בניגוד לטענתך, וותק האתר (שלא לדבר על וותק הדומיין) לא משחק שום תפקיד בשקלול ציון הרלוונטיות של הדף לביטוי חיפוש נתון, כי כל הדפים ברשת האינטרנט צוברים וותק בדיוק באותו הקצב ומשתמשי גוגל אינם בודקים מה הוא הוותק של תוצאת חיפוש כדי להחליט האם לבקר בה או לא. אם זה לא היה נכון היינו צופים בצמרת תוצאות החיפוש לביטויים שלא מושקעת עבורם עבודת קידום, רק אתרים וותיקים.
מה שכן, בעידן שבו שיטת דירוג תוצאות החיפוש התבססה בעיקר על תכונות הדפים המקשרים, אתרים וותיקים צברו הרבה מאד שעות עבודת "בניית קישורים", ובעליהם של אתרים חדשים נאלצו להשקיע במספר עצום של שעות עבודת קידום כדי לגבור על הוותיקים בתוך חודשים ספורים. ומאחר והם לא עשו זאת, כי בחרו ב"הצעות המחיר" היותר זולות, מקדמי האתרים תירצו את הכשלון ב"יתרון הוותק" כביכול של המתחרים.