◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+5
921 צפיות

מה לעשות אם המאמר שאיתו רציתי לקדם את האתר, התקדם בגוגל במקום האתר עצמו?

על ידי 250 צפיות
נערך על ידי
מה אתם חושבים כדאי לעשות?
הרי אני מוציא קישור מהתוכן של המאמר על מנת לקדם אתר אחר, ודווקא המאמר (וה-URL שלו) מתקדמים לעמוד הראשון - אך האתר לא ממש התקדם...

תודה:-)
על ידי
מרבית המגיבים טועים ומניחים שאם המאמר הופיע בעשירייה העליונה, מעל לאתר שהוא מקשר אליו, זה מעיד על המון "כח" למאמר ושרצוי מאד לנצלו. אבל יתכן וציוני הרלוונטיות של המאמר ושל האתר קרובים לאפס, עם טיפה יתרון למאמר - סימן מובהק לזירה שאיננה תחרותית.

אם כך הדבר, מיקום בעשירייה העליונה איננו פרס מטעם גוגל על איכות או "כח" יוצאי דופן - המיקום רק מראה שלכל שאר תוצאות החיפוש ציון רלוונטיות עוד יותר גרוע. לעומת זאת, בזירות תחרותיות, שבהן למאות ולאלפי תוצאות חיפוש ציוני רלוונטיות גבוהים מאד, בזכות השקעה מצטברת רבה בכמות ואיכות עבודת הקידום, המיקום בעשירייה העליונה מראה שתוצאת החיפוש זכתה להשקעה עוד יותר גדולה משל המתחרים.

אני ממליץ להמשיך ולהשקיע עבודת קידום באתר עד שיגיע למקום הראשון.
על ידי
אנונימי, סחתיין על התגובה המדוייקת, אני מסכים עם כל מילה, רואים שיש לי פה עסק עם מישהו מקצועי:)

4 Answers

קולות
+1
על ידי <סגן> 4.3k צפיות
זה לא רע בכלל, ככה לפחות הקישור שלך שווה יותר כי הוא מגיע ממקור נורא רלוונטי.
תראה, זה קורה הרבה.. בטח בגלל שהאתר שאתה מנסה לקדם יחסית חדש, ולדומיין של האתר מאמרים יש יותר כח. אז גוגל מניח שהדף שלו יותר איכותי משלך.

אבל תמשיך לעבוד על האתר, ומהר מאוד הוא יעקוף את המאמר.. אני מאמין תוך פחות מחודש.
על ידי
ההנחה שהמאמר "נורא רלוונטי", רק משום שהוא מוצג בעשירייה העליונה של תוצאות החיפוש, היא הנחה לא מבוססת, ומאחר ובטח מדובר על זירה לא-תחרותית בגוגל ישראל בעברית, היא כנראה גם שגויה. ראה תגובתי ל- ofir.s למעלה.
קולות
+1
על ידי <רב סרן> 10.2k צפיות
אני דווקא הייתי רואה במצב הזה סוג של יתרון בשבילך. כך יש לך כרגע מופע נוסף בעמוד הראשון שממנו אתה יכול להעביר טראפיק לאתר שאתה מקדם. תסתכל על זה כאילו הצלחת לתפוס 2 מיקומים שמזרימים טראפיק למקור אחד (טוב, כמעט כי המאמר לא בטוח יעביר כל אחד...). כמובן זה לא אומר שלא צריך להמשיך לקדם את האתר המקורי :)

מה שנותר לעשות זה לעשות קצת אופטימיזציה למאמר שכרגע מדורג, בכדי להגדיל את הסיכוי שגולש אשר יגיע אליו יעבור ממנו לאתר המקורי שאתה מקדם. איך לעשות זאת?
1. להוסיף בתוכו מספר ביטויי call to action (הייתי מוסיף אחד בהתחלה ואחד בסוף, כך בוודאות הקורא ייחשף אליהם).
2. להוסיף בגוף המאמר מספר קישורים.
3. להוסיף בסוף המאמר איזו פסקת קרדיט וממנה להוציא קישור לאתר המקורי.
על ידי
ההנחה שיש בכלל טראפיק לדף המאמר, ושכדאי לכן לנתבו לאתר המקושר, טעונה בדיקה.
קולות
0
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
מה שפבל אמר.

