גולש עסוק שעובד על מספר מטלות רב בעת ובעונה אחת (וזה ודאי נכון לגבי כל מי שעובד 8 שעות או יותר מול מחשב) מאריך בהכרח את זמן השהות שלו בכל דף אינטרנט, כי בזמן שהדף נפתח הוא קופץ למטלה אחרת, לאחר שהוא חזר לדף וקרא חלק הוא שוב עשוי לקפוץ למטלה אחרת וכו'.
הדוגמה החביבה עלי היא של דף של סניף בנק שהקהל נכנס אליו רק כדי לברר את מספרי הטלפון ואת שעות הפתיחה. שיעור נטישה שמתקרב ל-100% יעיד על שביעות רצון הגולש, שלא נאלץ לחפש את המידע הזה בתוך אלפי מילים של מלל מיותר. איך יכול גוגל לדעת מתי שיעור נטישה גבוה מעיד על שביעות רצון ומתי לא?