אוהו, שאלת המיליון (: חישוב החזר השקעה על פרויקט SEO זה ללא ספק עניין מורכב יותר מ(כמעט)כל מדיום אחר. בקמפיין PPC זה מאוד פשוט, אתה יודע כמה עלה קליק, מה יחס ההמרה באתר וכמה בסוף היום שילמת על כל ליד כמעט בזמן אמת. בפרויקט SEO אתה משקיע משאבים (זמן וכסף) ונהנה מאפשרות לתועלת עתידית (תלוי מן הסתם בהצלחת הפרויקט).
או במילים אחרות, אין לי נוסחא לתת לך, אבל כמה נקודות למחשבה ובדיקה כן:
1. מהיכרות דיי בסיסית עם זירת החיפוש שאתה מכוון אליה - יש המון אתרים שמוכרים לידים בתחום בסכומים צנועים בהרבה מאלו שציינת (אתה לא לוקח סיכונים, החזר השקעה מיידי ופעילות מדידה).
2. אני חושבת שחשוב שיהיה לך אתר, בין אם תנהל פעילות SEO ובין אם לאו. לא חתמת בשימך אז אני לא יודעת מי אתה, אבל סתם בשביל הספורט - ממליצה לך לבדוק ב - Google Keyword Tool אם יש חיפושים על השם שלך או שם המשרד. אם כן, בהנחה שיהיה לך אתר תוכן פשוט שיכיל טקסטים מתאימים, ככל הנראה תוכל להופיע בתוצאות על השם שלך ושם המשרד ללא השקעה משמעותית בקידום.
3. נסה להציב את זה כיעד מול ספק ה - SEO שתבחר לעבוד מולו, שוב - אני לא יודעת מה התחום וכו', אבל בכל תחום ניתן לאתר ביטויים לא כל כך תחרותיים ולהביא דרכם quick wins... ותוך כמה חודשים להתחיל לראות החזר השקעה.
בהצלחה.