אני יתאר את הסוגיה קצת יותר בפרוט.
בגדול יש כמה שיטות של תפריט (או אלמנט אחר) שפעם רואים ופעם לא:
1. תפריט AJAX - שזה תפריט דינאמי, שכאשר הדפדן טוען אותו, הוא מכיל את המינימום של המידע ורק כאשר רוצים להרחיב אותו הוא הולך אל השרת ואז מקבל את "המשך" התפריט.
סוג כזה של תפריטים לא מומלץ כיוון שעד היום למיטב ידיעתי ההמשך הנ"ל לא נקרא על ידיד מנועי החיפוש ברוב המקרים.
2. תפריט מבוסס אובייקט מיוחד כמו פלאש (לאורך הזמן היו ואני מניח שגם יהיו תכנולוגיות נוספות על אותו עיקרון - חיצוני ל HTML בתוסף גראפי/אינטרקטיבי כלשהו) שם יש קובץ מיוחד שהוא מכיל את השינויים בתצוגה. בדרך כלל נראה מאוד יפה.
הסיכוי שהתוכן משם יקרא על ידי מנועי החיפוש הוא הנמוך ביותר.
3. שינוי קוד on the fly עם JS או קוד צד לקוח אחר.
כאן אני חושב שצריך להבין שיש חלוקה פנימית חשובה
3.1. קוד שמוסף ומוחסר על ידי JS כקוד ממש - דרך מיותרת אך עדיין רואים אותה פה ושם. הייתרון היחיד שלה הוא תאימות יותר גבוהה לדפדפנים ישנים.
דרך הפכפכה מיושנת שלא מומלצת. במקור אם הקוד היה כתוב ורק בהעלה היה מוחסר אז זה עבד טוב למנועי החיפוש.
3.2. כמו שהוזכר שימוש ב css בגדול style שמשחקים עם המאפיין של התצוגה בין גלוי לחבוי.
מה שכאן יש לי להוסיף שיכל להיות חשוב הוא שכדאי במקור כל התפריט יהיה גלוי, כדי שגוגל יקרא אותו ולא יחשוב שהוא ספאם. כי קוד כתוב אבל מוסתר נחשב ספאם ידוע ומאוד קל לזיהוי.
כך שהתפריט צריך להיות "גלוי" בקוד המקורי ורק בהעלאת הדף להחביא אותו.
בנוסף לכל אלה טיפ מאוד חשוב הוא, שלמרות התפריט היפה הזה לגולשים, כדאי שיהיה עוד דרך להגיע לעמודי התפריט.
לדוגמא אם יש לך תפריט נפתח כזה של תת תפריטים, כדאי מאוד לאפשר ללחוץ על התפריט הראשי, ללא התת קטגוריה וששם יהיה עמוד שמכיל את כל הקישורים שהתפריט הפתוח הכיל.
כך לא משנה מה גוגל יחשוב ויבין מהתפריט הדינאמי הוא עדיין יכל לסרוק את כל האתר כרגיל.
יומו של משווק - קורס חינם "מרעיון לרווח ראשון" (לחץ עלי)