◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
1.4k צפיות

קידום דף מודעה בגוגל אדוורדס למקומות הראשונים

על ידי 140 צפיות
שלום,

עד היום אני רואה בדף הנחיתה דף קצר ולעניין שלא מסיח את דעת הגולש ואפשרות ליצירת קשר.
לא מזמן שמעתי, שגם בגוגל אדוורדס העמודים המקושרים למודעה נלחמים אורגנית על המקומות הראשונים. בעצם זה חלק הציון איכות של המודעה.
לכן העמודים המפורסמים, שמקושרים למודעות, הבנויים טוב יותר ימצאו ראשונים יותר.
אם כן, אני צריך לבנות דף נחיתה קצת יותר רציני, לדוגמא עם מאמר נחמד, מילות מפתח, קישורים...?
בעצם, לפי מה ניקבע המיקום ב'אדס'? מה הכי משפיע ומה הכי כדאי?

עריכה:
באחד מהמדריכים של גוגל נאמר:
אחד הפרמטרים לחישוב ציון האיכות הוא ''איכות דף הנחיתה שלך: מידת הרלוונטיות, השקיפות וקלות הניווט של הדף שלך''
https://support.google.com/adwords/answer/2454010?hl=iw
אפשר בבקשה קצת פירוט?

תודה!
שמעון.

1 Answer

קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
שיפור ציון האיכות של דף הנחיתה לא ישפר במישרין את מיקום המודעה בסדר הצגת המודעות, אבל יוריד את המחיר לקליק, וכך תוכל או לשפר את המיקום על ידי הגדלת הביד, או לקבל יותר קליקים באותו תקציב יומי.

בניית דף נחיתה "קצת יותר רציני" היא גישה שגויה בתחום הפרסום והקידום. כל עוד אינך חושב במונחים של מצויינות ממש, כדי לגבור על העבודה הטובה מאד של מתחרייך, התוצאות יהיו תמיד עלובות ורחוקות מאד מהמרב שניתן להשיג.

במהלך שבועות האחרונים הגעתי למסקנה שהשינוי המהפכני שהנהלת חברת גוגל מבצעת בהדרגה בשיטת דירוג תוצאות החיפוש האורגניות חייב להיות מיושם גם בשקלול ציון האיכות של דפי הנחיתה למודעות פרסום. משמעות הדבר היא שלא מערכת של גוגל שופטת מעכשיו עד כמה דף הנחיתה שלך טוב, על פי קריטריונים שקבעו עובדי גוגל, אלא שהמערכת של גוגל מודדת את רמת שביעות רצון אוכלוסיות המקליקים על המודעות ומשקללת על פי רמת שביעות הרצון היחסית את ציון האיכות של כל אחד מדפי הנחיתה. רמת שביעות הרצון מוגדרת כ"רצון (!) המבקרים להשתמש באתר (דף הנחיתה) ולשתף אותו", רצון שמקבל ביטוי באיתותים שונים של המבקרים, ללא ידיעתם, שרק גוגל יודע לפענח ולמדוד.

קרא פה על השינוי הזה וחזור לכאן אם יהיו לך שאלות:
http://searchenginewatch.com/article/2276448/Google-Improve-Your-Sites-Rank-by-Building-High-Quality-Sites-Not-Links:
Previously, the article (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=en or in Hebrew: https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw) had a line that read:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by increasing the number of high-quality sites that link to their pages.
We've bolded the key part, which was changed on May 27th, 2013 to say:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by creating high-quality sites that users will want to use and share.

מעניין לציין (לידיעתך, מנשה) שאם שואלים את המשפט האחרון  (בתוך מרכאות כפולות) בגוגל העולמי באנגלית מקבלים 28,300 תוצאות חיפוש, ואם שואלים את אותו המשפט מהדף העברי המקביל של גוגל מקבלים רק 3 תוצאות חיפוש - אחת מהן היא כמובן הדף של גוגל, והשתיים האחרות הן דפים מ- AskPavel שבהם אני מצטט את המשפט הזה מהדף של גוגל. זה רק מראה עד כמה מקדמי האתרים בישראל מחוברים למציאות העכשווית.
על ידי 140 צפיות
קודם כל, תודה על ההערה הראשונה. אני לוקח את זה לתשומת ליבי...