בסך-הכל אתה מתאר מצב חיובי - הצלחת לנצל כוח של אתר חזק (אתר המאמרים) כדי לקבל לינק איכותי לאתר שלך עבור הביטוי שאתה מקדם.

מה שהכי כדאי לך לעשות הוא לחזור על ההצלחה עם אתרים נוספים. אם כמה דפים שמופיעים בעמוד התוצאות הראשון של גוגל מקשרים אליך, זה רק עניין של זמן עד שתהיה ראשון.

עניין אחר שכדאי להזכיר: אופטימיזציית דף. כדאי לעבור על הדף שאתה מקדם ולבדוק שיש בו מספיק תוכן, תמונה (קלה) עם alt רלוונטי, שימוש בביטוי הראשי ובכמה וכמה ביטויים מהשדה הסמנטי שלו וכו' וכו'. הדבר הכי טוב לעשות הוא לנסות ליצור תוכן טוב, איכותי באמת, שגם הגולש יגיב אליו בצורה חיובית - וזה עוד משהו שגוגל שם אליו לב.

אופטימיזציית דף לא פוטרת אותך מהשגת לינקים, אבל אם לא עושים אתה כמו שצריך צריך הרבה יותר לינקים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
כאמור (בתגובות שלי לכותבים האחרים) העובדה שדף מאתר המאמרים מוצג בעשירייה העליונה עבור ביטוי חיפוש שאינך יודע מהו (אבל קרוב לודאי שזהו ביטוי בעברית) איננה מעידה שאותו הדף ניחן ב"כח" יוצא דופן או ציון רלוונטיות גבוה במיוחד, במונחים מוחלטים.
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
מי הזכיר מונחים מוחלטים?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
במונחים מוחלטים, ציון הרלוונטיות של תוצאה מס' 1 בגוגל ישראל לביטוי החיפוש "רופא שיניים במחניים" הוא ציון נמוך מאד, ואילו ציון הרלוונטיות של תוצאה מס' 1 בגוגל העולמי באנגלית לביטוי החיפוש travel europe הוא ציון גבוה מאד.
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
בהנחת שהבנתי נכון את השאלה של אופיר, המאמר שפרסם מופיע במיקום גבוה מהדף אליו הוא מקשר, עבור אותו ביטוי.
קולות
0
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
זה קרה לי המון בעבר במיוחד כאשר התחרות על אותה מילה היא לא גדולה, בנוסף כנראה שהאתר שאליו העלת את המאמר הרבה יותר חזק מהאתר אותו אתה מקדם ולכן גוגל סורק אותו בתדירות יותר גבוהה ולכן גם מדרג את התוכן שלו במיקום יותר גבוה.

כמו שכבר כתבו כאן, תמשיך לעבוד על האתר, תוסיף קישורים נכנסים מאתרים רלוונטיים, תוסיף מאמרים עם קישורים נכנסים, תעדכן תוכן באתר שאותו אתה מקדם ועם הזמן התוצאות יסתדרו.

ועד אז כדאי לך ליישם את מה שפבל כתב כדי לתפוס תנועת גולשים יותר גדולה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
המונח הנכון בשפה המקצועית הוא "ציון הרלוונטיות לביטוי החיפוש הנתון". ולכן יש לומר שציון הרלוונטיות של דף המאמר גבוה משל ציון הדף שדף המאמר מקשר אליו. "כח" הוא מונח מתחום הפיסיקה ואין לו משמעות בהקשר לסדר היורד על פי ציוני הרלוונטיות שאנו מוצאים בדפי תוצאות החיפוש של מנוע חיפוש.
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
לא הזכרתי את המילה "כח" אנא שים לב לתגובתי :-)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
כתבת: "שהאתר שאליו העלת את המאמר הרבה יותר חזק מהאתר אותו אתה מקדם", משמע "כוחו" של הראשון רב יותר.
על ידי <סגן משנה> 2.0k צפיות
העיקר שהבינו את כוונתי, לפעמים ביטויים שגורים מובנים הרבה יותר טוב ממונחים מקצועיים

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,095 משתמשים

שאלות קשורות

...