במעט מקרים נעשה שימוש מוצלח בפוטר כחלק מהניווט, ואז הדברים של מנשה נכונים. אבל ברוב המקרים, גולשים כלל אינם מגיעים לפוטר וכמו כל הקישורים under the fold (כלומר, שצריך לגלול כדי לראות אותם) גוגל אינו מחשיב אותם במיוחד.
לינקים טבעיים בפוטרים הם קרדיט לחברה שבנתה את האתר, למעצב, לינק לחברת האם או לאתרים אחרים המשתייכים לאותה קבוצה עסקית וכדומה. ללינקים כאלה בדרך כלל יש anchor שאיננו ביטוי תחרותי אלא brand name.
לינקים אחרים עלולים להיראות חשודים, כי הרבה מקדמי אתרים עושים abuse של פוטרים.