לא הבנתי אז אם הדף הנחיתה צריך להיות בנוי גם בתור צורה אורגנית?
צריך להיות עליו אופטמזציה?
ומה כן יכול לשפר המישרין את מיקום המודעה?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
לא. דף הנחיתה צריך רק לגרום למבקרים רמת שביעות רצון מהביקור ("רצון (!) המבקרים להשתמש באתר (דף הנחיתה) ולשתף אותו") שעולה על רמת שביעות רצונם מהביקור בכל דפי הנחיתה המתחרים, ואז תקבל את ציון האיכות המרבי וגם את מרב המכירות (בתנאי שהמחיר אצלך איננו פי 10 מאשר מחיר המתחרים לאותו מוצר או שרות). אחד המדדים לשביעות רצון הוא כמובן יחס ההמרה שבתוך דף הנחיתה (זו הרי משמעות הביטוי "שימוש" בדף הנחיתה).

קח בחשבון שאתה לא קנה מידה לרמת שביעות הרצון של אוכלוסיה בת, נניח, 10,000 איש ואישה שנכנסים לדף הנחיתה שלך מדי חודש, כי אתה עלול להיות מיעוט מבוטל באוכלוסיה הזו. גם 5-6 איש שתבקש מהם בפורומים לבקר בדף הנחיתה ולחוות את דעתם, עלולים להיות מיעוט מבוטל שטעמו הפוך מטעמם של מרבית אוכלוסיית המבקרים הצפויה.

מה שמשפר במישרין את מיקום המודעה, בציון איכות נתון, הוא הגדלת הביד לקליק והגדלת התקציב היומי. אפשר שגם מידת האטרקטיביות של מודעת הפרסום במאמץ להזמין את הקוראים אותה להקליק עליה ("יחס ההמרה" של המודעה), אלא אם ערך זה משוקלל בתוך ציון האיכות, ואז הוא משפיע בעקיפין.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
מיודע להבדל שהצגת
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
תוך כדי קריאה מחדש של השאלה ששאל Shimon skl מצאתי שלא ברור לי האם הוא מתכוון למיקום המודעה בסדר הצגת מודעות ה-Adwords או למיקום דף הנחיתה בסדר הצגת תוצאות החיפוש האורגניות.

התשובה שלי, והתגובות בהמשך, מתייחסות אך ורק למיקום המודעה בסדר הצגת מודעות ה-Adwords. מיקום המודעה חשוב מאד, כי שלושת המודעות האחרות מוצגות מעל (!) לתוצאה האורגנית הראשונה, ומושכות הרבה יותר תשומת לב וקליקים, בעוד שמודעה שבשל צירוף של ריבוי מודעות מתחרות על אותו ביטוי חיפוש (עשרות או מאות או אלפי מודעות מתחרות), ביד נמוך מאד לקליק ו\או תקציב יומי נמוך ביחס למתחרים, לא יקבלו בכלל את מספר הקליקים שמאפשר התקציב היומי וכל עבודת ניהול מסע הפרסום מתבזבזת לריק.
על ידי 140 צפיות
שלום מנשה,
התכוונתי לסדר הצגת מודעות האדוורדס.
הבנתי ממקום אחר, שאחד הגורמים העיקריים לקדם מודעה הוא אופטמזציה קלאסית של קידום, בעצם בצורה גסה, מאמר עם מילות מפתח, קישורים נכנסים ויוצאים וכן הלאה...
והשאלה הנשאלת מדוע יש דפי נחיתה ''ריקים''? לדוגמא כמו סתם מספר שורות על המוצר ואפשרות יצירת קשר.

