מה שכתבתי מעלה היתה התשובה שנראתה לי הכי נכונה לפני כ-9 חודשים. בקריאה שניה של השאלה אני מתחיל להטיל ספק בהנחה שמאחורי כל הצעה להחלפת קישורים חייבת להיות כוונה כנה ל"שיתוף פעולה אמיתי" לתועלת שני הצדדים:
א. פעם האמנו גם ש"כל קישור עוזר". אבל לפני כ-3 שנים למדנו על קיומו של "קידום שלילי", משמע, יצירת מספר רב של קישורים נכנסים לדף הבית של אתר מתחרה, מתוך כוונת זדון (!) לגרום לגוגל להעניש אותו ולהעיף אותו מצמרת תוצאות החיפוש. גוגל נאלץ להגיב בשירות ה-Disavow. כל מי שהיה בעשיריה העליונה לביטוי "קידום אתרים" (למעט AskPavel) עף משם בזמנו, ול-Seoisrael לקח 3 שנות עבודת פרך כדי לחזור למקום הראשון!
ב. באופן דומה, מקדם אתרים ירצה לעודד אתרים מתחרים בזירה שלו להחליף קישורים עם אתר שהוא מוכן להקריב ועם כל אתר אחר "בתחומו", תוך הפרה מפורשת של "הנחיות גוגל למנהלי אתרים"
(
https://support.google.com/webmasters/answer/66356?hl=iw), כדי שהאתרים המתחרים ייענשו ויעופו מצמרת תוצאות החיפוש, בעוד ש"אתר הכסף" שלו הוא בכלל אתר אחר שמקודם בשיטות שגוגל מאשר ומעודד.
ג. יתר על כן, מקדם האתרים התמים משתמש בכלי לניתוח הקישורים הנכנסים לאתרי המתחרים שבצמרת (כגון Majestic SEO ודומיו) ומוצא שם דפים מקשרים רבים שבעליהם יחליפו ברצון קישורים גם איתו. אבל הוא לא יודע שכל אתר מתחרה שכזה עלול לעוף משם מחר או מחרתיים, משום שרק בהחלפת הקישורים הבאה יתווסף "הקש ששבר את גב הגמל" מבחינת גוגל. העיקרון הזה איננו המצאה שלי - הוא נאמר על ידי איש גוגל, John Mueller, בהסבר שהוא נתן לאחד ממקדמי האתרים הבכירים בישראל, שהתלונן בפניו על שהאתר שלו נענש.
דיון מאיר עיניים בנושא הזה תמצאו ב-
http://www.actv-tec.co.il/viewtopic.php?f=6&t=5337.