קודם כל, בדוק את ה-impressions וה-CTR שלך עבור הביטוי תחת search queries ב-Webmaster Tools. אם יש שינוי אתה תראה אותו שם. גוגל טרנדס לא מדויק בנפחי חיפוש קטנים ובינוניים.
אם אין ירידה בנפח החיפוש ואתה מקבל פחות תנועה מהביטוי (כלומר, ירידה ב-CTR) למרות שהמיקום שלך לא השתנה, אז יכולים להיות לזה כל מיני הסברים, אבל ההסבר הכי סביר הוא שחלק גדול מהחיפוש הוא מלאכותי (למשל, נוצר על-ידי בעלי אתרים ומקדמים שמחפשים את האתרים שלהם ולא יקליקו על התוצאה שלך).
כמובן, יש אפשרויות נוספות. למשל, אם טיפס למקום השני אתר של מותג גדול, יכול להיות שהוא יגנוב חלק מהתנועה. אם אתה מציע כלי כלשהו או שירות, שאנשים חוזרים להשתמש בו שוב ושוב, אז ייתכן שהמתחרה במקום השני מציע משהו טוב יותר ואנשים גילו את זה.
אם תגלה בכל זאת שיש ירידה בנפח החיפוש ולא רק בקליקים שאתה מקבל, אז כנראה מה שאתה רואה הוא מגמה עונתית.
אפשרות נוספת היא שאתה לא באמת מדורג ראשון אלא רואה תוצאות מותאמות אישית.