ההבדל הוא בזה שהקישור מהמודעה צריך להיות no-follow. אחרת גם הוא יגרום לעונש.
הבדל נוסף הוא שקישורים קנויים במחיר גבוה, אכן מקפיצים את ציון הרלוונטיות של הדף המקושר (אלא אם המוכר נוכל) ואם הזירה איננה סופר-תחרותית, גם המיקום קופץ מעלה. זה לא בהכרח בזכות ה-Page Rank של הדף המקשר - זה יכול להיות כל פרמטר סמוי שמשפיע מאד על ציון הדף המקשר, בשל כך גם על ערכו של הקישור היוצא, ובעקיפין על גם על ציון הרלוונטיות של הדף המקושר ממנו.
גוגל כותבים ((
http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=40349)):
"Our algorithms can distinguish natural links from unnatural links. Only natural links are useful for the indexing and ranking of your site."
משמע, הם מאתרים בקלות את מוצא הקישורים שהקפיצו מאד את הציון (כי גוגל הוא שחישב את הציון לפני ואחרי הוספת הקישור) מבינים מיד שהקישור מלאכותי (למשל דף מאתר מרוסיה שמקשר לדף באתר בעברית) ומבינים היטב שאין פה שום מקריות אלא מכירת קישורים.