היי פיני,
יש הרבה מאד דברים שאפשר לבדוק והרבה מאד כלים שאפשר להשתמש בהם. בשום מקרה לא תקבל מידע חד משמעי, כי רק גוגל יודעת איזה משקל יש לכל פרמטר. בכל אופן יש כמה דברים שכדאי לבדוק וגם פשוט יחסית:
א. בדוק את מספר הדפים המאונדקסים (site:) ודגום את ה-cached versions שלהם. אתר גדול שדפיו נזחלים (as in get crawled) בתדירות גבוהה, הוא אתר חזק.
ב. השווה את פרופילי הלינקים של האתרים (יש הרבה כלים שיתנו לך הפרמטרים העיקריים. אני אוהב את Majestic). השווה את מספר הלינקים הכולל, מספר הדומיינים המקשרים, פיזור הלינקים על פני הזמן ובין דפי האתר, הגיוון בסוגי הלינקים (ac, .edu, .gov, nofollow, מסחרי/לא מסחרי וכו').
ג. השתמש בכלי מדמה-זחילה כדי לבדוק את האתרים בכל מה שקשור לתקניות, תקינות, ביצועים, וכו'. אתה יכול להשתמש באחד מהכלים של A1 שהם מסחריים אבל יש גירסאות התנסות. כלי פשוט יותר, מהיר משמעותית ומאד נוח כדי לקבל תמונת מצב הוא ה-SEO Toolkit של מיקרוסופט.
ד. כדאי לגלוש בכל אחד מהאתרים, להתרשם מחווית המשתמש שלהם, לקרוא את התוכן שלהם, ואפילו לנסות את השירותים שלהם אם אפשר. אין כלי אינסטנט שיאמר לך אם מדובר באתר טוב או גרוע מנקודת המבט של המשתמש.
למשימות הללו יש להקדיש כמה שעות טובות במקרה הטוב, וגם אחרי זה תדע רק קצת יותר. הדרך המהירה יותר, היא למצוא מישהו שכבר מקדם בתחום ולשאול אותו.