שורה תחתונה, רציתי לברר כמה זה נכון ואם כבר מדברים אז איזה דגשים הכי חשובים לקידום המודעה שלי לשורה הראשונה.
תודה
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מה שנאמר לך במקום אחר הוא שגוי. עד לאחרונה (27-5-2013) לא הייתה שום סיבה לחשוב שיש דימיון בין אופן פעולת האלגוריתם שמחשב את ציוני הרלוונטיות של תוצאות החיפוש האורגניות (שמסודרות על פי הסדר היורד של הציונים) לבין האלגוריתם שמחשב את ציוני האיכות של דפי הנחיתה (שמסודרים על פי ערך משוקלל שכולל גם את גובה הביד לקליק, וכנראה גם גובה התקציב היומי). אבל, כפי שכתבתי לך בתשובה שלי, המצב השתנה כי שני האלגוריתמים מתמקדים עכשיו להערכתי ברמת שביעות הרצון היחסית של אוכלוסיית המבקרים מהביקור (וכבר לא בקישורים ובצפיפות מילות המפתח, כי ה"אופטימיזציה הקלאסית" נענשת על ידי גוגל מזה שנתיים, בשינוי האלגוריתם "פינגווין", עובדה שיועצי "המקום האחר" אולי לא שמעו עליה).

סבורני שכבר כתבתי לך את השורה התחתונה. אבל אם משהו לא לגמרי ברור, תמשיך לשאול.
על ידי 140 צפיות
אני קצת מתבלבל, אם אתה יכול לענות לי לפי הדוגמא.
אם נניח המודעה שלי מובילה לדף נחיתה של  מוצר, מספר שורות על המוצר, וידאו ואפשרות יצירת קשר.
הדירוג שלי בסדר המודעות, יקבע לפי גובה הביד לקליק וכמות האנשים שהשאירו פרטים?
אם אני מבין נכון, בעצם הביד והתקציב היומי, ושביעות הרצון זה שימוש בדף כמו השארת פרטים?
מה עוד משפיע על ציון שביעות הרצון?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
המיקום בסדר הצגת המודעות יושפע לפי גובה הביד, התקציב היומי ומספר האנשים שהקליקו על המודעה (יחס ההמרה של המודעה (!), המושפע גם מניסוח המודעה).

מספר האנשים שמילאו את הטופס מוגדר כיחס ההמרה של דף הנחיתה (!) בניגוד למה שמוגדר כיחס ההמרה של המודעה. אינני יודע האם גם הערך הזה משוקלל בציון האיכות של מסע הפרסום.

שביעות רצון איננה ערך מוחלט אלא ערך יחסי (בהשוואה לרמת שביעות הרצון מדפי הנחיתה המתחרים) ולכן רק גוגל יודע אותו. הדרך היחידה להבטיח את הערך המירבי היא להצטיין יותר מכולם  (!) בעריכת תוכן דף הנחיתה ותוכן המודעה. זה לא עניין טכני אלא עבודה שדורשת כשרון וכושר המצאה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
חשוב, ואפילו הכרחי, לקרוא את ההנחיות האחרונות של הנהלת חברת גוגל בנושא Adwords במקור:
http://adwords.blogspot.co.il/2014/06/more-insights-about-quality-score-and.html

אהבתי במיוחד למצוא בהן אישוש מלא להערכות שאני משמיע בפורומים מזה כמעט שנה, כולל מה שכתבתי מעלה (אם כי בעבר הנחתי שציון האיכות ניתן לדף הנחיתה, ועכשיו אני מבין שהוא ניתן למסע הפרסום בכללותו).

נא לא להגיב פה - פתחתי נושא חדש לדיון ב-http://www.askpavel.co.il/qa/14332.

4,356 שאלות

7,386 תשובות

9,949 תגובות

2,127 משתמשים

שאלות קשורות

1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 26/12/14 על ידי askingfreequs 120 צפיות
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 19/12/14 על ידי mail22 120 צפיות
1 תשובה
קולות
+1
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 5/02/15 על ידי eraz44 120 צפיות
...