השאלה שלך היא שאלה מורכבת ואין לה בייחוד היום, תשובה אחת. זה יכול להיות תלוי פעמים רבות בהקשר, במקום ובסיווג התחום. רק לאחרונה טוענים בגוגל ששינו את ההתייחסות לגבי הערכת הקישורים- הרשת כולה רוחשת בספקולציות אולם כל עוד גוגל לא יספקו מידע בעניין הכל ניחושים ואפשרויות.
כעקרון, ההנחה הבסיסית שלי היא שככל שמדובר בביטוי שהוא יותר כללי (כמו טכנאי מחשבים שהוא ביטוי כללי למדי בהשוואה ל"טכנאי מחשבים בתל אביב) כך הדף המתאים לו צריך להכיל מידע אשר יתמוך בכל מגוון האפשרויות להם הגולש עשוי היה להתכוון או לפחות לקשר אליהם.
גוגל, לעניות דעתי לפחות, מבין יותר את התוכן בו עוסק הדף לפי הקונטקסט, הקישורים וההפניות החיצוניות אליו. אינך חייב להסתמך על קישורים פנימיים ואין כל עדות שיותר קישורים פנימיים, בכל מצב נתון, יספקו יותר ערך מפחות. חשוב על הרלוונטיות של הקישור כאשר אתה נותן אותו (מתוך האתר ומסגרת התוכן הספציפית)
מצד שני, על מנת לספק חווית משתמש טובה לגולש, כדאי לך למקד אותו באמצעות קישורים נכונים בתוך האתר ולהיות עקבי. אם יש לך ערוץ מידע עבור טכנאי מחשבים ואחר עבור שליטה מרחוק אין הרבה טעם לקשר, מתוך האתר לערוצים האלו פעם בשם הזה ופעם בשם אחר(אלא אם מדובר במילה שהיא שם נרדף או הטיה למילה אחרת). פעמים רבות הגיוני שהאתר יהיה בנוי בהררכיה של קישורים מהכללי יותר לספציפי יותר.
בכל ההקשור לקישורים חיצוניים ההגיון אומר שיהיה גיוון היות וקישורים טבעיים אשר ניתנים מתוך רצון להעיד על תוכן איכותי אינם בהכרח ממוקדים במילת מפתח אחת.