א. צריך להבין איך פועל מנוע חיפוש מהטיפוס של גוגל. אם לכל קישור ערך של 0.001 נקודה ואילו ללחיצה "כשרה" על קישור ערך של 100 נקודות, אבל איש לא יוצר קישורים שמזמינים לחיצות כשרות, גוגל נאלץ להציג במקום הראשון את מי שיש לו הכי הרבה קישורים שערכם קרוב ל-0 ובמקום השני את מי שיש לו פחות מאשר למס' 1 אבל יותר מאשר לכל האחרים, וכך הלאה (אני מתעלם לצורך הדין משאר הפרמטרים).
ב. יש ראיות מוצקות (למשל דפי ויקיפדיה), שגוגל פועל מזמן על פי הפירוש המחמיר ל"הנחיות גוגל למנהלי אתרים" שהצגתי מעלה. הסיבה שאת לא כל כך רואה את זה בגוגל ישראל היא שכולם עושים את אותם קישורי חסרי ערך רק משום ש"זה מה שכולם עושים" ואיש לא מעיז לחרוג, מה עוד שתקציב הקידום הזעום לא מאפשר לחרוג.
ג. אין לך דרך לצפות בשיפור ציון הרלוונטיות של הדף כתוצאה מעצם יצירת קישור "טוב" אליו, או האם השיפור מתרחש רק לאחר שימוש "כשר" באותו הקישור. כל מה שנתון לנו בשלב זה הוא "הנחיות גוגל למנהלי אתרים", והמגמה המסתמנת מהמלחמה בקישורים מלאכותיים שנועדו רק לשיפור ציון הדף המקושר, ומיושמת ב"פנדה: וב"פינגווין".