מסכים לגבי חשיבה ביקורתית. ברור שאני לא מקבל את דבריהם של פישקין, וול, גריי ואחרים כפשוטם. גם אני לא מספר כל מה שאני יודע ואני יוצא מתוך הנחה שכל מי שיודע יותר ממני, עשוי לשמור לעצמו כמה קלפים בשרוול. זה בלי להזכיר את הדיסאינפורמציה, הטעויות התמימות וגורמים אחרים שמשפיעים על אמינות המידע (והספקולציות).
אהרון וול, באופן ספציפי, אמין בעיני כי הרבה דברים שהבין אינטואיטיבית וכתב עליהם לפני חמש שנים התבררו בדיעבד כנכונים. פישקין ו-SEOMoz בכלל, מבצעים לדעתי מחקרים שקצת מזכירים את מה שאתה עושה. וגם אני, נעזר מדי פעם באחי שהוא סטטיסטיקאי מחונן, כדי לנסות לקבל תשובות טובות או לפחות לשאול טוב יותר את השאלות.
בכל אופן, אני גם מאמין בשכל ישר; ברגע שאתה מודע לקיום של גוגל ופועל כדי לשפר מיקומים בתוצאות חיפוש, בהגדרה הפעילות שלך היא מלאכותית, אפילו אם אתה White hat לגמרי. אבל זה בסך-הכל הגיוני - גם כשאתה משווק מוצר במקום להניח לו להשתווק בכוחות עצמו, אתה מבצע מניפולציה על השוק. ההבדל בין משווקים הוא ביושרתם, באתיות של השיטות שלהם וביכולת שלהם לשדך בין מוצרים לקהלי יעד באופן שכולם מרוויחים ממנו.
ומצד שני, כאשר עיתונאי מפרסם סקופ באתר חדשות ובוחר לו כותרת פרובוקטיבית, הוא בעצם יצר Link bait גם אם לא התכוון לזה. כלומר, אתה יכול לחשוב ולפעול "נכון" גם בלי להבין כלום בקידום. אם אתה גם מבין SEO אז אדרבא ואדרבא.
הקונספט של Natural link profile חשוב במיוחד למי שרוצה לקבוע סייגים ולבקר את עצמו. מצד אחד, זה לגיטימי שאני ושותפיי העסקיים נקשר זה לזה - אנשים עשו זאת גם לפני שהיה SEO. באופן טבעי, אנחנו לא נרצה להשתמש ב-Anchors כמו "הקלק כאן".
אבל אם שם החברה שלי איננו "כובעים" אלא "משה כובענים מומחים" אז לקשר רק מהמילה "כובעים" זו מניפולציה שקופה שקל לזהות אותה ולהעניש עליה. באותו אופן, אם האתר שלי מקבל אך ורק לינקים מפוטרים, זה עלול להיראות קצת חשוד. אתרים טובים ומותגים מצליחים מאוזכרים ברשת עם ובלי לינקים, בשמם המלא או בכינויים שונים, וה-Anchors שלהם תמיד משתנים.
לכן, העצה שאהרון וול חוזר עליה שוב ושוב, "Mix your anchors up" היא לדעתי עצה טובה מאד. לא בגלל שהיא תביא אותך הכי מהר למקום הראשון אלא משום ששימוש ב-Anchor קבוע עלול להיראות כאנומליה ולהזיק לך.
לא נעלבתי, אבל תודה על המשפט האחרון. מתנצל אם חשדתי בכשרים.