ברוב מערכות ניהול התוכן, ברירת המחדל היא שהכותרת שמופיעה ב-Body (בין שהיא מיושמת ב-H1 או H2 וכו') משמשת גם כ-title tag (לרוב בתוספת של שם האתר). כלומר, ה-titles זהים או דומים מאד לכותרות הפנימיות.
ביותר ויותר סביבות יש היום אפשרות לערוך ישירות את ה-title tag כך שיהיה שונה מהכותרת. לדוגמא, אם כותרת של מאמר היא "101 דרכים לאכול מרק ירקות" יכול להיות שנרצה לשנות את ה-TT למשהו כמו "מרק ירקות, 101 דרכים לאכול אותו" או סתם "מרק ירקות".
אישית, אני מאמין שאם הכותרת וה-title נראים טבעיים ויש להם מרכיבים משותפים (מן הסתם מילת המפתח שאנחנו רוצים לקדם), אז לא צריכה להיות עם זה בעיה. מטעמי זהירות, אני משתמש באפשרות להפריד בין השניים ולהשתמש ב-title שונה מהכותרת, רק כשאני רוצה כותרת "טיזרית" וברוב המקרים פשוט משתדל לתת כותרת שתענה על שני הצרכים ותתאים לגולש וגם לגוגל.
מה דעתכם? האם אני זהיר מדי? או שאולי אני לא זהיר מספיק ועדיף שהכותרות וה-titles יהיו זהים לחלוטין תמיד?