אני מסכימה עם זקן השבט, קשה למדוד את אופי התחרות בביטוי מסוים, בצורה מדויקת. יחד עם זאת, בוודאי שיש צורך בהערכה כלשהי ולפחות "ציון" יחסי, שיאפשר השוואה בין מספר ביטויי חיפוש אותם אתה שוקל לקדם.
לבדיקת קישורים, אני מאוד אוהבת להשתמש ב - www.majesticseo.com, שגם מאפשר לראות דברים על ספקטרום של זמן.
כלי נוסף ושימושי: www.linkdiagnosis.com, מומלץ להתקין את ההרחבה לפיירפוקס ולייצא לטבלת אקסל, בה תוכל למיין לפי הערך "כח" (שיקלול של פרמטרים כמו PR, מס' קישורים יוצאים וכו'). תוכל גם לראות כמה מהלינקים מפנים אל העמוד הספציפי שמקודם בביטוי הרצוי (מראה גם הפניות 301 שבוצעו מדומיינים אחרים אל הדומיין הנבדק).
את מספר העמודים שמתאפיינים ברמה גבוהה של רלוונטיות לביטוי (ולא סתם מכילים אזכור שלו אי שם בטקסט) תוכל לבדוק באמצעות שאילתת החיפוש:
"intitle:"keyword
על אף היעדר הדיוק של הכלים של גוגל, בביטויי חיפוש בעלי אופי מסחרי ופעילות ענפה של מפרסמים, ניתן להתייחס לתחרות ב - PPC כרמז למה שקורה בתוצאות האורגניות.