◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+4
1.2k צפיות

האם עדיין יש טעם להוסיף אתר לאינדקס אתרים?

על ידי 220 צפיות
נערך על ידי
רציתי לדעת האם יש טעם בקישורים מאינדקס אתרים? אני יודע שבעבר זה היה מאוד נפוץ השאלה מה קורה היום כי שמעתי לא שזה כבר לא עוזר.
תודה מראש על העזרה.
על ידי 270 צפיות
נערך
ישנם אינדקסים שהאינדוקס בהם חשוב עבור גוגל, בישראל משמעותי מכולם הוא דימוז.
אבל - וזה אבל גדול - כמעט בלתי אפשרי להירשם שם, מסיבות שונות עליהן ניתן לקרוא באינטרנט.
לגבי רישום באינדקסים - עבור קידום האתר בגוגל אין בכך תועלת רבה, מבחינת שיווק והאפשרות להגיע ללקוחות חדשים - זה מועיל ומביא גולשים. כמובן שעליך לתת את המידע בצורה מעניינת ומרגשת.
בהצלחה!

3 Answers

קולות
0
על ידי 230 צפיות
לפי מה שאני יודע זה לא מועיל מבחינת קידום,
אבל זה לא יכול להזיק לך..
תפרסם(לא באופן מוגזם) ואולי ייצא לך משהו מזה..
קולות
0
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
מאט כץ ענה על זה באחד הסרטונים שלו, ואמר שאם מדובר באינדקס גדול ורציני או כזה שקשור לנושא של האתר שלנו, אז כן - כדאי. אבל הוא ממליץ לא להגזים ולרשום את האתר לכל אתר אינדקס שמוצאים ורומז שזה אפילו עלול להזיק.

לדעתי, רישום להרבה אינדקסים הוא פרקטיקה טובה (או לפחות כזו שיש בה תועלת מסוימת) בתנאי שהלינקים מהאינדקסים מהווים מרכיב משני וקטן יחסית בתוך סך הלינקים שהצלחנו להשיג. במסגרת יצירת Natural link profile, חשוב להקפיד שלא יהיה מינון גבוה מדי של לינקים מסוג מסוים, ובגלל הסינון הלא קפדני של אתרי אינדקס קטנים קל להתפתות להתבסס עליהם בצורה מוגזמת.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מאז עבר זמן רב ויש להניח שגוגל התחילו לסמן כל Natural link profile כתוצר של פעולה מלאכותית שנועדה להציג מצג שוא של מהלך עניינים טבעי. מה עוד שיש להניח שזה גם מפחית את ציון הרלוונטיות של הדף המקושר לביטוי המפתח המרכזי שלו. כתבתי על כך בתגובה לתשובה שלך לשאלה אחרת.

אני ממליץ בחום להזהר מאד מפני תסמונת "שולית הקוסם".
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
אי אפשר "לסמן כתוצר של פעולה מלאכותית" מה שלא נוצר בפעולה מלאכותית. כשלקוח שלי מצליח ליצור Link bait מוצלח ומקבל עשרות לינקים מבלוגים, או מפרסם מאמר אורח באתר תוכן גדול עם לינק חוזר, אלו לינקים טבעיים שעוזרים לבנות פרופיל קישורים טבעי.

לעומת זאת, אם מחשש "להפחית את ציון הרלוונטיות של הדף המקושר לביטוי המפתח המרכזי שלו" אתה משתמש ב-Anchor קבוע לקישורים נכנסים, זו דרך מצוינת להבטיח שמחלקת הספאם החדשה של גוגל ישראל תעלה עליך בסופו של דבר. מדוע? כי זה לא טבעי. דברים כאלה לא קורים מעצמם. זו אנומליה שקל לזהות אותה אלגוריתמית ולהציף ל-Auditing.

אני לא בטוח שהבנתי את העניין עם שוליית הקוסם, עמנואל. אם יש משהו שאתה רוצה להגיד לי, אולי כדאי שתקרא לילד בשמו במקום לרמוז רמזים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אינני מתייחס ל- Link bait, שהיא פעלוה מלאכותית שנועדה לעודד יצירת קישורים טבעיים, אלא להמלצתך:
"במסגרת יצירת Natural link profile, חשוב להקפיד שלא יהיה מינון גבוה מדי של לינקים מסוג מסוים", ולמקרה הפרטי של טקסט עוגן זהה לקישורים הזהים. אם אתה באמת רוצה לבלבל את גוגל באמצעות גיוון טקסט העוגן עליך לוודא שבעלי הדפים המקשרים טורחים לגוון את פסקת הטקסט שבה כלול הקישור כדי להתאימה לטקסט העוגן המגוון שנבחר, ולהתאים לאותה פסקה גם את תג הכותרת ושאר טקסט הדף.

שוליית הקוסם למד ממורהו איך להפעיל קסם אבל לא למד איך להפסיק את פעולתו. אני מתרשם מהציטוטים שלך שאתה מייחס אוטוריטה גבוהה לאישים כמו ראנד פישקין, אבל נמנע מלחפש אצלם שגיאות ונימוקים חלשים. בתחום קידום האתרים (website promotion נגד מתחרים, בניגוד לאופטימיזציה SEO למנועי החיפוש), כמות המידע שיש למומחים על המערכת (פרטי האלגוריתם וציוני הרלוונטיות של תוצאות החיפוש) איננה עולה על 5%. חשיבה ביקורתית היא אחד מכלי העבודה ההכרחיים.

מכל מקום, לא התכוונתי להעליב אותך חלילה.
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
מסכים לגבי חשיבה ביקורתית. ברור שאני לא מקבל את דבריהם של פישקין, וול, גריי ואחרים כפשוטם. גם אני לא מספר כל מה שאני יודע ואני יוצא מתוך הנחה שכל מי שיודע יותר ממני, עשוי לשמור לעצמו כמה קלפים בשרוול. זה בלי להזכיר את הדיסאינפורמציה, הטעויות התמימות וגורמים אחרים שמשפיעים על  אמינות המידע (והספקולציות).

