גלית, בתשובתי אינני מתייחס למשרד הקידום המסויים שציינת אלא לבעיה העקרונית, והיא שלקוחות לא מסוגלים להבין את משמעות הצגות "הצלחות" מהעבר משום שהם לא מסוגלים להעריך את רמת הידע המקצועי ואת כמות העבודה שהיו דרושות להשגת אותן "הצלחות". כך למשל:
א. אם רמת התחרותיות היתה ונשארה נמוכה מאד, אולי נדרשה חצי שעת עבודה בסה"כ ורמת ידע בסיסית ביותר. האתר ישאר במקום הראשון שנים רבות כי אין מי שיפיל אותו משם.
ב. גם אם רמת התחרותיות היא כיום גבוהה למדי, אבל ה"הצלחה" הושגה לפני שנים רבות, ומאז המיקום נשמר בתקציב חודשי נמוך, אי-אפשר לחזור על ההצלחה הזאת כיום אלא בתקציב חודשי גדול מאד. כך למשל, מי שהביא לפני 5 שנים אתר למקום הראשון בזירה תחרותית בתקציב חודשי מתמשך של 1,000 ש"ח, איננו יכול לחזור על ה"הצלחה" שלו עצמו תוך 6 חודשים אלא בתקציב של יותר מ-11,000 ש"ח לחודש למשך 6 חודשים, ואחר כך אפשר להקטין. משמע, עבודת הקידום המצטברת במשך שנים היא שחוסמת את המתחרים.
ג. משרד הקידום שמעסיק את צוות העובדים הכי מוכשר, הכי חרוץ והכי מיומן, נכשל לעתים קרובות בזירות תחרותיות, כי ללקוח אין די תקציב או די נחישות להמשיך ולממן את עבודת הקידום עד להשגת ניצחון מוחלט על המתחרים. אז מי נכשל כאן - משרד הקידום או הלקוח?