◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+3
704 צפיות

איך בונים קמפיין זנב-ארוך בגוגל?

על ידי <סרן> 5.4k צפיות
נערך על ידי
אני מנסה לבנות קמפיין זנב ארוך בגוגל ומנסה להבין אם האופן בו אני בונה אותו נכון וכיצד להתמודד עם מספר אתגרים בהם אני נתקל. הבנתי שיש צורך במספר מילים / ביטויים רב שעלותם נמוכה מאד, מה המספר המקובל להתחיל איתו? אני בונה את הרשימה באופן ידני ללא כלים אוטומטיים. את הביטויים אספתי מתוך הסטטיסטיקות של האתרים שלי, הגעתי לכמאתיים ביטויים בעלי נפח חיפוש קטן לכל אחד מהן. כאן מגיע האתגר הראשון, גוגל לא מפרסם את המודעה עבור הביטויים היות שנפח החיפוש עבורם נמוך. נראה לי, באופן טיבעי, שככל שעלות הקליק למילה יורד גם נפח החיפוש יורד ומכאן שגוגל לא מפרסם את ההודעה עבור אותם ביטויים. כיצד מתגברים על הבעיה?

ובעיה טכנית, אני רוצה להוריד לקובץ את את כל מילות החיפוש עליהן הופיעו האתרים שלי מתוך Webmaster tools, רוב הביטויים בעברית, ומקבל ג'יבריש באקסל. הכוונה היא להעלות את אותם ביטויים למילות החיפוש בקמפיין. האם הדרך הזו נכונה? מה הדרך ל"בקש" מאקסל להציג את הביטויים בעברית? (עם Notepad ++ אני רואה עברית אך לא נוח לנקות את המידע)

ושאלה אחרונה, מה הדרך הנכונה לסמן כל ביטוי? ישנה אפשרות לסמן בסוגריים מרובעים או במרכאות. מי מהאפשרויות מייצג Exact והאם אני אמור לבחור Exact.

2 Answers

קולות
+1
על ידי <סגן משנה> 1.9k צפיות
קמפיין מסוג זה הוא נהדר בעיקר לאלו שכבר צברו סטטיסטיקת כניסות לאתר שלהם.
מילות זנב ארוך הם מילים בעלי עלות נמוכה, נפח חיפוש נמוך ויחס המרה גבוה. הייתי מציע לך לקחת את כל המילים שאספת ולנפות רק את אלו שגוגל לא יסרוק בגלל נפח חיפושים נמוך (ממילא לא ייצא מהם כלום והציון של הקמפיין רק יירד בגללם).
אחרי שניפית ניפוי ראשוני, נפה את כל המילים שלא מתארים ביצוע המרה באופן ישיר....

אני בטוח שלאחר שני הניפויים האלו תישאר עם מספר מועט יחסית של מילים.
אל תמהר לבנות עליהם את כל הקמפיין....שים סביבם מילים בעלי נפח חיפוש גבוה יותר כדי להראות לגוגל שאתה נותן גם להם להתפרנס.....

צביקה קולב
DetectU
קולות
–1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
איזי, שאלת איך בונים (מתחילים) מסע פרסום. התשובה שקיבלת מצביקה לא מתקבלת בכלל על הדעת. במקום להתווכח איתו אמשיך את קו המחשבה שלו כי הוא מאפיין את העבודה השגויה הנהוגה ב-PPC וגם בקידום אורגני - לתת לכלים לחשוב במקומך.

הבה נניח שקיבלת רשימת ביטויי חיפוש רלוונטיים לדף הנחיתה, מרביתם ביטויי זנב ארוך, וכעבור חודש יש לך דו"ח על ביצועי מסע החיפוש. מתוך 1,000 קליקים אתה מגלה גם ביטוי מסוים ש-50 איש הקליקו על המודעה, לאחר ששאלו אותו בגוגל, אבל לא הייתה מהם אף המרה.

1. למה צריך להסיר ממסע הפרסום של החודש הראשון ביטויים שגוגל לא מדווח עבורם על מספר חיפושים כלשהו לחודש?    
2. למה צריך להסיר ממסע הפרסום של החודש השני את הביטוי שהביא 50 קליקים לחודש מתוך מספר יותר גדול של חיפושים בגוגל, ו-0 המרות?
על ידי <סגן משנה> 1.9k צפיות
איזי, אין פה ויכוח הכל ברוח טובה, אני לא דיברתי על חודש אלא על תקופה שלא הגדרתי אותה מראש ולצורך הדיון אני אומר שחודש לא מספיק בשביל ללמוד כמעט שום דבר בכל הקשור למילות זנב ארוך. מטרתו היא "קמפיין זנב ארוך" ומכאן באים הניפויים. ברור שבמקביל יהיה כדאי לעשות גם קמפיין שהוא אינו מוגדר ככזה בטבעיותו ובמקרה זה אני מסכים עם תשובתך.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
צביקה, הכל ודאי ברוח טובה. אבל בניגוד לקידום אתרים, תחום שבו מיעוט המידע שגוגל מואיל לחשוף יוצר בהכרח תשובות סותרות לאותה שאלה, אדוורדס אמור להיות עניין של מתימטיקה טהורה.

התנגדתי לניפויים פזיזים במקרים שבהם ההסתברות עוד לא הספיקה להתממש. איך נפעל למשל בזירה שבה ההסתברות להמרה היא פעם בשנתיים, אבל ההמרה יוצרת רווח של 10 מיליון דולר?

אשמח לתת למתעניינים הסבר יותר מורחב על ניהול אדוורדס לביטויי זנב ארוך בטלפון 02-5664676.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,091 משתמשים

שאלות קשורות

3 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 6/05/12 על ידי דיויד 170 צפיות
2 תשובות
קולות
+2
שאלה נשאלה על ידי 14/04/11 על ידי שלומי כהן <סגן משנה> 1.0k צפיות
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 22/09/12 על ידי davidnmd 460 צפיות
...