◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
398 צפיות

למה הטראפיק על מילה שאני ראשון עליה ירד ובגוגל טרנדס החיפושים עליה דווקא עלו?

על ידי <סגן> 3.5k צפיות
נערך על ידי
היי
אני סוקר את כל מילות המפתח שלי ומצב המיקומים שלהם + טראפיק לעומת מה שמוצג בגוגל טרנדז, יש לי מילה מסויימת שאני רואה בה ירידה פתאומית דראסטית בטראפיק אך היא עדיין מופיעה במקום ראשון ובגוגל טרנדז, הגרף של החיפוש הוא במגמת עלייה לגבי אותה מילה ספציפית.
מה יכולה להיות הסיבה לאיבוד טראפיק פתאומי? המילה כבר שנה במקום הראשון ועדיין שם, לפתע יש ירידה חדה. יש הסבר הגיוני לזה?

1 Answer

קולות
+1
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
קודם כל, בדוק את ה-impressions וה-CTR שלך עבור הביטוי תחת search queries ב-Webmaster Tools. אם יש שינוי אתה תראה אותו שם. גוגל טרנדס לא מדויק בנפחי חיפוש קטנים ובינוניים.

אם אין ירידה בנפח החיפוש ואתה מקבל פחות תנועה מהביטוי (כלומר, ירידה ב-CTR) למרות שהמיקום שלך לא השתנה, אז יכולים להיות לזה כל מיני הסברים, אבל ההסבר הכי סביר הוא שחלק גדול מהחיפוש הוא מלאכותי (למשל, נוצר על-ידי בעלי אתרים ומקדמים שמחפשים את האתרים שלהם ולא יקליקו על התוצאה שלך).

כמובן, יש אפשרויות נוספות. למשל, אם טיפס למקום השני אתר של מותג גדול, יכול להיות שהוא יגנוב חלק מהתנועה. אם אתה מציע כלי כלשהו או שירות, שאנשים חוזרים להשתמש בו שוב ושוב, אז ייתכן שהמתחרה במקום השני מציע משהו טוב יותר ואנשים גילו את זה.

אם תגלה בכל זאת שיש ירידה בנפח החיפוש ולא רק בקליקים שאתה מקבל, אז כנראה מה שאתה רואה הוא מגמה עונתית.

אפשרות נוספת היא שאתה לא באמת מדורג ראשון אלא רואה תוצאות מותאמות אישית.
על ידי
אני לא חושב שמשהו מההסברים שלך פוגע במקרה שלי, האתר שלי הוא די ענק ואוטוריטה גדולה, אני רואה בטרנדז שהחיפושים לא ירדו אבל באנליטיקס הטראפיק ירד.
אין מצב שרוב החיפושים אלו מקדמי אתרים כי מדובר פה על טראפיק שירד מ5000 ל1000 (ביום).
אין מצב שבמקום השני יש מוצג גדול כי אני זה המותג הגדול...
ולגבי הדירוג, אני מדורג ראשון, אני משתמש ב RANK TRACKER עפ פרוקסים שונים וכו'...
זה ממש מוזר.
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
אמרת שאובדן התנועה הוא "פתאומי". גוגל טרנדס לא בנוי לדברים פתאומיים. עליך לבדוק איך נראה הגרף ב-WMT. לא אמרת באיזה תחום האתר ובאיזו שפה הוא כתוב, אבל אם הוא אתר עסקי שפונה לקהל אמריקני, אז אולי יש ירידה אמיתית בגלל חופשת חג המולד. למשל.

כיוון אחר: האם בדקת את האפשרות שיש בעיה בקוד האנליטיקס שלך?

ועוד אחד: האם כשאתה מציג את נתוני התנועה לפי מילת מפתח, יש לך נתון שמתייחס ל-(not provided)?

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,091 משתמשים

שאלות קשורות

...