קופירייטר, כותב תוכן, יועץ איסטרטגי וכל בעל מקצוע שרכש אוריינות מחשב יכול היה עד עכשיו להפוך למקדם אתרים בתוך מספר שעות לימוד זעום. אבל לא להפך!
חשוב על הכישורים האישיים הנדרשים מבחור ישראלי כדי לכתוב באנגלית, או אפילו בעברית, תוכן לאתר שעולה באיכותו על התכנים המצויינים של המתחרים, ישכנע מנהלי אתרים אחרים לקשר אליו קישורים טבעיים לתועלת המבקרים שלהם, יגרום לגוגל לשלוף מתוך טקסט הדף מילים שיבנו תגי כותרת ותיאור שמותאמים לביטוי החיפוש הספציפי שנשאל, אבל שכותב התוכן בחר, או ימציא פתיון קישורים מוצלח שלא ניתן להעתקה.
מהניסיון שלי, הכישורים האישיים של מקדמי האתרים, כמעט ללא יוצא מהכלל, הם דווקא כישורים טכניים שלא מתיישבים בכלל עם מה שתיארתי פה.