אינני יודע מדוע יש הבדלים בין שתי גירסאות הכלי אבל להבדלים שבין הנתונים שהכלי מספק לעומת נתוני הקמפיין בפועל יש הסבר פשוט: הכלי מספק לך נתונים הסטוריים אודות הזירה, אבל בפועל תחוייב על פי מה שיתרחש במהלך פרק הזמן של הקמפיין, במונחים של מחיר לקליק ומיקום המודעה שלך בסדר הצגת המודעות. ומה שיתרחש בעתיד יושפע מנתונים נוספים כמו ה-Quality Score שימדד, ההסטוריה המצטברת של ה-CTR, ובעיקר מה יעשו המתחרים שלך, מה גוגל ימדוד אצלם ואיזה מתחרים יתווספו או יגרעו במהלך הקמפיין. אם נתת ביד של 2$ ובמהלך הקמפיין מתחרייך יעלו את הביד שלהם מסביבות 1.50$ ל-2.50$ המודעה שלך תוצג במקום יותר נמוך ואתה תחוייב במחיר שונה מאשר קודם.
החשיבה הפשטנית שאתה ניצב לבד מול גוגל היא מופרכת גם בפרסום הממומן וגם בקידום האורגני.