אהרון וול, באופן ספציפי, אמין בעיני כי הרבה דברים שהבין אינטואיטיבית וכתב עליהם לפני חמש שנים התבררו בדיעבד כנכונים. פישקין ו-SEOMoz בכלל, מבצעים לדעתי מחקרים שקצת מזכירים את מה שאתה עושה. וגם אני, נעזר מדי פעם באחי שהוא סטטיסטיקאי מחונן, כדי לנסות לקבל תשובות טובות או לפחות לשאול טוב יותר את השאלות.

בכל אופן, אני גם מאמין בשכל ישר; ברגע שאתה מודע לקיום של גוגל ופועל כדי לשפר מיקומים בתוצאות חיפוש, בהגדרה הפעילות שלך היא מלאכותית, אפילו אם אתה White hat לגמרי. אבל זה בסך-הכל הגיוני - גם כשאתה משווק מוצר במקום להניח לו להשתווק בכוחות עצמו, אתה מבצע מניפולציה על השוק. ההבדל בין משווקים הוא ביושרתם, באתיות של השיטות שלהם וביכולת שלהם לשדך בין מוצרים לקהלי יעד באופן שכולם מרוויחים ממנו.

ומצד שני, כאשר עיתונאי מפרסם סקופ באתר חדשות ובוחר לו כותרת פרובוקטיבית, הוא בעצם יצר Link bait גם אם לא התכוון לזה. כלומר, אתה יכול לחשוב ולפעול "נכון" גם בלי להבין כלום בקידום. אם אתה גם מבין SEO אז אדרבא ואדרבא.

הקונספט של Natural link profile חשוב במיוחד למי שרוצה לקבוע סייגים ולבקר את עצמו. מצד אחד, זה לגיטימי שאני ושותפיי העסקיים נקשר זה לזה - אנשים עשו זאת גם לפני שהיה SEO.  באופן טבעי, אנחנו לא נרצה להשתמש ב-Anchors כמו "הקלק כאן".

אבל אם שם החברה שלי איננו "כובעים" אלא "משה כובענים מומחים" אז לקשר רק מהמילה "כובעים" זו מניפולציה שקופה שקל לזהות אותה ולהעניש עליה. באותו אופן, אם האתר שלי מקבל אך ורק לינקים מפוטרים, זה עלול להיראות קצת חשוד. אתרים טובים ומותגים מצליחים מאוזכרים ברשת עם ובלי לינקים, בשמם המלא או בכינויים שונים, וה-Anchors שלהם תמיד משתנים.

לכן, העצה שאהרון וול חוזר עליה שוב ושוב, "Mix your anchors up" היא לדעתי עצה טובה מאד. לא בגלל שהיא תביא אותך הכי מהר למקום הראשון אלא משום ששימוש ב-Anchor קבוע עלול להיראות כאנומליה ולהזיק לך.

לא נעלבתי, אבל תודה על המשפט האחרון. מתנצל אם חשדתי בכשרים.
קולות
0
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
לפי דעתי רישום לאינדקסים הנחשבים לגדולים הוא מועיל וזאת מכיוון שמלבד שמקבלים קישור לאתר ניתן להתפרס מבחינת הכרת גולשים בכמה שיותר מקומות ברשת - כלומר עד שימצאו את האתר שלך בעמוד ראשון יכולים בינתיים למצוא אתר האתר מתוצאות חיפוש המגיעות מהאינדקסים - הרעיון הוא שברגע שרושמים אתר לאינדקס חשוב שבכרטיס העסק שלך יהיה תוכן כתוב איכותי ורלוונטי לאתר אותו אתה מקדם, מעין מאמר קטן שמספר על העסק/אתר אותו אתה מקדם  וברגע שיוצא קישור ממאמר רלוונטי הרי זה משובח.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אשמח מאד לראות כמה דוגמאות של דפים באינדקסים המופיעים גבוה בתוצאות החיפוש לביטויי חיפוש תחרותיים (מלבד "דפי זהב").
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
לא ציינתי בדבריי את המילים : "מופיעים גבוה בתוצאות" + "ביטויי חיפוש תחרותיים".
הכוונה הייתה שבמידה ועולה אתר חדש שאין לו כמעט דפים מאונדקסים בגוגל יוכלו למצוא אותו דרך אינדקסים שונים מכיוון שאלו מתאנדקסים יותר מהר.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
איך ימצאו אותו דרך האינדקסים אם את האינדקסים עצמם אי-אפשר למצוא (מיקומים גבוהים; זירות תחרותיות = נפח חיפוש סביר)?
על ידי
בתגובה ובשאלה לזקן השבט-אני התחלתי לקדם את האתר שלי לפני כ-4 חודשים והשתמשתי בהרבה אינדקסים ודירקטורים בניו-יורק וקבלתי רנקינג יפה  מאוד על מספר גבוה של מלות חיפוש-בהנחה שזה הגורם העיקרי!
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
זוהי כוונתי בדיוק שלפעמים אנשים מחפשים ביטויים ספציפיים שאין עליהם תחרות משמעותית, אבל בכל זאת ישנם כמה אנשים אפילו אם בודדים במספר, אשר מחפשים וניתן למצוא אתר חדש דרך האינדקסים, מה שסביר להניח לא היה קורה לאתר חדש!

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,104 משתמשים

שאלות קשורות

3 תשובות
קולות
0
1 תשובה
קולות
+1
1 תשובה
קולות
+2
4 תשובות
קולות
+2
2 תשובות
קולות
–1
...