לא הבנתי את התשובה של רועי בן עמי. אז בואו נעשה סדר במונחים:
דף נחיתה הוא דף האינטרנט שאליו מקשרת מודעה ממומנת. הוא יכול להיות דף הבית של אתר בעל דף אחד בלבד, שנוצר רק כדי לשמש כדף הנחיתה של המודעה, הוא יכול להיות דף פנימי באתר שנוצר גם הוא רק כדי לשמש כדף הנחיתה, והוא יכול להיות דף הבית או דף פנימי של אתר, שבנוסף לתפקידו באתר משמש גם כדף הנחיתה של המודעה. אם לדף הזה יש תפקיד באתר מתעוררת בצדק שאלת היעוד הכפול שלו ואפשרות ההתנגשות בין הביצועים
שלו כדף נחיתה למודעה לבין הביצועים שלו כדף שחייב להופיע בתוצאות החיפוש העליונות בזירה תחרותית. כי אם הזירה איננה תחרותית אין כל צורך לרכוש מודעה ממומנת וממילא אין התנגשות. במהלך השנים האחרונות נאלצתי לתקן שוב ושוב חברים בפורומים שקראו בטעות בשם "דף נחיתה" לכל דף אינטרנט, גם אם הוא לא שימש מודעה ממומנת ובילבלו את עצמם ואת הקוראים האחרים.
הביצועים של דף נחיתה הם פונקציה של מכפלת שלושה גורמים ידועים ועוד גורמים שאינם ידועים: המחיר שמוכנים לשלם (ערך הביד) כפול ציון האיכות (QS) כפול יחס ההקלקה (CTR). מאחר והפער במחיר בין מודעה אחת לזו שמוצגת תחתייה לא יכול לעלות על סכום שנקבע, שיפור ציון האיכות או יחס ההמרה עשוי להוריד את מחיר הביד שלך מתחת למה שהצעת. (ואני מבקש ממי שהם מומחים גדולים ממני ב-Adwords לתקן אותי אם שגיתי במשהו.)
לעומת זאת, הביצועים של דף בתוצאות החיפוש האורגניות הם פונקציה של היחס שבין ציון הרלוונטיות המשוקלל שלו לביטוי הנתון, לבין הציונים של דפי המתחרים. בניגוד למה שנכתב בתשובה הקודמת ובתגובות אליה, לא צריך לקבל ציון מעל סף כלשהו בכל מיני פרמטרים ("גוגל קובע שאתה ראוי לקידום" על פי תדירות עדכון התכנים), די בכך שציון הרלוונטיות המשוקלל יהיה גבוה משל כל המתחרים כדי להיות מוצג במקום הראשון. כי אם השגת ציון מירבי בפרמטר עדכון התכנים, והמתחרה שלך השיג ציון גבוה בפרמטר אחר, אבל הציון המשוקלל שלו הפך לגבוה משלך בנקודה אחת בלבד, אז "גוגל יקבע שאתה ראוי דווקא לנסיגה."