו ענה.
התפריטים האופטימלים זה תפריטים שנבנו ברשימות li\ul ועוצבו על ידי CSS
בכדי לבדוק בעצם שהתפריט אכן תקין יש לבדוק את הקוד מקור ולוודא שהוא בנוי באופן כזה:
   <ul class=css >
      <li><a href="url">keyword1</a> </li>
      <li><a href="url">keyword2</a> </li>
</ul>

אפשר להוסיף אלטים וטיטלים בשביל להרחיב על מהות הקישורים.
בכדי לבדוק בוודאות אתה מוזמן לבדוק ב google cache איך הוא רואה בגרסה טקסטואלית את התפריט וברגע שאתה רואה לינק שמכיל אנרכר תקין התפריט במצב טוב.


לצערי יוצא לי לראות אתרים שמכילים הרבה תפריטים שבנויים מתמונות\פלאשים בלבד על ידי מתכנתים ללא ידע בקידום וידע נרחב בתכנות[אפילו שתמונות היום מאוד ידידותיות למנועי חיפוש], אתרים אלו לא מאונדקסים באופן תקין ומנועי חיפוש מתקשים לבנות להם sitelinks ולנווט בהם כמו שצריך.
קולות
+1
על ידי <רב סרן> 13.9k צפיות
אני יתאר את הסוגיה קצת יותר בפרוט.

בגדול יש כמה שיטות של תפריט (או אלמנט אחר) שפעם רואים ופעם לא:
1. תפריט AJAX - שזה תפריט דינאמי, שכאשר הדפדן טוען אותו, הוא מכיל את המינימום של המידע ורק כאשר רוצים להרחיב אותו הוא הולך אל השרת ואז מקבל את "המשך" התפריט.
סוג כזה של תפריטים לא מומלץ כיוון שעד היום למיטב ידיעתי ההמשך הנ"ל לא נקרא על ידיד מנועי החיפוש ברוב המקרים.
2. תפריט מבוסס אובייקט מיוחד כמו פלאש (לאורך הזמן היו ואני מניח שגם יהיו תכנולוגיות נוספות על אותו עיקרון - חיצוני ל HTML בתוסף גראפי/אינטרקטיבי כלשהו) שם יש קובץ מיוחד שהוא מכיל את השינויים בתצוגה. בדרך כלל נראה מאוד יפה.
הסיכוי שהתוכן משם יקרא על ידי מנועי החיפוש הוא הנמוך ביותר.
3. שינוי קוד on the fly עם JS או קוד צד לקוח אחר.
כאן אני חושב שצריך להבין שיש חלוקה פנימית חשובה
3.1. קוד שמוסף ומוחסר על ידי JS כקוד ממש - דרך מיותרת אך עדיין רואים אותה פה ושם. הייתרון היחיד שלה הוא תאימות יותר גבוהה לדפדפנים ישנים.
דרך הפכפכה מיושנת שלא מומלצת. במקור אם הקוד היה כתוב ורק בהעלה היה מוחסר אז זה עבד טוב למנועי החיפוש.
3.2. כמו שהוזכר  שימוש ב css בגדול style שמשחקים עם המאפיין של התצוגה בין גלוי לחבוי.
מה שכאן יש לי להוסיף שיכל להיות חשוב הוא שכדאי במקור כל התפריט יהיה גלוי, כדי שגוגל יקרא אותו ולא יחשוב שהוא ספאם. כי קוד כתוב אבל מוסתר נחשב ספאם ידוע ומאוד קל לזיהוי.
כך שהתפריט צריך להיות "גלוי" בקוד המקורי ורק בהעלאת הדף להחביא אותו.

בנוסף לכל אלה טיפ מאוד חשוב הוא, שלמרות התפריט היפה הזה לגולשים, כדאי שיהיה עוד דרך להגיע לעמודי התפריט.

לדוגמא אם יש לך תפריט נפתח כזה של תת תפריטים, כדאי מאוד לאפשר ללחוץ על התפריט הראשי, ללא התת קטגוריה וששם יהיה עמוד שמכיל את כל הקישורים שהתפריט הפתוח הכיל.

כך לא משנה מה גוגל יחשוב ויבין מהתפריט הדינאמי הוא עדיין יכל לסרוק את כל האתר כרגיל.


יומו של משווק - קורס חינם "מרעיון לרווח ראשון" (לחץ עלי)

4,356 שאלות

7,386 תשובות

9,949 תגובות

2,133 משתמשים

...